Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Jeg er redd jeg har lipødem, men har hatt litt hovne legger mange år. Etter sist graviditet. Har spist mye siste månedene, mye godis og spist mye mer enn jeg trenger. Nå er jeg redd jeg ikke får det vekk, fordi det er lipødem. Flere bilder i kommentarer. Endret 25. februar 2024 av cleancotton
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Endret 19. februar 2024 av cleancotton
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Nei, etter hva jeg ser, så har du ikke det. MEN INGEN HER PÅ KVINNEGUIDEN KAN SKRIVE UNDER MED HELSESEKTOR-ROLLE. Kom deg til legen Anonymkode: f2d5d...506 2 4
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, etter hva jeg ser, så har du ikke det. MEN INGEN HER PÅ KVINNEGUIDEN KAN SKRIVE UNDER MED HELSESEKTOR-ROLLE. Kom deg til legen Anonymkode: f2d5d...506 Var en som mente det, uten å se annet enn leggene, jeg kjenner dette skapte uro. Jeg ser jeg har store lår, at de er breie. Det er jo også at symptom? Ridebukselår?
Boblee Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Synes ikke det ser ut som det jeg heller. Har du smerter når du trykker på huden? Da mener jeg lett poke og det likevel er veldig ømt overalt. Får du lett blåmerker? Typ at du plutselig har masse blåmerker du ikke aner hvor kommer fra. Føles beina tunge som tømmerstokker? Hvis du føler deg helt fin og lett til beins, ikke har smerter - så ville jeg ikke vært bekymret. Ser som sagt ikke ut som du har det på de bildene der. Men alltid gå til legen for å få et ordentlig svar.
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Boblee skrev (1 minutt siden): Synes ikke det ser ut som det jeg heller. Har du smerter når du trykker på huden? Da mener jeg lett poke og det likevel er veldig ømt overalt. Får du lett blåmerker? Typ at du plutselig har masse blåmerker du ikke aner hvor kommer fra. Føles beina tunge som tømmerstokker? Hvis du føler deg helt fin og lett til beins, ikke har smerter - så ville jeg ikke vært bekymret. Ser som sagt ikke ut som du har det på de bildene der. Men alltid gå til legen for å få et ordentlig svar. Føles ikke tunge og har ingen smerter, men får lett blåmerker, men det gjelder ellers på kroppen og. Det var jo fint, at det ikke ser sånn ut.
Boblee Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 cleancotton skrev (Akkurat nå): Føles ikke tunge og har ingen smerter, men får lett blåmerker, men det gjelder ellers på kroppen og. Det var jo fint, at det ikke ser sånn ut. Da ser og høres det ikke ut som du har lipødem! Uten at jeg er noe lege jeg heller.
Gjest Luksusbia Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 cleancotton skrev (22 minutter siden): Jeg er redd jeg har lipødem, men har hatt litt hovne legger mange år. Etter sist graviditet. Har spist mye siste månedene, mye godis og spist mye mer enn jeg trenger. Nå er jeg redd jeg ikke får det vekk, fordi det er lipødem. Flere bilder i kommentarer. Ser ut som helt normale ben🥰
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 Ser ikke sånn ut, synes du har helt normale bein 😊 Du skulle sett mine legger, de er like tykke som lårene mine og jeg har ingen ankler 🙈 Anonymkode: 0ade3...023 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 Jeg tror du trenger lymfebehandling. Gå til f eks en nevrorefleksolog. Anonymkode: 0dfd4...b02
Grüner Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Ser ikke ut som lipødem og du har også normal vekt. https://iform.nu/sunn-livsstil/forebygging/vann-i-beina-slik-blir-du-kvitt-vasken Endret 19. februar 2024 av Grüner
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror du trenger lymfebehandling. Gå til f eks en nevrorefleksolog. Anonymkode: 0dfd4...b02 Hva er grunnen til at du tror jeg trenger det?
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 Grüner skrev (2 minutter siden): Ser ikke ut som lipødem og du har også normal vekt. Det er jo bra, men lest at man kan få lipødem uavhengig av vekt?
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #15 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser ikke sånn ut, synes du har helt normale bein 😊 Du skulle sett mine legger, de er like tykke som lårene mine og jeg har ingen ankler 🙈 Anonymkode: 0ade3...023 Det er jo godt, har du det da? 🙄
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #16 Skrevet 19. februar 2024 de beina ser sjuke ut Anonymkode: 992d9...161 1
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #17 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): de beina ser sjuke ut Anonymkode: 992d9...161 Hva er begrunnelsen for det?
Tran09 Skrevet 19. februar 2024 #18 Skrevet 19. februar 2024 Bena dine ser normale ut, tviler på at du har Lipødem. Har du forsøkt å trene/spise av deg de kiloene du sier du har lagt på deg i det siste? Er du bekymret anbefaler jeg deg å ta en tur til legen, det er bare helsepersonell som ser deg i virkeligheten som kan gi endelig svar Det er uansett godt for sjelen å få ett skikkelig svar, og enten tatt tak i problemet eller lagt det på hylla 😊
Gjest cleancotton Skrevet 19. februar 2024 #19 Skrevet 19. februar 2024 Tran09 skrev (Akkurat nå): Bena dine ser normale ut, tviler på at du har Lipødem. Har du forsøkt å trene/spise av deg de kiloene du sier du har lagt på deg i det siste? Er du bekymret anbefaler jeg deg å ta en tur til legen, det er bare helsepersonell som ser deg i virkeligheten som kan gi endelig svar Det er uansett godt for sjelen å få ett skikkelig svar, og enten tatt tak i problemet eller lagt det på hylla 😊 Skal jobbe med saken nå, for å gå ned de ekstra kg. Ja det er det absolutt. Skal til legen om to uker.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #20 Skrevet 19. februar 2024 Det komiske er jo at leger generelt ikke skjønner seg på lipødem. Du må til spesialist. Har ei venninne som gikk til lege med smerter i føttene. Men legen sa næææ... visste ikke hva det var som feilte henne. Måtte søke på nettet selv å få mistanke om lipødem. Hun fant en spesialist som hun kontaktet å fikk diagnosen ved første legetime. Anonymkode: c114f...5a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå