Lindsay Bluth Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Noen her som har gått ned i vekt ved å spise 3 ganger per dag? Jeg har tidligere spist en del på kvelden, søtsaker og lignende. I tillegg har jeg ofte spist 2 lunsjer med brødmat. Nå har jeg lagt om til at jeg kun spiser frokost, lunsj og middag. Enn så lenge har det gått greit. Jeg er 163 cm og veier 71 kg, skulle gjerne kommet ned til under 65 kg. Tror dere at jeg vil klare det ved å kun endre antall måltider? Jeg har ikke kapasitet til å telle kalorier eller endre drastisk til lavkarbo eller noe sånt. Men prøver å spise vanlig sunn mat og begrense ultraprossesert mat. Håper at dette kan være en varig livsstilsendring. Endret 19. februar 2024 av Lindsay Bluth
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Med vanlig sunn mat og vanlige posjoner 3 ganger til dagen, litt fysisk aktivitet og bare godteri/chips en dag i uken, burde du gå ned til en normalvekt. Anonymkode: 022f9...e7d 2
Lindsay Bluth Skrevet 19. februar 2024 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med vanlig sunn mat og vanlige posjoner 3 ganger til dagen, litt fysisk aktivitet og bare godteri/chips en dag i uken, burde du gå ned til en normalvekt. Anonymkode: 022f9...e7d Åh, jeg håper det!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Du kan jo f.eks. lage deg en liste med frokost-, lunsj- og middagsmåltider hvor du regner ut kaloriinnhold, slik at du vet at du får i deg riktig mengde kalorier uten å finregne på det hver eneste dag. Anonymkode: 4dda8...941
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Jeg tenker at det spørs hva du spiser i de 3 måltidene. Er ikke gitt at du går ned kun fordi du har færre måltider, spørs hvor mye energi du har i de måltidene. Hvis du spiser mer til middag fordi du vet du ikke skal spise før i morgen, er du kanskje like langt. Men kan fungere tipp topp hvis du er i underskudd. Anonymkode: 2a273...c56
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Det kan være lurt å telle kalorier et par dager for å få et inntrykk av innholdet i det du spiser og gjøre eventuelle justeringer. Anonymkode: 81b58...a3c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Hvis det er kvelden som er problemet, så kan det hjelpe å gi deg selv en cut off-tid. Feks etter kl 19 og til leggetid så er det ingen spising i det hele tatt. Jeg sleit med at jeg gikk i skapene og småspiste hele kvelden etter at ungene la seg så jeg lagde en regel for megselv hvor jeg ikke spiser etter de sovner. Og da gikk kiloene litt lettere av. Å se på klokka kan være lettere enn å telle kalorier om det er en spesiell tid på døgnet som er tøff. Anonymkode: 8d2cd...549 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå