Gå til innhold

Å ghoste en ghoster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet jeg er smålig og det beste hadde vel vært å heve seg over det. Men jeg gjorde ikke det. Etter å ha blitt ghostet to ganger av samme fyr, som gav meg ekstrem kjærlighetssorg noen år tilbake har jeg nå endelig ghostet han etter vi på ny opprettet kontakt. Og det føles dritbra. Det var overhode ikke planlagt, men jeg ser på relasjonen som usunn og ikke noe jeg ønsker i livet mitt. Og istedenfor å avslutte på en ærlig og grei måte som jeg vanligvis ville gjort har jeg bare blokkert han. 

Flere som har gjort noe lignende? 

Anonymkode: 4a042...1e3

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brødsmula (ga han små drypp av oppmerksomhet) en fyr som hadde gjort det samme med meg i flere år, og sa ikke en pøkk om at jeg hadde stifta familie og var gravid. Så fikk han ikke vite det før jeg posta det offisielt. Noen ganger må man bare vise dem tilbake at det ikke er ok. 

Anonymkode: 6ac6b...1fa

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Det å sette grenser for seg selv er så utrolig viktig! Bra jobba 🙌

Anonymkode: abe79...8a2

• Liker 5
Skrevet

Så slemt… jeg elsker det 🔪😈

Anonymkode: de3cd...03b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Forstår at det føles godt å ha fått tatt "revansje", men da falt dere jo bare egentlig ned på samme nivå som den personen som gjorde dette mot dere 🙂

Endret av imagineme
  • Liker 8
Skrevet

Personlig syns jeg man har tapt hvis man svarer de når de prøver å gjenoppta kontakt. Skal man vise at det de har gjort ikke er greit så lar man være å gi de oppmerksomhet i det heletatt. Jeg ville aldri giddet å svare noen som tidligere har oppført seg sånn mot meg, i såfall hadde det kun vært for å fortelle nøyaktig hvorfor jeg ikke vil ha kontakt med dem. Å synke ned på deres nivå? Da syns jeg det er de som har vunnet.

Anonymkode: a0e4f...8ca

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

👆 Dette. I tillegg synes jeg du senker deg ned på hans nivå. 

En mer voksen versjon er å svare ham når han tar kontakt med at "jeg tar datinglivet mitt seriøst og ønsker ikke å forholde meg til folk som ikke klarer å opprettholde voksen og konsistent kommunikasjon. Lykke til videre. Jeg kommer ikke til å svare på flere henvendelser"

(eller noe sånt. Pass på å beholde en sterk posisjon) 

• Liker 6
Skrevet

Slike følelser er også følelser, jeg tenker at du bør ikke gi ham mer energi og ikke mer kontakt. 

Anonymkode: 5215d...1f7

• Liker 1
Skrevet
imagineme skrev (2 timer siden):

Forstår at det føles godt å ha fått tatt "revansje", men da falt dere jo bare egentlig ned på samme nivå som den personen som gjorde dette mot dere 🙂

Det der er jo så latterlig feil og klisje å skrive! Nei, man er ikke på samme nivå fordi ts selv hadde aldri funnet på å behandle andre så dårlig. Men hun lot han smake sin egen medisin, og det var vel fortjent. 

Anonymkode: 763e9...e64

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror ikke de fleste av dem merker det eller bryr seg om å bli ghosta.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg vet jeg er smålig og det beste hadde vel vært å heve seg over det. Men jeg gjorde ikke det. Etter å ha blitt ghostet to ganger av samme fyr, som gav meg ekstrem kjærlighetssorg noen år tilbake har jeg nå endelig ghostet han etter vi på ny opprettet kontakt. Og det føles dritbra. Det var overhode ikke planlagt, men jeg ser på relasjonen som usunn og ikke noe jeg ønsker i livet mitt. Og istedenfor å avslutte på en ærlig og grei måte som jeg vanligvis ville gjort har jeg bare blokkert han. 

Flere som har gjort noe lignende? 

Anonymkode: 4a042...1e3

Har gjort det samme. De fortjener å smake sin egen medisin

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
svartkatt skrev (2 minutter siden):

Tror ikke de fleste av dem merker det eller bryr seg om å bli ghosta.

Mulig. Men kan jo hende de merker det og får en liten knekk i stoltheten...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ei som hele tiden var ufin mot meg i oppveksten  flyttet ut og så hjem igjen. Vi er vokst opp som naboer, så vi slo av en prat ved et tilfeldig møte. Så inser jeg at hun står der å er fortsatt ufin, noe jeg trodde hun hadde lagt av seg som voksen. Så midt i samtalen så snøftet jeg og gikk videre. Litt barnslig selvfølgelig,  men jeg digger at hun fortsatt flere år etter ser usikker ut med mitt nærvær. Hun var en mobber og hun er smågal. Så bare til pass for henne.  Samt jeg vet at hun ikke kommer til å ta noe mer kontakt ved tilfeldige møter

Anonymkode: 391f4...e01

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
BobTheNoob skrev (1 time siden):

👆 Dette. I tillegg synes jeg du senker deg ned på hans nivå. 

En mer voksen versjon er å svare ham når han tar kontakt med at "jeg tar datinglivet mitt seriøst og ønsker ikke å forholde meg til folk som ikke klarer å opprettholde voksen og konsistent kommunikasjon. Lykke til videre. Jeg kommer ikke til å svare på flere henvendelser"

(eller noe sånt. Pass på å beholde en sterk posisjon) 

Hva så om hun synker ned på hans nivå? Så lenge det føles bra så er det det viktigste. Og om ghosterne ikke får kjenne ghosting på kroppen selv, hvordan skal de lære?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er meget rart at du responderer til en person som har ghostet deg to ganger tidligere. 

At du nå ghoster han tilbake betyr vel nødvendigvis ikke så mye, for han har det i seg og du har det i deg å gjenopprette kontakten senere. 

Så den eneste som blir "preget" av at du ghoster han nå er vel deg selv. 

Hadde vært mye bedre om du ba han ryke og reise til en viss plass før du blokkerte han.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså, du prøvde faktisk først å få til et forhold med denne mannen? Hvor lav selvfølelse har du egentlig?

Anonymkode: c6ea5...ed5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, du prøvde faktisk først å få til et forhold med denne mannen? Hvor lav selvfølelse har du egentlig?

Hva er poenget med å dra ts nedi søla egentlig? Fins ikke en tråd her inne hvor ts ikke skal tas. Helt utrolig

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det der er jo så latterlig feil og klisje å skrive! Nei, man er ikke på samme nivå fordi ts selv hadde aldri funnet på å behandle andre så dårlig. Men hun lot han smake sin egen medisin, og det var vel fortjent. 

Anonymkode: 763e9...e64

Et øye for et øye og en tann for en tann mener du? 😅

Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Hva er poenget med å dra ts nedi søla egentlig? Fins ikke en tråd her inne hvor ts ikke skal tas. Helt utrolig

Fordi det var pinlig lesing. Hun har blitt ghostet en gang av mannen, og hun gir ham en ny sjans?? I alle dager. Nei, hun har blitt ghostet to ganger!! og gir han en tredje sjans? Det er jo bare trist lesing. Så nei, denne ghostingen tilbake har absolutt ingen verdi, the man is just not that into ts

• Liker 1
Skrevet
imagineme skrev (2 timer siden):

Ikke enig. I Bibelen står det "an eye for an eye". Syns flere burde levd etter det! Jeg ELSKER hevn mot drittsekker, de fortjener det. 

Anonymkode: 41099...497

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...