AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #41 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men dere vil jo ikke søke dere inn på lærerstudier. Dere ønsker ikke å jobbe som lærere eller byråkrater i Utdanningsdirektoratet, der dere kunne ha kjempet for gutters rettigheter. Dere forventer at jenter og kvinner gjør denne jobben for dere. Anonymkode: a41cf...304 Jeg forventer at moderne, progressive kvinner som jobber for staten, anser seg som ansatt av folket og ikke av andre kvinner. Når en kvinne i utdanningsdirektoratet utformer en plan for skoleverket så ville det være hårreisende tribalisme om hun prøvde å utforme den til fordel for jenter på bekostning av gutter. Hvis vi ikke kan forvente proffe byråkrater så må vi kanskje innføre råd etter Afghanistansk modell. Hvor hver klan får sin andel representanter inn i alle deler av byråkratiet. Litt som den våte drømmen i Amerikansk identitetspolitikk? Jeg håper vi slipper det. Sitat For øvrig er jeg enig i at inntakstester burde ha vært en greie. I landet der jeg kommer fra, har vi utelukkende inntak til høyere utdanning på bakgrunn av inntakstester. Eksamen fra videregående er vel en slags «inntakstest»? Statistikk viser at gutter gjør det relativt bedre på den anonyme eksamen enn ved standpunkt-karakterer hvor trynefaktoren vis a vis læreren betyr noe. Jeg har noen ganger tenkt at Amerikansk søknad til høyere utdanning kan ha noe for seg. Noe med at prosessen med å skrive et brev med egne ord hvor man argumenterer for hvorfor akkurat du bør få en plass kan være bra for en 19-årig hjerne for å unngå at man melder seg på «ett eller annet» dårlig gjennomtenkt. Jeg endte opp med en helt annen karriere bare fordi jeg tok førstegangstjeneste etter videregående. Fordi jeg fink tenkt meg om og nye impulser. Anonymkode: 1abcc...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar 2024 #42 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, min sønn måtte slutte i jobben sin som barnehageassistent på grunn av kjønnsdiskriminering. Noen foreldre nektet ham å gjøre mye av jobben han var ansatt for å gjøre kun i egenskap av at han var av hankjønn. Anonymkode: b5dbb...059 Ja, svært mye fordommer mot menn når det kommer til å omgås barn. Pedofil overgriper til det motsatte er bevist. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar 2024 #43 Del Skrevet 19. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men dette er jo ikke diskriminering PÅ ARBEIDSPLASSEN AV ARBEIDSGIVER/KOLLEGER, men hysteriske, idiotiske foreldre. Anonymkode: a41cf...304 Jo, her burde barnehagen tatt mannen i forsvar og sagt til foreldrene at enten godtar de at han utfører alle oppgaver, eller så få de finne en annen barnehage til ungen. Hadde for eksempel en rørleggerbedrift godtatt at kunder ikke ønsket den kvinnelige rørleggeren deres til jobben, ville det blitt ramaskrik og ropt diskriminering før noen rakk å si vannpumpetang! Endret 19. februar 2024 av Traktor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #44 Del Skrevet 19. februar 2024 Traktor skrev (2 minutter siden): Ja, svært mye fordommer mot menn når det kommer til å omgås barn. Pedofil overgriper til det motsatte er bevist. Jeg tror ikke at kvinner kan sette seg inn i emosjonelt hvordan det er at du som mann må være forsiktig hvis du har fremmede barn på besøk som søler seg til og låner klær av barnet ditt. At du ikke kan være alene i et rom med et nakent fremmed barn. Eller som svigermor som argumenterte heftig for at jeg ikke kunne hjelpe min egen datter å vaske seg fra hun var ganske liten. At moren hjalp datter og sønn var visst ikke noe problem. Antagelig er dette litt som at vi menn ikke kan ta inn over oss hvordan det er å gå alene om natta og være redd for å bli voldtatt. Vi forstår det objektive, men følelsen er vanskelig for oss å kjenne på. Jeg ville forøvrig heller bli voldtatt enn anklaget for å ha tatt på et barn. Selv om saken skulle bli henlagt og eller jeg frifunnet så er det en dom man aldri slipper unna. Anonymkode: 1abcc...e5a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #45 Del Skrevet 19. februar 2024 Traktor skrev (1 minutt siden): Jo, her burde barnehagen tatt mannen i forsvar og sagt til foreldrene at enten godtar de at han utfører alle oppgaver, eller så få de finne en annen barnehage til ungen. Hadde for eksempel en rørleggerbedrift godtatt at kunder ikke ønsket den kvinnelige rørleggeren deres til jobben, ville det blitt ramaskrik og ropt diskriminering før noen rakk å si vannpumpetang! Eksempelet ditt er godt men ikke fullgodt. Du peker på en asymmetri ved at det er tabu å ikke ønske tjenester fra en kvinnelig ansatt. Samtidig så er rørlegger noe ikke-intimt. Han/hun gjør en jobb under vasken. Barnehageansatte kan kanskje bedre sammenlignes med hjelpepleiere (noen eldre vil ikke bli stelt av muslimer), eller gynekologer (noen kvinner vil ha en kvinnelig gynekolog). Anonymkode: 1abcc...e5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #46 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksempelet ditt er godt men ikke fullgodt. Du peker på en asymmetri ved at det er tabu å ikke ønske tjenester fra en kvinnelig ansatt. Samtidig så er rørlegger noe ikke-intimt. Han/hun gjør en jobb under vasken. Barnehageansatte kan kanskje bedre sammenlignes med hjelpepleiere (noen eldre vil ikke bli stelt av muslimer), eller gynekologer (noen kvinner vil ha en kvinnelig gynekolog). Anonymkode: 1abcc...e5a Eksemplet er jo glimrende. Hvorfor kobler du det til intimitet? Anonymkode: 861e0...a0b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #47 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, bare se på statistikken på barnefordeling ved brudd, fengsler og selvmord bl.a. Også dødsfall på jobb og frafall på skolen. Over en av ti menn har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Svært få kvinnedominerte utdanninger har kjønnspoeng for menn. Militærtjeneste og Sivilforsvaret var det og er det fremdeles i de aller fleste land, for å nevne noe. Anonymkode: 1970b...8d9 Tror grunnen til at det ikke er kjønnspoeng der er fordi kvinnedominerte yrker ikke er attraktivt nok til at det er nødvendig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. februar 2024 #48 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): (...) Det tredje er en ikke-eksisterende problemstilling, kvinnedominerte yrker ønsker seg og prøver å rekruttere menn. Anonymkode: 6df03...e8d Det er en høyst eksisterende problemstilling. https://www.forskning.no/arbeidsliv/na-er-det-menn-som-kjonnsdiskrimineres-nar-de-soker-jobb/2294971 Menn blir systematisk diskriminert når det skal ansettes i kvinnedominerte yrker og nøytrale yrker. Forskerne sender ut identiske søknader med mannlige og kvinnelige navn. Det er bare menn som blir diskriminert. Det finnes ingen tilsvarende diskriminering av kvinner i mannsdominerte yrker. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #49 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis Andrew Tate hadde vært en Svensk popmusiker så hadde karrieren vært over ved å si noe sånt. Men ja, det er rom for å si det ingen skal si på internett. Andrew Tate er dog en utstøtt i mainstream samfunnet mens Zara Larson blir invitert på Lindmo. Ser du forskjellen? Anonymkode: 1abcc...e5a Nå er jo Lindmo en del av problemet da. Det er jo tre temaer som tas opp gang på gang på gang: "Sterke" kvinner "Sterke" homofile "Sterke" multikulturelle Får man 1, 2 og 3 i samme person har man jo kruttsterk vare. Og vi vet jo hvem som ser på Lindmo? Det er ikke akkurat Rørlegger Ragnar eller Ronny Bilmekaniker. Anonymkode: 861e0...a0b 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #50 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, bare se på statistikken på barnefordeling ved brudd, fengsler og selvmord bl.a. Også dødsfall på jobb og frafall på skolen. Over en av ti menn har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Svært få kvinnedominerte utdanninger har kjønnspoeng for menn. Militærtjeneste og Sivilforsvaret var det og er det fremdeles i de aller fleste land, for å nevne noe. Anonymkode: 1970b...8d9 I rettssystemet er det 50/50 dommer til mor/far, så det stemmer ikke. https://www.sorlandsadvokatene.no/aktuelt/artikkel/far-far-mer-medhold-enn-man-skulle-tro Sitat Dybfest fant ut at mor i 59 prosent av tilfellene fikk tildelt barneomsorgen, mens far fikk omsorgen i 36 prosent av tilfellene. Delt bosted ble bestemt i fem prosent av sakene. - Men dette bildet endrer seg om man ser på sakene som omhandler barn fra syv år og oppover. Da jevnes fordelingen helt ut, hvor både mor og far hver vant omsorgen i 46 prosent av tilfellene. Rettspraksisen viser med andre ord en 50/50 fordeling mellom mor og far på barn over syv år. Derfor mener jeg far ikke er så dårlig stilt som man gjerne skulle tro, forklarer han. På hvordan måte er det menn blir diskriminert ang fengsel og selvmord? Dette er da vel noe menn selv gjør?? Skjønner ikke helt dette ang dødfall på jobb og frafall på skolen heller, samt seksuelle overgrep. Hvordan er det diskriminering? Sitat For menn har vi til våren 2023 sett en økning fra 10 til 11 studietilbud, for kvinnene er tallet redusert fra 112 i 2021 til 31 i 2023. For menn er det to kjønnspoeng å hente ved sju utdanninger: To ved veterinærhøgskolen, to sykepleieutdanninger, ved Lovisenberg og Universitetet i Agder, barnevernspedagogikk ved OsloMet, tollstudier ved Universitetet i Stavanger og bioingeniør ved UiT Norges arktiske universitet (UiT). Menn får ett ekstra poeng hvis de søker profesjonsutdanning i psykologi ved NTNU, Universitet i Bergen, Universitetet i Oslo og UiT. Det kunne med fordel vært kjønnspoeng for menn på alle sykepleierutdannelser, lærer og barnehagelærer. Anonymkode: 4d327...a43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #51 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eksemplet er jo glimrende. Hvorfor kobler du det til intimitet? Anonymkode: 861e0...a0b Fordi en ansatt i barnehagen må tørke barnerumper på do, skifte på barna etc. Det er en slags intimitet som rørleggere sjelden har. Derfor er det ikke urimelig at man er mer kritisk til barnehageansattes framferd enn rørleggeres. Så er det trist at noen foreldre antar at menn er potensielle overgripere og at kvinner ikke er det. For det første er veldig få av oss overgripere. For det andre tror jeg at det er mørketall på kvinnelige overgripere. Men viktigst av alt er at det er uheldig å diskriminere en hel gruppe basert på handlingene til et lite mindretall av gruppen. På samme måte som det ville være uheldig å nekte unge muslimske menn å fly. Anonymkode: 1abcc...e5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #52 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): * Menn kan ikke få utbetalt barnetrygd med mindre mor er død * Menn har vanskelig for å komme godt ut av barnefordelingssaker * Zara Larson kan si «jeg hater menn» og få applaus for det. En manns karriere ville ha vært over om han sa det samme * Menn må generelt være veldig forsiktig med å være sammen med nakne barn eller alene sammen med andres barn. Kvinner trenger ikke å tenke på slikt. Anonymkode: 1abcc...e5a Menn kan få barnetyrgden jo. Det er bare å endre kontonr på utbetalingen, evt at far har hovedsomsorgen dersom foreldre ikke er sammen lenger. Menn kommer helt greit ut av barnefordelingssaker, se innlegget mitt over. Hvorfor skal menn (eller kvinner) være nakne med andres barn?? (Hva sier fedre når døtrene blir eldre og begynner å date? De skal stå klar med hagla. Hvorfor? Fordi dem vet selv hvor farlige menn kan være for kvinner) Menn sier støtt og stadig at de hater kvinner uten at det får konsekvenser. Anonymkode: 4d327...a43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar 2024 #53 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke helt sant. Andrew Tate sier helt klart at han hater kvinner, og hans karriere har da ikke skjedd noe negativt med. Når det gjelder barnefordeling, har de fleste jeg kjenner en 50/50-ordning. Anonymkode: a41cf...304 Du kødder nå ikke sant? Andrew Tate er jo kansellert fra alle kanaler og sosiale medier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #54 Del Skrevet 19. februar 2024 Traktor skrev (Akkurat nå): Du kødder nå ikke sant? Andrew Tate er jo kansellert fra alle kanaler og sosiale medier. Men han er jo farlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar 2024 #55 Del Skrevet 19. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hindrer menn i å ta vare på hverandre? Igjen, dere må selv gjøre jobben deres. La meg kontre tilbake. Hva hindrer kvinner i å forsvare seg selv mot vold og ytre fiender? Hvorfor er dette en oppgave som i all hovedsak legges på menn? Som vanlig er holdningen at menn bare kan takke seg selv situasjonen de har havnet i. Mens kvinner får all verdens sympati for sine problemer. Stadig flere menn sliter, mens samfunnet bare lukker øynene og ber de ta seg sammen. Sann mine ord, dette er og kommer snart til å bli et kjempeproblem. Men samfunnet kommer først til å bry seg når dette går utover kvinner. Endret 19. februar 2024 av Traktor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #56 Del Skrevet 19. februar 2024 Traktor skrev (Akkurat nå): La meg kontre tilbake. Hva hindrer kvinner i å forsvare seg selv mot vold og ytre fiender? Hvorfor er dette en oppgave som i all hovedsak legges på menn? Som vanlig er holdningen at menn bare kan takke seg selv situasjonen de har havnet i. Mens kvinner får all verdens sympati for sine problemer. Kvinner er fysisk svakere enn menn... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #57 Del Skrevet 19. februar 2024 Det største bevise er jo kvinner blir ikke straffet for å selge kroppen sin mens menn mister hele lønningen sin fordi han kjøpte seksuelle tjenester fra horer. Hva slags rettferdighet er dette? Hva slags likestilling er dette? Enten straffer du begge eller ingen. De får også mindre straff i alle arenaer og områder. Så ja det er en greie ja. Anonymkode: 8dfcf...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #58 Del Skrevet 19. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det største bevise er jo kvinner blir ikke straffet for å selge kroppen sin mens menn mister hele lønningen sin fordi han kjøpte seksuelle tjenester fra horer. Hva slags rettferdighet er dette? Hva slags likestilling er dette? Enten straffer du begge eller ingen. De får også mindre straff i alle arenaer og områder. Så ja det er en greie ja. Anonymkode: 8dfcf...5fe Rettferdigheten er jo i at den prostituerte er et offer som da blir kjøpt som en vare. Men man kan jo ikke bestemme hva hun velger å gjøre med sin egen kropp. Er han som kjøper som derimot bruker hennes kropp Endret 19. februar 2024 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar 2024 #59 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Eksempelet ditt er godt men ikke fullgodt. Du peker på en asymmetri ved at det er tabu å ikke ønske tjenester fra en kvinnelig ansatt. Samtidig så er rørlegger noe ikke-intimt. Han/hun gjør en jobb under vasken. Barnehageansatte kan kanskje bedre sammenlignes med hjelpepleiere (noen eldre vil ikke bli stelt av muslimer), eller gynekologer (noen kvinner vil ha en kvinnelig gynekolog). Anonymkode: 1abcc...e5a Men hvorfor skal foreldre, og især mødre, få projisere disse diskriminerende holdningene sine over på sine barn, med barnehagens velsignelse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #60 Del Skrevet 19. februar 2024 Traktor skrev (14 minutter siden): La meg kontre tilbake. Hva hindrer kvinner i å forsvare seg selv mot vold og ytre fiender? Hvorfor er dette en oppgave som i all hovedsak legges på menn? Som vanlig er holdningen at menn bare kan takke seg selv situasjonen de har havnet i. Mens kvinner får all verdens sympati for sine problemer. Stadig flere menn sliter, mens samfunnet bare lukker øynene og ber de ta seg sammen. Sann mine ord, dette er og kommer snart til å bli et kjempeproblem. Men samfunnet kommer først til å bry seg når dette går utover kvinner. Skjønner ikke helt denne. Hvorfor er det ofre som skal hindre at volden skjer?? Det er da utøver som er ansvarlig for sine handlinger! Anonymkode: 4d327...a43 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå