AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #21 Skrevet 21. februar 2024 Vi badet med mollusker i hus. Baby- og småbarnssvømming hver uke. Sjenket det ikke en tanke at det ikke skulle være greit. Hadde det gående i et år-halvannet, lenge å droppe basseng. Verken jeg eller far fikk det. Anonymkode: 35e41...029 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #22 Skrevet 22. februar 2024 On 2/20/2024 at 9:13 AM, Stor pike said: Inotyol tar det kjapt. Vi fikk også høre at det kom til å ta år. Inotyol tok det på et par uker. Inotyl hjalp ikke her Anonymkode: c8990...49c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #23 Skrevet 22. februar 2024 On 2/20/2024 at 10:53 AM, AnonymBruker said: NEI hold deg unna basseng! Det smitter andre da. Selv fikk barna det i basseng. Mange store mollusker og mange stygge synlige arr som ikke går vekk 15år etter. Det kan ta flere uker/måneder før det går vekk. Bare ikke pill på det så han får infeksjon. Anonymkode: 73352...91e Det kan ta år Anonymkode: c8990...49c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #24 Skrevet 22. februar 2024 Mollusker er null stress, og de fleste unger har det i en periode. Vi var hos legen med dem og fikk beskjed om bare å la de være. Tok noen år, så ble de borte. Greit å minne på å ikke klø dem åpne, for det er da de smitter. Som regel er de bare en kul under huden, og utgjør liten smittefare. Aldri hørt at de smitter i vann, for du må ha hudkontakt og komme i kontakt med væsken som er inni molluskene og deretter få dette inn i huden gjennom et sår eller lignende. Ingen grunn til å være hysterisk. Anonymkode: adb19...962
kjærring Skrevet 22. februar 2024 #25 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 23.44): Vi har fått mollusker i hus, og jeg ser det kan være langvarig og at behandling er lite effektivt. Hva gjør man? Hvor lenge slet dere med det? Favorittaktiviteten er å bade i basseng, og det er vel derfor han har fått det også. Har virkelig ikke lyst på dette selv heller. Det står at man kan bade i basseng, men det er jo synd om andre smittes. Dessuten holder vi jo i ham i bassenget og bader med ham, og da har vi tett hudkontakt. Er det virkelig ingenting å gjøre og at det er vanlig at det tar to år å bli kvitt der? Anonymkode: 1979a...38d Ungen min har hatt det i 3 år. Det blir nok frysebehandling om ikke så lenge da hun smitter seg selv. Har vært mye i basseng uten problem
Loppe Skrevet 22. februar 2024 #26 Skrevet 22. februar 2024 (endret) Man kan helt fint bade med mollusker. Tror mange forbinder det med smitte via vann fordi noen kaller det vannvorter. Men det smitter ikke via vann. Man kan jo ha det i årevis, så går jo nesten ikke an å unngå basseng så lenge. Jeg fikk det som voksen. Var noe ordentlig herk. Hadde kjempemange, og fikk de til slutt fjernet kirurgisk. Har ikke kommer tilbake etter det. Endret 22. februar 2024 av Loppe
Sinsiew Skrevet 22. februar 2024 #27 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 10.53): NEI hold deg unna basseng! Det smitter andre da. Selv fikk barna det i basseng. Mange store mollusker og mange stygge synlige arr som ikke går vekk 15år etter. Det kan ta flere uker/måneder før det går vekk. Bare ikke pill på det så han får infeksjon. Anonymkode: 73352...91e Selvfølgelig kan man ta med ungene i basseng selv om de har mollusker. Kan ikke holde ungene unna basseng i potensielt årevis.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #28 Skrevet 22. februar 2024 Jeg fant info om mollusker hos Folkehelseinstituttet nå, og det ser ut som det er greit å ha barn med mollusker i basseng. Samtidig er jeg jo litt irritert for at vi har fått det i hus, det er jo noe skit. Heldigvis ser de ut til å tørke ut nå, har hatt det i ca 2 mnd. Anonymkode: 1979a...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå