Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, regjeringen viderefører ikke det at flere har fått bostøtte.. fra april er det mange som mister kjærkomne kroner. Hvorfor i alle dager gjør de dette mot folk?? Tror de at folk ikke sliter lenger? 

Anonymkode: 472e3...520

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vet at folk sliter, men de bryr seg nok ikke nok. Den ekstra bostøtta kostet vel for mye penger. 

Anonymkode: 2c3d2...0c1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vet at folk sliter, men de bryr seg nok ikke nok. Den ekstra bostøtta kostet vel for mye penger. 

Anonymkode: 2c3d2...0c1

Ja, de driter langt i folk. Ja, det har nok kostet, men når man ser hva de spyr ut penger til.. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns faktisk det er helt greit. Folk må begynne å ta ansvar for eget liv, fremfor å forvente at staten skal fikse alt mulig. Da får du enten øke inntekten din gjennom mer jobb, eller redusere kostnadene.

Anonymkode: b4535...1c6

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns faktisk det er helt greit. Folk må begynne å ta ansvar for eget liv, fremfor å forvente at staten skal fikse alt mulig. Da får du enten øke inntekten din gjennom mer jobb, eller redusere kostnadene.

Ja, det synes du sikkert. Regner med at du ikke er minstepensjonist eller har lav uføretrygd feks? Lett å øke inntekten da sikkert ja eller redusere ennå mer på kostnader..

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det synes du sikkert. Regner med at du ikke er minstepensjonist eller har lav uføretrygd feks? Lett å øke inntekten da sikkert ja eller redusere ennå mer på kostnader..

Da må du flytte til et sted du har råd til å bo.

Anonymkode: dd9e4...167

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det handler vel om at bostøtten går tilbake til ordinære satser? At den har vært forhøyet/utvidet i en periode?

Anonymkode: d9d97...c68

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

👆

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Man må jo en eller annen gang ta ansvaret over eget liv selv. Det å hele tiden forvente at staten skyller man noe er ganske slitsomt. 

Anonymkode: cde4b...62d

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg på AAP har enda mindre enn de på lav uføretrygd, og jeg klarer meg helt fint. Mye på grunn av at jeg har lave utgifter. Bruker nesten ikke penger på noe annet enn mat og regninger. Man må nesten prioritere ut ifra inntekten sin, om så man må flytte til et billigere sted.

Anonymkode: c5fff...806

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg på AAP har enda mindre enn de på lav uføretrygd, og jeg klarer meg helt fint. Mye på grunn av at jeg har lave utgifter. Bruker nesten ikke penger på noe annet enn mat og regninger. Man må nesten prioritere ut ifra inntekten sin, om så man må flytte til et billigere sted.

Anonymkode: c5fff...806

Fint for deg at du har lave utgifter. Men det er faktisk ikke alle som har det. Og tro det eller ei, det er ikke bare å flytte for alle heller. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint for deg at du har lave utgifter. Men det er faktisk ikke alle som har det. Og tro det eller ei, det er ikke bare å flytte for alle heller. 

For de fleste er ikke det "bare". Men, det er nå en gang slik at dersom man bor et sted man ikke har råd til å bo, må man gjøre noe med det, på en eller annen måte.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Da må en se løsninger istedet for problemer. Kan ikke inntektene økes, så må utgiftene reduseres. Sånn er det alle uavhengig av livssituasjon.

Anonymkode: 4b50b...2d1

• Liker 10
Skrevet

Nå er jo bostøtten utvidet på grunn av de høye strømprisene. Man bruker ikke like mye strøm fra mars/april, og dermed går utgiftene ned også. Det gir jo helt mening at den ekstra støtten forsvinner også.

Anonymkode: eab52...af4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Grunnen for at flere har fått bostøtte er jo på grunn av at strømmen ble plutselig unormalt dyr, nå er den mer tilbake til en ny "normal". Høyere enn før men ikke så ille som det var en periode.

Vi bor der det har vært dyrest og selv om vi har samme forbruk dette året, helst mer siden det har vært så kaldt så har kostnadene vært mindre.

Kan vel og regne med en økning i grunnbeløpet som vil føre til en minimal økning til de stakkarne som får trygd og andre ytelser.

De tar og gir med samme hånd.

Anonymkode: 7d565...34d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jøss firkantet svar👏🏽

Hva om du er veldig syk da og ikke kan jobbe?🤔 uføretrygdet osv.

Bare gi opp og dø da tenker du? 

Anonymkode: 7efaf...400

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøss firkantet svar👏🏽

I Norge har man et fint nettverk som tar vare på de som blir syke, gamle eller faller uten for. Men blir så lei av å høre klagene om at det aldri blir nok. Prøv å se litt utover landegrensene, så ser dere at det er de beste satsene i verden. Jeg på den annen side, er drit lei av å stadig få høyere skatter for at flere og flere ikke gidder å jobbe. Syns det er fint om de kutter, kanskje det faktisk vil tvinge noen tilbake i jobb. 

Anonymkode: 02e8f...7f0

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nå er jo bostøtten utvidet på grunn av de høye strømprisene. Man bruker ikke like mye strøm fra mars/april, og dermed går utgiftene ned også. Det gir jo helt mening at den ekstra støtten forsvinner også.

Anonymkode: eab52...af4

Ikke bare strømstøtten som forsvinner da, hele bostøtten forsvinner. Strømstøtte har man ikke fått alle mnd.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jøss firkantet svar👏🏽

Det er ingen her som sier dette, men kan kan ikke forvente at vårt felles sikkerhetsnett nødvendigvis skal sikre at du kan oppretteholde samme livsførsel som før man eventuelt ble syk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, det er bare å flytte, har gjort det mange ganger 😊

Vil du ha mer penger flytt, eller slutt og klag. Det blir ikke noe billigere av det. Man må bare gjøre noe selv, kommer ingen fe for å hjelpe.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...