Kaffikrus Skrevet 20. februar 2024 #21 Skrevet 20. februar 2024 V.S. skrev (16 timer siden): Hei. Fikk en telefon fra barnehagen hvor de tenker jenta vår er klar for bleieslutt. Helgen og påfølgende to ukedager, gikk vi da i gang med å slutte med bleie. Noen uhell, men flere hell. Nå er det gått 2,5 uker. Hun har ofte tørre bleier om natta og ved powernap. Hun er 2 år og 3 mnd. Problemet hennes er at hun noen ganger gir beskjed litt for sent. Ellers er hun flink og god på å holde seg lenge. Hun tisser ikke litt her og litt der. Samboeren hentet i henne i dag og får beskjed fra barnehagen at hun må begynne å bruke bleie der da de ikke har kapasitet (til uhell) Er det virkelig innenfor? Jeg tror ikke det er lenge til hun "knekker koden". Vi har jobbet hardt med bleieslutt. Men noen uhell i blant håndterer vi, og er jo helt vanlig. Kan dere be barnehagen om å legge inn flere rutinebesøk? Sønnen min sluttet på samme alder. Hadde to uhell i barnehagen, og begge skyldtes at ansatte ikke fulgte med nok til at de fikk med seg at han prøvde å gi beskjed.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #22 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi anbefaler alltid bleieslutt rett før sommerferien setter inn, så foreldre også får god tid hjemme til å jobbe med dette før barnet skal over på stor avdeling. Det og det å mestre påkledningen selv hjelper veldig på stor avdeling. MEN hvis barnet er klar på vinterstid, så er barnet klar, uhell vil det alltid være. Og vi følger foreldrenes ønsker, men er her må også foreldrene tilpasse seg barnehagen litt. Det er ikke noe poeng i at barnet tisser ut ull og uteklær daglig, det er verken praktisk for oss, for barnet eller foreldrene. Så da må man kompromisse litt på at barnet faktisk må ha på se bleie ute når barnet enten ikke klarer å si fra, eller ikke klarer å rekke doen i tide. Det sagt, selv da følger vi barnet på do så ofte vi kan mens vi er ute. Anonymkode: 39cc3...860 Jeg forstår det, men når barnehagen her er de som har tatt initiativet til bleieslutt bør de jo ha kapasitet til å følge det opp også. Anonymkode: ce677...222
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #23 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår det, men når barnehagen her er de som har tatt initiativet til bleieslutt bør de jo ha kapasitet til å følge det opp også. Anonymkode: ce677...222 Enig i det. Men de har vel bitt over mer enn de kan håndtere hvis det ble mange uhell. Ikke godt å vite. Anonymkode: 39cc3...860
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #24 Skrevet 20. februar 2024 Kaffikrus skrev (26 minutter siden): Kan dere be barnehagen om å legge inn flere rutinebesøk? Sønnen min sluttet på samme alder. Hadde to uhell i barnehagen, og begge skyldtes at ansatte ikke fulgte med nok til at de fikk med seg at han prøvde å gi beskjed. Kanskje de hadde et par andre barn å følge med på samtidig? Anonymkode: 36dfb...d78
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #25 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi anbefaler alltid bleieslutt rett før sommerferien setter inn, så foreldre også får god tid hjemme til å jobbe med dette før barnet skal over på stor avdeling. Det og det å mestre påkledningen selv hjelper veldig på stor avdeling. MEN hvis barnet er klar på vinterstid, så er barnet klar, uhell vil det alltid være. Og vi følger foreldrenes ønsker, men er her må også foreldrene tilpasse seg barnehagen litt. Det er ikke noe poeng i at barnet tisser ut ull og uteklær daglig, det er verken praktisk for oss, for barnet eller foreldrene. Så da må man kompromisse litt på at barnet faktisk må ha på se bleie ute når barnet enten ikke klarer å si fra, eller ikke klarer å rekke doen i tide. Det sagt, selv da følger vi barnet på do så ofte vi kan mens vi er ute. Anonymkode: 39cc3...860 Datteren min skulle forrresren ikke over på stor avdeling, men det var nok set du sier som skjedde der også. «Alle» de som skulle over på stor avdeling øvde på bleieslutt rett før sommeren, så da var det enkelt å ta med datteren våres i samme slengen Anonymkode: ce677...222
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #26 Skrevet 20. februar 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Her i byen så er det "bleieslutt" ved skolestart. Hvordan det er på bygda aner jeg ikke. Men der er det det nok ved to års alderen. Anonymkode: 5cd78...ac9 At det var? Bor midt i Oslogryta og alle er jo ute av bleier i 3 årsalder. Anonymkode: b03a8...d12 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #27 Skrevet 20. februar 2024 Hvorfor bruker dere bleie hjemme om hun skal slutte? Det må dere stoppe med Anonymkode: bef96...447
Kaffikrus Skrevet 20. februar 2024 #28 Skrevet 20. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje de hadde et par andre barn å følge med på samtidig? Anonymkode: 36dfb...d78 Det ene var fordi de var opp med en mor og et barn på tilvenning. Andre var pga. vikar som ikke visste at han var ferdig med bleie, siden han var eneste på småbarnsgruppa som ikke brukte bleie. Barnehagen har fortalt dette selv og beklaget. Men når et barn akkurat har sluttet med bleie, er det naturlig å følge med litt ekstra på hva barnet sier til se voksne, i tilfelle det er tissetrang. Endret 20. februar 2024 av Kaffikrus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå