iss Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 Jeg er idag ikke fornøyd med fastlegen min, og ønsker å bytte til ei annen jeg har gått anbefalt. Jeg har sjekket ut internettsidene til fastlegeordningen og ser at hun ikke har noe ledig nå. Siden jeg ikke har det travelt, ønsker jeg å sette meg opp på venteliste hos denne legen! Det var min mor som forelso det, for hun står på venteliste hos ei annen. Så da ringer jeg fastlegekontoret, og ber om å bli satt opp på venteliste. Men der treffer jeg ei som virkelig er i det sure hjørnet... Hun svarer bryskt at det ikke finnes ventelister. Jeg sier at min mor står på en slik liste, men hun svarer at det må være en misforståelse. Da jeg sier dette til mamma blir hun paff. For den gangen hun satt seg opp var det fastlegedama som foreslo det, siden legen ikke hadde noe ledig. Da mamma sa ja til en slik liste, fikk hun opplyst om at hun stod som nr 10. :klø: Finnes det ventelister på fastleger? Hvordan skal man da ellers få bytte fastleger, når alle har fullt!!!! Irritert jeg altså
Belit Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Jeg tror det er riktig at det ikke finnes venteliste for fastleger. Hvis alle fastleger i ditt helsedistrikt (eller hva det nå heter) har fullt så må jo fastlegekontoret enten gi flere plasser til de legene som er eller gi fastlegeavtale til flere leger! Men det finnes snikveier inn til populære fastleger. Jeg fikk sneket inn meg selv og familien fordi foreldrene mine bruker den fastlegen jeg ville ha. De kontaktet legen om saken, som selv håndterte min søknad overfor fastlegekontoret. Vips, så var det plass til oss også... Kanskje legen som moren din vil gå til også har noen kreative løsninger overfor pasienter som vil inn på listene hans/hennes? Kanskje den legen du ønsker har det, hvis du kontakter vedkommende direkte?
Gjest itla Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Har du forsøkt å bytte på nett? Der har de nemlig oppdatert informasjon på om de forskjellige legene har ledig kapasitet eller ikke, uavhengig av listen som ligger på nett (den blir kun oppdatert en gang i måneden). Prøv å bytte - hvis legen ikke har noe ledig, får du beskjed om det. Hvis hun har ledig kapasitet, er jo saken løst! Og det er bare å prøve med jevne mellomrom om du ikke får napp første gang. Funket for meg, ihvertfall! https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfastlege/...visloginside.do
iss Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2006 Rart at mamma fikk beskjed om at hun stod på plass nr 10 lissom. Skal be ho ringe og høre hvor ho er nå Tar med meg tipset om å prøve å bytte på nett! For da jeg ringte spurte jeg om de var mer oppdatert på telefonen en på nett, men det var de ikke (sa ho sure dama..) Er jo et par ledige, men de har jo mange hundre nesten, og da lurer jeg på hva som er galt med de jeg
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 De som har mange hundre ledige kan jo være nyansatte leger også da..
iss Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2006 Har du forsøkt å bytte på nett? Der har de nemlig oppdatert informasjon på om de forskjellige legene har ledig kapasitet eller ikke, uavhengig av listen som ligger på nett (den blir kun oppdatert en gang i måneden). Prøv å bytte - hvis legen ikke har noe ledig, får du beskjed om det. Hvis hun har ledig kapasitet, er jo saken løst! Og det er bare å prøve med jevne mellomrom om du ikke får napp første gang. Funket for meg, ihvertfall! https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfastlege/...visloginside.do ← Prøvde det, men kan bare velge de som har ledig.. Så da er vel den lista den samme som den andre?? Eller kanskje denne blir oftere oppdatert?? PRøver å holde øye med den jeg da!!
iss Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2006 Ja de kan være nyansatt, men jeg vil helst ha en som jeg har fått anbefalt jeg da....
Gjest itla Skrevet 3. februar 2006 #8 Skrevet 3. februar 2006 Prøvde det, men kan bare velge de som har ledig.. Så da er vel den lista den samme som den andre?? Eller kanskje denne blir oftere oppdatert?? PRøver å holde øye med den jeg da!! ← Ja, den blir oftere oppdatert, med mindre det hadde skjedd noe rart når jeg byttet, da... Jeg klikket på "Bytt", og plutselig sto hun jeg ville ha som ledig. Tror det var rundt den 20., og lista som ligger ute oppdateres den 1. hver måned.
iss Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2006 ;klø: Men bytt knappen er bare der når de har plasser.. Men jeg skal følge med jeg, takk for tipset!
Gjest Rune Sætre Skrevet 8. juli 2011 #10 Skrevet 8. juli 2011 Hei, Vet at dette er en veldig gammel diskusjon, men siden problemet fortsatt er det samme, og jeg nå har laget en løsning som gjør at man slipper å sjekke selv hver eneste morgen, så reklamerer jeg litt for den her: http://www.idi.ntnu.no/~satre/ubicomp/fastlegevakten/ Håper noen som går og venter på en ledig plass hos favoritt-legen sin finner denne lenken ;-) Vennlig hilsen Rune
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå