Gå til innhold

Andre som har barn som er psykisk sykt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet hvordan du har det. Har selv 2 barn med diagnoser og alt det fører med seg. En tråd hvor vi kan dele erfaringer og lette hjertene våre hadde vært deilig.

Anonymkode: 86f41...13a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, PTSD som videre utviklet seg til alvorlig depresjon og angst. Skolevegring og hele pakka. I tillegg til kronisk fysisk sykdom. Så ja, det er helt ekstremt slitsomt, men det går det også. Ta en dag om gangen, og prøv å gjør noe som er fint for deg innimellom, som kan gi deg påfyll i form av feks glede og energi. Om det så «bare» er å gå en tur, lese en bok eller se på en serie på tv. 

Har du kapasitet til det, kan det også være en fordel å søke hjelp for din egen del. Jeg gikk i en periode til en psykolog, men det var i en periode der det var litt roligere rundt barnet mitt, så jeg følte at jeg hadde kapasitet. Fikk noen fine råd og teknikker med meg derfra, blant annet for å håndtere tankekjør, kjenne på følelser og hvordan jeg kunne ivareta meg selv. En del kommuner kjører lavterskeltilbud også. Vil det være vanskelig for deg å møte opp til fysiske samtaler, går det an å høre om de tilbyr konsultasjoner over telefon/video. 

Anonymkode: 72bd4...186

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skulle ønske det var en mulighet. Hen er så redd for å være annerledes at det til og med låser seg hvis hen skal få ekstra hjelp i et fag hen sliter med på skolen. 

Ikke utredet for noe som helst. Håper BUP kan gi svar. 

Ja, det kan være kjipt å bo på bygda. Men vi stiller opp med HVA som helst. Det er akkurat som det eneste hen vil er ting som er komplett umulige, som la oss si... ishockey, når det ikke er en bane i timesvis omkrets. Og da lurer jeg på om hen egentlig sier det for å slippe. 

Til deg som reagerer på bruken av ordet psykisk syk, finn en annen tråd å krangle i. Mitt barn er psykisk syk, og det er man når man oppfører seg sånn her i et halvt år, og ikke har det bra med seg selv i det hele tatt. 

Anonymkode: b4983...68c

Har dere vurdert å flytte fra bygda?

Anonymkode: 687f4...310

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har en 13-åring som et psykisk syk. Henvist til BUP. Men jeg er så himla sliten. Alt er en kamp. Dårlig selvbilde, perioder med både aggresjon, depresjon og tidvis angst. Lekser og prøver er en kamp. Hen føler at hen kan ingen ting, og det nytter ikke hvor kjærlige og positive vi er. Setter vi en eneste liten grense så er dagen hens ødelagt, og jeg må sitte oppe halve natta mens hen gråter/raser/har vondt i hodet. Hen ser aldri noe positivt med noe, og er bare sur og negativ. Jeg orker snart ikke mer. Noen råd? 

Anonymkode: b4983...68c

Du kan begynne med å skrive han eller hun. Når "ordet" hen blir brukt mister mange interessen. Ingen forstår hvem dere er selv om du skriver om han eller hun.

Anonymkode: 3e38d...0d3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du kan begynne med å skrive han eller hun. Når "ordet" hen blir brukt mister mange interessen. Ingen forstår hvem dere er selv om du skriver om han eller hun.

Anonymkode: 3e38d...0d3

Hvorfor tror du folk mister interessen pga det? Jeg tror forresten det er lurt å ikke ha med kjønn i denne sammenhengen. Hvis det er snakk om jenter med psykiske plager er min erfaring at  mange bagatelliserer situasjonen i forhold til om det gjelder en gutt. Flink pike-syndromet, kroppspress, "hun vokser det nok av seg". 

Anonymkode: 46747...ee0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...