AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Hei. Jeg lurer litt på en ting. Far har klart og betale barnebidrag frem til nå. Men nå så har nav bestemt at han skal betale 0 kr i barnebidrag fordi han ikke har rå til det, men og kjøpe seg hund det har han rå til. Men så lurer jeg på hvordan det blir når jeg sender ungen på samvær med far, må jeg pakke med klær og ting barne trenger eller er det far som må stå for det selv, tenker siden han ikke betaler barnebidrag mere og hvordan funker ting da når det kommer til sånt? Anonymkode: 055f3...425
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Du må fortsatt sende med klær og utstyr. Anonymkode: f3b63...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Om barnet er hos far i helgene kan du vel pakke med en bag. Selv om far har hund. Anonymkode: 4146b...0f2 13
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Selvsagt pakker du med klær og det barnet trenger av utstyr. Mat og aktiviteter dekket far. Anonymkode: 74ee3...85c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Når far ikke har råd til bidrag, så må enten barnet gå ned i standard, eller mor kompensere for far. Det er ikke sikkert at far tenker over det, mange kjører seg fast i tanker om at de sponser mor. Men barnet må få ha med sine ting. Anonymkode: d9c84...ece 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Så utrolig kjipt. Og litt av en prioritering av far. Anonymkode: af2eb...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så utrolig kjipt. Og litt av en prioritering av far. Anonymkode: af2eb...6a3 Ja er veldig kjedelig. Jeg har jo alltid brukt barnebidraget på barnet vi har felles, på klær og ting barnet trenger og aktiviteter, men nå som jeg ikke får barnebidrag lenger så må jeg kutte ned på ting og far er veldig happy for at han slipper og betale barnebidrag for han mener at barn ikke koster noe. Anonymkode: 055f3...425 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 Du sendte vel med ting da han betalte bidrag, så du bare fortsetter med det. NAV har beregnet utifra fjorårets inntekt, så han kan ha gått drastisk ned i lønn i året som var. Ikke vet vi. Anonymkode: 74b65...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Når far ikke har råd til bidrag, så må enten barnet gå ned i standard, eller mor kompensere for far. Det er ikke sikkert at far tenker over det, mange kjører seg fast i tanker om at de sponser mor. Men barnet må få ha med sine ting. Anonymkode: d9c84...ece Så det er sånn at han da ikke skal stå for annet en mat til barne sitt når barnet er på samvær der? Faren til dette barnet slipper billig unda og han har gått til sak mot meg før fordi han ikke får det som han vil. Han lager bare kvalme og tenker på sitt eget beste og ikke barne sitt beste. Nå skal barnet ha høst, vinter, juleferie og 3 uke sommerferie med han, når han skal ha barnet så mye så må jeg uansett sende med ting med barnet? Anonymkode: 055f3...425 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du sendte vel med ting da han betalte bidrag, så du bare fortsetter med det. NAV har beregnet utifra fjorårets inntekt, så han kan ha gått drastisk ned i lønn i året som var. Ikke vet vi. Anonymkode: 74b65...cfa Jeg tror ikke han er ærlig med nav. Han har ikke betalt barnebidrag på flere måneder nå fordi nav mener han har en så lav årsinntekt på under 300 tusen men han jobber fult, så jeg synes det er litt rart da jeg veit hva han jobber med også. Faren til barnet er veldig opptatt av penger. Han kan bruker penger på og tatovere hele kroppen sin, feste, røyke, snuse og kjøpe seg hund, men og ta ansvar for barnet sitt det har han ikke rå til. Så da må jeg som mor uansett så for og sende med ting? Anonymkode: 055f3...425 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om barnet er hos far i helgene kan du vel pakke med en bag. Selv om far har hund. Anonymkode: 4146b...0f2 Greia er at jeg synes det er rart han har rå til og kjøpe seg hund og ta vare på en hund, men han har ikke rå til og betale for barne sitt der barnebidraget går til ting som barne trenger. Anonymkode: 055f3...425 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke han er ærlig med nav. Han har ikke betalt barnebidrag på flere måneder nå fordi nav mener han har en så lav årsinntekt på under 300 tusen men han jobber fult, så jeg synes det er litt rart da jeg veit hva han jobber med også. Faren til barnet er veldig opptatt av penger. Han kan bruker penger på og tatovere hele kroppen sin, feste, røyke, snuse og kjøpe seg hund, men og ta ansvar for barnet sitt det har han ikke rå til. Så da må jeg som mor uansett så for og sende med ting? Anonymkode: 055f3...425 Hvis du mener han jobber svart, kan du tipse Skatteetaten. Ellers kan du jo ikke vite eksakt hans inntektsgrunnlag og hans forbruk når dere ikke lever sammen. Er han singel? Anonymkode: 74b65...cfa 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du mener han jobber svart, kan du tipse Skatteetaten. Ellers kan du jo ikke vite eksakt hans inntektsgrunnlag og hans forbruk når dere ikke lever sammen. Er han singel? Anonymkode: 74b65...cfa Jeg kjenner han altfor godt og veit hvordan han er. Nei han er ikke singel men de bor ikke sammen. Anonymkode: 055f3...425 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg lurer litt på en ting. Far har klart og betale barnebidrag frem til nå. Men nå så har nav bestemt at han skal betale 0 kr i barnebidrag fordi han ikke har rå til det, men og kjøpe seg hund det har han rå til. Men så lurer jeg på hvordan det blir når jeg sender ungen på samvær med far, må jeg pakke med klær og ting barne trenger eller er det far som må stå for det selv, tenker siden han ikke betaler barnebidrag mere og hvordan funker ting da når det kommer til sånt? Anonymkode: 055f3...425 Du må som vanlig sende med alt av utstyr far trenger... Det er det alltid den med hovedansvaret som skal ha ansvar for uavhengig i om far betaler bidrag eller ikke så lenge dere ikke har 50/50 foreldreomsorg og ansvar. At far kan kjøpe seg hund har ingenting med hans utregnet betalingsevne sett fra nav sin side og handler kun om fars prioriteringer. Nav henter info fra skatteetaten, de stoler ikke blindt på hva man sier og forteller. Anonymkode: 5941d...72a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nå skal barnet ha høst, vinter, juleferie og 3 uke sommerferie med han, når han skal ha barnet så mye så må jeg uansett sende med ting med barnet? Anonymkode: 055f3...425 Hvordan har barnet det hos pappaen sin? Anonymkode: b3056...06a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #16 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du må som vanlig sende med alt av utstyr far trenger... Det er det alltid den med hovedansvaret som skal ha ansvar for uavhengig i om far betaler bidrag eller ikke så lenge dere ikke har 50/50 foreldreomsorg og ansvar. At far kan kjøpe seg hund har ingenting med hans utregnet betalingsevne sett fra nav sin side og handler kun om fars prioriteringer. Nav henter info fra skatteetaten, de stoler ikke blindt på hva man sier og forteller. Anonymkode: 5941d...72a Nei da får jeg jare fortsette med og sende med klær barne trenger. Er bare synd at faren til dette barnet får ting servert på gull fat mår det kommer til alt. Han truer meg hele tiden med rettsak og advokat fordi han ikke får det som han vil. Vi har først på familievernskontoret i mai der han har enig og signerte avtalen. Rett før jul så sa han at han ble tvinga til og skrive under samtalen, det er merkelig da vi har tatt møte over telefon på familieverns kontoret pågrunn av avstand. Vi fikk ikke prøvd ut planen en gang vi lagde i mai, han ødela jula mi pågrunn av trusler og brev fra advokat. Nå har vi laget en ny avtale så får se hvor lenge det varer før han starter en ny runde. Jeg synes det bare er litt trist at det er barnet som får svi da far velger og flytte 7t unda barne sitt, også er det jeg som mor som må stå for alt mens han skal ha servert alt på gullfat, det er ikke lett og stå i dette. Har fått trusler fra familien hans også. Har tatt disse truslene opp men han blånekter for det selv om det står svart på kvit. Men jeg synes det vare er synd at barnet som må svi når far velger og flytte fra sitt barn. Vårt felles barn har sakt førre ganger at det og kjøre i 7t på en tang er tungt og ikke noe barne vil. Men jeg får ikke gjort noe mere der. Anonymkode: 055f3...425 1
Leeloo Skrevet 19. februar 2024 #17 Skrevet 19. februar 2024 Kan du få bidragsforskudd av NAV, eller har du for høy inntekt? 3
enhjørningfis Skrevet 19. februar 2024 #18 Skrevet 19. februar 2024 Her har ikke far betalt barnebidrag noen gang, han prøvde å betale en helt latterlig sum (500 kr for 3 barn), men jeg sa nei takk og søkte bidragsforskudd gjennom nav. Far har aldri betalt bhg, Sfo eller noe for barna, men hva får man gjort med det? Enten være bitter (noe som går utover barna) eller godta det og gjøre det beste ut av det. At far har kjøpt seg hun er helt irrelevant i denne sammenhengen, å at du legger deg borti far sin personlige økonomi er unødvendig å skaper mer frustrasjon og irritasjon hos deg. Dropp det, søk evt bidragsforskudd gjennom nav og kom deg videre i livet send fortsatt med klær ja, for det skal ikke gå utover barna at faren sin økonomi er der at han ikke kan betale bidrag! 1
enhjørningfis Skrevet 19. februar 2024 #19 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei da får jeg jare fortsette med og sende med klær barne trenger. Er bare synd at faren til dette barnet får ting servert på gull fat mår det kommer til alt. Han truer meg hele tiden med rettsak og advokat fordi han ikke får det som han vil. Vi har først på familievernskontoret i mai der han har enig og signerte avtalen. Rett før jul så sa han at han ble tvinga til og skrive under samtalen, det er merkelig da vi har tatt møte over telefon på familieverns kontoret pågrunn av avstand. Vi fikk ikke prøvd ut planen en gang vi lagde i mai, han ødela jula mi pågrunn av trusler og brev fra advokat. Nå har vi laget en ny avtale så får se hvor lenge det varer før han starter en ny runde. Jeg synes det bare er litt trist at det er barnet som får svi da far velger og flytte 7t unda barne sitt, også er det jeg som mor som må stå for alt mens han skal ha servert alt på gullfat, det er ikke lett og stå i dette. Har fått trusler fra familien hans også. Har tatt disse truslene opp men han blånekter for det selv om det står svart på kvit. Men jeg synes det vare er synd at barnet som må svi når far velger og flytte fra sitt barn. Vårt felles barn har sakt førre ganger at det og kjøre i 7t på en tang er tungt og ikke noe barne vil. Men jeg får ikke gjort noe mere der. Anonymkode: 055f3...425 Hvor gammelt er barnet? Om barnet ikke ønsker å besøke far, så må vel det høres og respekteres? Forstår det slik som at dette er et ganske "ferskt" brudd? Typ under 1 år gammelt? Om far og hans familie truer, håper jeg de gjør det skriftlig og at du skaffer en god advokat!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #20 Skrevet 19. februar 2024 La nå far ha litt kvalitet i livet sitt for ditt barns skyld....en hund er medisin for ensomme mennesker om de er snille mot dyrene. Anonymkode: 9ccc5...de3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå