Gå til innhold

Tenker dere om boligflippere?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men mange boligflippere velger mest mulig profitt på bekostning av å gjøre ting skikkelig. Boliger blir sminket, ved å ta alle overflater, og overse de dyre usynlige tingene. F.eks ved å legge flis på flis, eller male badet og bytte servant. 

Anonymkode: 8f233...9a6

Kanskje kjøpere skal lære seg å lese taksten heller enn å la seg blende av «shiny-shiny»

Anonymkode: 7754e...d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

De to har sikkert jobbet mye. Men gevinsten ved boligflipping ligger vel stort sett i generell pris-stigning, ha mye lån og til lav rente.  Det er slik jeg har forstått det ikke så mye å tjene på selve oppussingen om man ikke har noe særskilt kompetanse på oppussing. 

Anonymkode: ecd71...621

Edit: I hver fall i Oslo. Her er det jo temmelig stiv pris på oppussingsobjekter.  De stedene man får mest igjen for å puss opp er vel de stedene hvor det er vanskelig å få solgt slitte boliger. 

Anonymkode: ecd71...621

Skrevet

Medregnet arbeidsinnsats, utgifter og risiko så er ikke boligflipping så veldig lukurativt, akkurat. Det er dyrt å selge gjennom de tradisjonelle kanalene, og om man ikke bor i flipperboligen selv så må man også skatte greit av det. Tenker at det er helt ok for de som tør å ta den risikoen.

Samtidig så bør man som boligkjøper være litt årvåken og lese takstrapportene nøye, det gjelder uansett om boligen er flippet raskt eller ikke. Omtrent alle jeg kjenner som har solgt bolig har gjort en eller annen overflate-behandling før salg for å booste pris, men den type arbeid sparer jo ikke kjøper for nødvendig vedlikehold i fremtiden. 

Det absolutt viktigste er å sjekke tilstanden på EL og rør, samt konstruksjon og drenering. Spilevegg og helsparkledde vegger vil ikke hjelpe hvis du får kjelleren full av vann når snøen smelter. 

Anonymkode: 953d4...42f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må for all del ikke glemme spilevegg 😉 (selv om den er forholdsvis enkel å fjerne, sammenliknet med et kjøkken eller gråsvarte fliser på badet)

Anonymkode: b5482...505

Haha, jeg glemmer på ingen måte spilevegg, men prøvde å begrense meg. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje kjøpere skal lære seg å lese taksten heller enn å la seg blende av «shiny-shiny»

Anonymkode: 7754e...d32

Absolutt, men det holder at noen ikke leser taksten skikkelig. Det krever også at man leser mellom linjene. 

Den forrige boligen jeg var interessert i å kjøpe hadde bad fra 2017, og det stod ingen ting hverken i takst eller salgsoppgave om at det var flis på flis, som først kom frem ved direkte spørsmål til megler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har flippet boliger selv og det er mye jobbing i starten. Og hvis du i tillegg skal leie ut, er det mange bitre leietakere der som har lagt et hat mot utleiere. Jeg har møtt noen av dem og spyr av tanken.

Helt enig !  Alltid den "store stygge utleieren" som er skurken.  Jeg flipper ikke, men leier ut sekundærbolig via utleiemegleren.

Anonymkode: dd85c...ad8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...