Gå til innhold

Har jeg lipødem?

Anbefalte innlegg

Gjest cleancotton
Skrevet (endret)

Jeg er redd jeg har lipødem, men har hatt litt hovne legger mange år. Etter sist graviditet.

Har spist mye siste månedene, mye godis og spist mye mer enn jeg trenger. Nå er jeg redd jeg ikke får det vekk, fordi det er lipødem.

Flere bilder i kommentarer.

20240219_144130.png

Endret av cleancotton
Videoannonse
Annonse
Gjest cleancotton
Skrevet (endret)

20240219_144231.png

Endret av cleancotton
Skrevet

Nei, etter hva jeg ser, så har du ikke det.

MEN INGEN HER PÅ KVINNEGUIDEN KAN SKRIVE UNDER MED HELSESEKTOR-ROLLE.

Kom deg til legen  :)

Anonymkode: f2d5d...506

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest cleancotton
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, etter hva jeg ser, så har du ikke det.

MEN INGEN HER PÅ KVINNEGUIDEN KAN SKRIVE UNDER MED HELSESEKTOR-ROLLE.

Kom deg til legen  :)

Anonymkode: f2d5d...506

Var en som mente det, uten å se annet enn leggene, jeg kjenner dette skapte uro.

Jeg ser jeg har store lår, at de er breie. Det er jo også at symptom? Ridebukselår?

Skrevet

Synes ikke det ser ut som det jeg heller. Har du smerter når du trykker på huden? Da mener jeg lett poke og det likevel er veldig ømt overalt. Får du lett blåmerker? Typ at du plutselig har masse blåmerker du ikke aner hvor kommer fra. Føles beina tunge som tømmerstokker? 

Hvis du føler deg helt fin og lett til beins, ikke har smerter - så ville jeg ikke vært bekymret. Ser som sagt ikke ut som du har det på de bildene der. Men alltid gå til legen for å få et ordentlig svar. 

Gjest cleancotton
Skrevet
Boblee skrev (1 minutt siden):

Synes ikke det ser ut som det jeg heller. Har du smerter når du trykker på huden? Da mener jeg lett poke og det likevel er veldig ømt overalt. Får du lett blåmerker? Typ at du plutselig har masse blåmerker du ikke aner hvor kommer fra. Føles beina tunge som tømmerstokker? 

Hvis du føler deg helt fin og lett til beins, ikke har smerter - så ville jeg ikke vært bekymret. Ser som sagt ikke ut som du har det på de bildene der. Men alltid gå til legen for å få et ordentlig svar. 

Føles ikke tunge og har ingen smerter, men får lett blåmerker, men det gjelder ellers på kroppen og.

Det var jo fint, at det ikke ser sånn ut.

Skrevet
cleancotton skrev (Akkurat nå):

Føles ikke tunge og har ingen smerter, men får lett blåmerker, men det gjelder ellers på kroppen og.

Det var jo fint, at det ikke ser sånn ut.

Da ser og høres det ikke ut som du har lipødem! :) Uten at jeg er noe lege jeg heller. 

Gjest Luksusbia
Skrevet
cleancotton skrev (22 minutter siden):

Jeg er redd jeg har lipødem, men har hatt litt hovne legger mange år. Etter sist graviditet.

Har spist mye siste månedene, mye godis og spist mye mer enn jeg trenger. Nå er jeg redd jeg ikke får det vekk, fordi det er lipødem.

Flere bilder i kommentarer.

20240219_144130.png

20240219_144205.jpg

Ser ut som helt normale ben🥰

Skrevet

Ser ikke sånn ut, synes du har helt normale bein 😊 Du skulle sett mine legger, de er like tykke som lårene mine og jeg har ingen ankler 🙈 

Anonymkode: 0ade3...023

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror du trenger lymfebehandling. Gå til f eks en nevrorefleksolog.

Anonymkode: 0dfd4...b02

Gjest cleancotton
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du trenger lymfebehandling. Gå til f eks en nevrorefleksolog.

Anonymkode: 0dfd4...b02

Hva er grunnen til at du tror jeg trenger det?

Gjest cleancotton
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Ser ikke ut som lipødem og du har også normal vekt. 

Det er jo bra, men lest at man kan få lipødem uavhengig av vekt?

Gjest cleancotton
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser ikke sånn ut, synes du har helt normale bein 😊 Du skulle sett mine legger, de er like tykke som lårene mine og jeg har ingen ankler 🙈 

Anonymkode: 0ade3...023

Det er jo godt, har du det da? 🙄

Skrevet

de beina ser sjuke ut

Anonymkode: 992d9...161

• Liker 1
Gjest cleancotton
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

de beina ser sjuke ut

Anonymkode: 992d9...161

Hva er begrunnelsen for det?

Skrevet

Bena dine ser normale ut, tviler på at du har Lipødem. Har du forsøkt å trene/spise av deg de kiloene du sier du har lagt på deg i det siste? 

Er du bekymret anbefaler jeg deg å ta en tur til legen, det er bare helsepersonell som ser deg i virkeligheten som kan gi endelig svar

Det er uansett godt for sjelen å få ett skikkelig svar, og enten tatt tak i problemet eller lagt det på hylla 😊

Gjest cleancotton
Skrevet
Tran09 skrev (Akkurat nå):

Bena dine ser normale ut, tviler på at du har Lipødem. Har du forsøkt å trene/spise av deg de kiloene du sier du har lagt på deg i det siste? 

Er du bekymret anbefaler jeg deg å ta en tur til legen, det er bare helsepersonell som ser deg i virkeligheten som kan gi endelig svar

Det er uansett godt for sjelen å få ett skikkelig svar, og enten tatt tak i problemet eller lagt det på hylla 😊

Skal jobbe med saken nå, for å gå ned de ekstra kg.

Ja det er det absolutt. Skal til legen om to uker.

Skrevet

Det komiske er jo at leger generelt ikke skjønner seg på lipødem.

Du må til spesialist. Har ei venninne som gikk til lege med smerter i føttene. Men legen sa næææ... visste ikke hva det var som feilte henne. Måtte søke på nettet selv å få mistanke om lipødem. Hun fant en spesialist som hun kontaktet å fikk diagnosen ved første legetime.

Anonymkode: c114f...5a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...