AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #261 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men i bunn og grunn om man ikke er interessert i et fagfelt så vil ikke 5 eller 10 poeng gjøre det attraktivt å søke. Anonymkode: 8c9c5...ebf Hvis man gir ekstrapoeng til noen grupper så vil det endre fordelingen av disse gruppene til studiet (hvis ikke, hvorfor gjøre det?) Hvis det hadde blitt gitt kjønnspoeng til det andre kjønnet innenfor det studiet jeg valgte, så hadde jeg kanskje ikke kommet inn. Da måtte jeg evt ha studert noe annet. Evt et studie hvor mitt kjønn fikk studiepoeng. Dette er politikk som har som mål og konsekvens å overstyre individets valg for å oppnå kollektive mål. Jeg er grunnleggende skeptisk til all politikk som setter kollektiv over individ. Jeg ser at det noen ganger er nødvendig, men synes ikke argumentasjonen er god nok her. Snarere synes det som et abstrakt estetisk mål at «når vi bare får 50/50 i alle yrker, da kan alle sammen leve sammen i overflod av melk og honning» uten at noen har tatt seg bryet med å finne ut om det er plausibelt, og med lykken til våre ungdommer som innsats. Anonymkode: 1abcc...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 20. februar 2024 #262 Del Skrevet 20. februar 2024 Traktor skrev (10 timer siden): Jeg har heller aldri sittet på guttekvelder der mennene diskuterte at kvinner fortjener å bli voldtatt og straffepult. Ikke jeg heller, og det kan ofte virke som en har et litt karrikert bilde av stemningen ved slike anledninger. Det at en har en løsere temning og kan spøke om noe eller snakke friere betyr selvfølgelig ikke at en plutselig mener voldtekt er greit eller sex skal brukes til straff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #263 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er synd. Gutter bør bli flinkere til å markere sine behov og å stå sammen! Ingen i hele verden som forhindrer dem. Det vil bli applaudert av alle om menn gjør det. Anonymkode: eb0f3...cf5 Hallo, selvfølgelig vil ikke dette bli positivt mottatt. Hele feminismen går jo ut på å rive ned grupper av menn som markerer sine behov. Anonymkode: 861e0...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #264 Del Skrevet 20. februar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri blitt favorisert. Innleveringer på universitetet er anonymiserte. Som stygg kvinne har jeg heller ikke fått noen fordeler på grunn av utseendet. Anonymkode: a41cf...304 Stygge kvinner har det ca likt som en gjennomsnittlig mann kan jeg tenke meg, nesten helt usynlig! Fortell gjerne dine medsøstre hvordan du har det, kanskje de hører på deg 😂 Anonymkode: 3fab2...468 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #265 Del Skrevet 20. februar 2024 herzeleid skrev (2 minutter siden): Ikke jeg heller, og det kan ofte virke som en har et litt karrikert bilde av stemningen ved slike anledninger. Det at en har en løsere temning og kan spøke om noe eller snakke friere betyr selvfølgelig ikke at en plutselig mener voldtekt er greit eller sex skal brukes til straff. Jeg googlet «jazze med gutta» og kom fram til denne: »En familiefar på 35 år, skriver at den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep. … Jeg har ikke vært klar over at det kunne få sånne konsekvenser. Jeg satt i min egen boble, hadde drukket tre pils, og jazzet med gutta. Du vet hvordan det er, sier mannen.« https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aAQ4d/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe At det skjer er ingen tvil om. Menn og kvinner burde ta et tydelig standpunkt mot det. Anonymkode: 1abcc...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. februar 2024 #266 Del Skrevet 20. februar 2024 herzeleid skrev (12 timer siden): Jeg tror ikke noen benekter at en av ideologiske grunner velger å diskriminere for å oppnå ønskede måltall. Det som påpekes er at det er diskriminering. Det du kommer fremstår dermed godt inne i "økseskaft"-land. Det blir ikke diskriminering bare fordi du sier det er diskriminering. Om du synes det at det gjelder alle mennesker og gratis utdaning (alle står fritt til å skafe seg den utdanningen de vill på ege hån) er "økseskaft" så er det ikke så mye jeg kan svare på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 20. februar 2024 #267 Del Skrevet 20. februar 2024 Isambard skrev (21 minutter siden): Når noen systematisk rammes av noe som samvarierer med kjønn kalles det "indirekte diskriminering.", som også er ulovlig. "Loven forbyr direkte diskriminering, når personer som ellers er like behandles forskjellig. Den forbyr også indirekte diskriminering, der tilsynelatende nøytrale regler eller handlinger fører til at noen grupper rammes særlig hardt i praksis" https://snl.no/diskriminering Dermed vil jeg takke for at du viser hvordan forskere også prøver å pakke bort problemer som rammer gutter. Når jenter rammes på tilsvarende måte setter man i gang tiltak. (PS: Lærere skal ikke vektlegge oppførsel når de setter karakterer. Enda en grunn til at bortforklaringen ikke holder) Jeg håper du skjønner at det vil være saklig å dømme flere menn for voldtekt fordi at menn faktisk begår flere voldtekter enn kvinner. Ellers så er de standarder som skolen bruker ikke resultat av enn feminisering, men forskjellen er at i gamle dager, så ble vi menn systematisk fra foreldre og samfunn heiet frem, så vi gjorde det best. Poenget er at gutter ikke blir kjønnsdiskriminerte i skolen, men at skolen ikke klarer å spille på nok verktøy til å gi alle elever uansett kjønn mulighet å utvikle sin fulle potensielle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #268 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hallo, selvfølgelig vil ikke dette bli positivt mottatt. Hele feminismen går jo ut på å rive ned grupper av menn som markerer sine behov. Anonymkode: 861e0...a0b Jeg er feminist, og støtter for eksempel arbeidet med utredning av gutters behov i skolen, utprøving av p-piller for menn og større rettigheter for fedre. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 20. februar 2024 #269 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 1.55): Vi snakker sjeldent om diskriminering mot menn. Men jeg har forstått det slik at dette faktisk er en greie selv i dag Kan dere gi eksempler på hvordan kjønnsdiskriminering mot menn er? Og har vi dette i Norge? Anonymkode: 30ef8...bf0 https://www.nrk.no/norge/krfu-politiker-vil-ha-menns-levekar-pa-dagsorden_-_-feilslatt-likestillingspolitikk-1.16764977 Vi ser daglig på KG konsekvensen av at menn føler seg isolert og tilsidesatt. Mye hat, prykiske problemer og rus hos menn som troller på nett. Det jeg tror kan være en løsning på dette, er om vi kan kutte ut dette likestillingsbegrepet, og feminisme begrepet. De to ordene er som N-ordet for tiden. Det framkaller masse følelser hos tilhørerne og stopper dialogen. Det vi virkelig trenger er at unge mennesker øver på dialog. Dette bør gjøres som en del av en etikkundervisning i grunnskolen. Der bør barn og unge lære å diskutere likheter og forskjeller, forventninger og etikk i forhold til den andre. Det bør bli tillatt å snakke åpent om kjønn, etnisitet, religion, legning og ulike forventninger man måtte ha i forhold til familie, reproduktivt arbeid, plutselige svangerskap, arbeidsinnsats, kjærlighet og lønn. Det er for mange elefanter i rommet der ute. Folk tør ikke snakke sammen lenger, i frykt for å støte andre mennesker. Det bør bli fullt tillatt å bytte pronomen i løpet av ungdomstiden, og gjerne bytte tilbake igjen. Hormonbehandlinger som skyldes at man føler seg født i feil kropp, bør man vente med til 25 års alder. Alt det andre, som at man kan bli akseptert som et medlem av det andre kjønnet, bør respekteres. Vi må utvide kjønns og likestillingsbegrepet, og tillate hverandre variasjon. Og vi bør åpne opp for en ny type dialog om disse temaene. For å svare på spørsmålet: Ja det er mye diskriminering der ute. Unge gutter og menn føler seg marginalisert. Mange barn vokser opp uten far. Menn er ensomme, de har høy selvmordsrate og deres behov for fysisk aktivitet ignoreres i barneskolen. Gutter får lavere karakterer enn jenter i skolen, og dette rammer dem resten av livet. Vi bør bli løsningsorienterte, når det gjelder problemene som gutter og menn har. Endret 20. februar 2024 av Olaug Olsen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #270 Del Skrevet 20. februar 2024 herzeleid skrev (15 minutter siden): Ikke jeg heller, og det kan ofte virke som en har et litt karrikert bilde av stemningen ved slike anledninger. Det at en har en løsere temning og kan spøke om noe eller snakke friere betyr selvfølgelig ikke at en plutselig mener voldtekt er greit eller sex skal brukes til straff. Her ser du hva voksne menn mener om voldtekt og voldsforherligende russesanger: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/russepappa-forsvarer-grov-russelat-og-mener-vi-lar-oss-krenke-for-lett-1.15482256 https://www.f-b.no/nyheter/voldtekt/landet-rundt/voldtekt-er-jo-sa-mangt-det-kan-vare-en-ektemann-som-vil-gjore-bruk-av-sine-ekteskapelige-rettigheter-men-som-overser-at-kona-sier-nei/s/5-59-521527 Det snakkes blant annet om "spøk" om voldtekter og "ekteskapelige RETTIGHETER" for en gift mann. Offentlig. Og ingen har "kansellert" denne russepappaen eller advokaten. https://www.nrk.no/nordland/intern-russeknute-i-rana-kommune-oppfordrer-til-sex-med-barn-1.15463710 Her har vi "nydelige" russegutter som har en egen knute for overgrep mot barn. Ingen kansellerer dem heller. https://avogtil.no/aktuelt/annenhver-russ-er-bekymret-for-overgrep/ Annenhver russ er bekymret for overgrep, og årlig skjer det voldtekter på russetreff. Jeg er tilbøyelig til å tro at russegutter heier på hverandre i slike saker. https://www.norden.org/no/news/rapport-sa-mange-nordiske-menn-motes-pa-internettfora-preget-av-kvinnehat Mange menn samles på nettsteder som er skapt utelukkende for å spre grovt kvinnehat. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #271 Del Skrevet 20. februar 2024 Olaug Olsen skrev (4 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/krfu-politiker-vil-ha-menns-levekar-pa-dagsorden_-_-feilslatt-likestillingspolitikk-1.16764977 Vi ser daglig på KG konsekvensen av at menn føler seg isolert og tilsidesatt. Mye hat, prykiske problemer og rus hos menn som troller på nett. Det jeg tror kan være en løsning på dette, er om vi kan kutte ut dette likestillingsbegrepet, og feminisme begrepet. De to ordene er som N-ordet for tiden. Det framkaller masse følelser hos tilhørerne og stopper dialogen. Det vi virkelig trenger er at unge mennesker øver på dialog. Dette bør gjøres som en del av en etikkundervisning i grunnskolen. Der bør barn og unge lære å diskutere likheter og forskjeller, forventninger og etikk i forhold til den andre. Det bør bli tillatt å snakke åpent om kjønn, etnisitet, religion, legning og ulike forventninger man måtte ha i forhold til familie, reproduktivt arbeid, plutselige svangerskap, arbeidsinnsats, kjærlighet og lønn. Det er for mange elefanter i rommet der ute. Folk tør ikke snakke sammen lenger, i frykt for å støte andre mennesker. Det bør bli fullt tillatt å bytte pronomen i løpet av ungdomstiden, og gjerne bytte tilbake igjen. Hormonbehandlinger som skyldes at man føler seg født i feil kropp, bør man vente med til 25 års alder. Alt det andre, som at man kan bli akseptert som et medlem av det andre kjønnet, bør respekteres. Vi må utvide kjønns og likestillingsbegrepet, og tillate hverandre variasjon. Og vi bør åpne opp for en ny type dialog om disse temaene. For å svare på spørsmålet: Ja det er mye diskriminering der ute. Unge gutter og menn føler seg marginalisert. Mange barn vokser opp uten far. Menn er ensomme, de har høy selvmordsrate og deres behov for fysisk aktivitet ignoreres i barneskolen. Gutter får lavere karakterer enn jenter i skolen, og dette rammer dem resten av livet. Vi bør bli løsningsorienterte, når det gjelder problemene som gutter og menn har. Enig i mye av det du skriver. Men hvis du leser på KG hvordan flere menn shamer kvinner for deres alder (!), mener at kvinner med BMI på 21 er TJUKKE, og at kvinner helst skal være jomfruelige uansett alder, så har de seg selv å takke for at de er ensomme. Det ER sinnssyke krav til kvinner blant yngre norske menn. Kvinner skal være purunge, syltynne, men med former, tjene godt til eget opphold, men samtidig ta unna alt av husarbeid, og selvfølgelig spare seg til HAN kommer inn i bildet. Jeg er sammen med en mann fra et annet nordisk land, og merker milevis med forskjell i holdningene. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #272 Del Skrevet 20. februar 2024 Pippi Lotta skrev (7 minutter siden): Det blir ikke diskriminering bare fordi du sier det er diskriminering. Om du synes det at det gjelder alle mennesker og gratis utdaning (alle står fritt til å skafe seg den utdanningen de vill på ege hån) er "økseskaft" så er det ikke så mye jeg kan svare på det. «Staten» er bare de forvalterne som styret (jeg og du bl.a) har satt til å drive bruket. Når staten velger å gi tilskudd til utdanning så kan også staten velge å prioritere disse midlene til at «samfunnet trenger flere leger enn medie-vitere». Så lenge dette er basert på en rimelig vurdering av statens behov så synes det lite kontroversielt. At staten skal bruke kjøttvekta (som det er oss i styret som eier) til å presse ideologi ned over folket, attpåtil kontroversiell ideologi («du skal ikke slå medelever» er lite kontroversiell ideologi) synes lite fornuftig. Hva hadde du tenkt om en Frp-regjering vedtok at forskning på klima-endring skal endre fokus til å se mest på naturlige årsaker? Anonymkode: 1abcc...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 20. februar 2024 #273 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) Fremmed fugl skrev (15 minutter siden): Jeg håper du skjønner at det vil være saklig å dømme flere menn for voldtekt fordi at menn faktisk begår flere voldtekter enn kvinner. Ellers så er de standarder som skolen bruker ikke resultat av enn feminisering, men forskjellen er at i gamle dager, så ble vi menn systematisk fra foreldre og samfunn heiet frem, så vi gjorde det best. Poenget er at gutter ikke blir kjønnsdiskriminerte i skolen, men at skolen ikke klarer å spille på nok verktøy til å gi alle elever uansett kjønn mulighet å utvikle sin fulle potensielle. Jo mer anonymisert prøve, desto mindre kjønnsforskjell. Jeg kaller det diskriminering. Du plukker ut én studie som du tror støtter ditt syn. Det er nemlig ikke lov å gi gutter dårligere karakterer i norsk på grunn av oppførselen. Man kan jo korrigere bort alle kjønnsforskjeller om man vil. Kvinner er like sterke og utholdende som menn hvis man korrigerer for muskelmasse og 02max. Allikevel har de lavere krav i gym for å unngå strukturell diskriminering. Endret 20. februar 2024 av Isambard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 20. februar 2024 #274 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her ser du hva voksne menn mener om voldtekt og voldsforherligende russesanger: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/russepappa-forsvarer-grov-russelat-og-mener-vi-lar-oss-krenke-for-lett-1.15482256 https://www.f-b.no/nyheter/voldtekt/landet-rundt/voldtekt-er-jo-sa-mangt-det-kan-vare-en-ektemann-som-vil-gjore-bruk-av-sine-ekteskapelige-rettigheter-men-som-overser-at-kona-sier-nei/s/5-59-521527 Det snakkes blant annet om "spøk" om voldtekter og "ekteskapelige RETTIGHETER" for en gift mann. Offentlig. Og ingen har "kansellert" denne russepappaen eller advokaten. https://www.nrk.no/nordland/intern-russeknute-i-rana-kommune-oppfordrer-til-sex-med-barn-1.15463710 Her har vi "nydelige" russegutter som har en egen knute for overgrep mot barn. Ingen kansellerer dem heller. https://avogtil.no/aktuelt/annenhver-russ-er-bekymret-for-overgrep/ Annenhver russ er bekymret for overgrep, og årlig skjer det voldtekter på russetreff. Jeg er tilbøyelig til å tro at russegutter heier på hverandre i slike saker. https://www.norden.org/no/news/rapport-sa-mange-nordiske-menn-motes-pa-internettfora-preget-av-kvinnehat Mange menn samles på nettsteder som er skapt utelukkende for å spre grovt kvinnehat. Anonymkode: a41cf...304 Usikker på hva du forsøker å svare på her? Virker som du har bokmerket noen linker du poster litt sånn her og der? AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg googlet «jazze med gutta» og kom fram til denne: »En familiefar på 35 år, skriver at den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep. … Jeg har ikke vært klar over at det kunne få sånne konsekvenser. Jeg satt i min egen boble, hadde drukket tre pils, og jazzet med gutta. Du vet hvordan det er, sier mannen.« https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aAQ4d/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe At det skjer er ingen tvil om. Menn og kvinner burde ta et tydelig standpunkt mot det. Anonymkode: 1abcc...e5a Ja det var en teit spøk for 8 år siden. Pippi Lotta skrev (15 minutter siden): Det blir ikke diskriminering bare fordi du sier det er diskriminering. Om du synes det at det gjelder alle mennesker og gratis utdaning (alle står fritt til å skafe seg den utdanningen de vill på ege hån) er "økseskaft" så er det ikke så mye jeg kan svare på det. Det er siskriminering fordi en diskriminerer, rett og slett. At den er ideologisk begrunnet og kalles positiv endrer ikke det. Ingen ba deg forklare hvordan utdanningssystemet finansieres så der tror jeg du snakker deg bort rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #275 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er feminist, og støtter for eksempel arbeidet med utredning av gutters behov i skolen, utprøving av p-piller for menn og større rettigheter for fedre. Anonymkode: a41cf...304 Men nå var påstanden at menn burde organisere seg for å fremme sine krav og behov. Og det er motsatt av hva feminismen i alle år har prediket, den vil jo rive ned mannlige strukturer. Feminismen eksisterer jo i stor grad bare på grunn av dette. At du støtter "arbeidet med" disse tingene du nevner er jo noe helt annet. Anonymkode: 861e0...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 20. februar 2024 #276 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Enig i mye av det du skriver. Men hvis du leser på KG hvordan flere menn shamer kvinner for deres alder (!), mener at kvinner med BMI på 21 er TJUKKE, og at kvinner helst skal være jomfruelige uansett alder, så har de seg selv å takke for at de er ensomme. Det ER sinnssyke krav til kvinner blant yngre norske menn. Kvinner skal være purunge, syltynne, men med former, tjene godt til eget opphold, men samtidig ta unna alt av husarbeid, og selvfølgelig spare seg til HAN kommer inn i bildet. Jeg er sammen med en mann fra et annet nordisk land, og merker milevis med forskjell i holdningene. Anonymkode: a41cf...304 Alt dette som du beskriver er symptomer på psykiske problemer. Vi må finne ut hvorfor menn har blitt slik. Det er skadelig både for dem selv og for våre barn, som skal vokse opp i samfunnet. Det er dessuten ikke rart at menn ignoreres av de unge kvinnene. Disse er ofte opptatt med å forsørge barna sine alene. Det betyr at de har ikke tid til å henge med tykke førti og femti åringer. Hva fører dette til? Jo, mennene bestemmer seg for å bevege interessen sin ned i alder fra 25, i stedenfor oppover. Vi burde lage et samfunn ser de unge 20 kvinnelige åringene får fred til å utdanne seg. Det er ikke unge kvinners ansvar å ha sex med førti og femti årige menn som er på leit etter seg selv. Vi trenger at staten utdanner flere psykologer, så vi kan forstå dette samfunnsproblemet. Endret 20. februar 2024 av Olaug Olsen rettskriving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #277 Del Skrevet 20. februar 2024 herzeleid skrev (17 timer siden): Du tenker her på en ren juridisk betydning. Det er liten tvil om at vi diskriminerer når vi negativt forskjellsbehandler noen til studier på bakgrunn av kjønn. En kan kalle det "positiv diskriminering", men det er like fult diskriminering og sjelden positivt for den som diskrimineres. Når det ikke oppfyller definisjonen av diskriminering, så er det ikke diskriminering. Anonymkode: 6df03...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #278 Del Skrevet 20. februar 2024 Olaug Olsen skrev (23 minutter siden): Alt dette som du beskriver er symptomer på psykiske problemer. Vi må finne ut hvorfor menn har blitt slik. Det er skadelig både for dem selv og for våre barn, som skal vokse opp i samfunnet. Det er dessuten ikke rart at menn ignoreres av de unge kvinnene. Disse er ofte opptatt med å forsørge barna sine alene. Det betyr at de har ikke tid til å henge med tykke førti og femti åringer. Hva fører dette til? Jo, mennene bestemmer seg for å bevege interessen sin ned i alder fra 25, i stedenfor oppover. Vi burde lage et samfunn ser de unge 20 kvinnelige åringene får fred til å utdanne seg. Det er ikke unge kvinners ansvar å ha sex med førti og femti årige menn som er på leit etter seg selv. Vi trenger at staten utdanner flere psykologer, så vi kan forstå dette samfunnsproblemet. Menn er slik over hele verden, og har vært slik i alle tider. I enkelte muslimske land giftes 10 år gamle jenter bort ti 50 år gamle menn, for eksempel. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 20. februar 2024 #279 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg googlet «jazze med gutta» og kom fram til denne: »En familiefar på 35 år, skriver at den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep. … Jeg har ikke vært klar over at det kunne få sånne konsekvenser. Jeg satt i min egen boble, hadde drukket tre pils, og jazzet med gutta. Du vet hvordan det er, sier mannen.« https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aAQ4d/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe At det skjer er ingen tvil om. Menn og kvinner burde ta et tydelig standpunkt mot det. Anonymkode: 1abcc...e5a Selvfølgelig vil du finne slik dersom du leter. Eksempelet ditt er fra Mannegruppa Ottar, en gruppe man nærmest blir kansellert bare for å være medlem av. Men når det kommer til hat mot menn trenger man ikke lete, dette sies åpenlyst i media og SoMe, og heies tvert i mot frem av samfunnet. Klassiker som postes til stor begeistring er "jeg hater menn" og "drep alle menn". Hadde en mann postet tilsvarende om kvinner ville han blitt totalt kansellert, mistet jobb og nettverk. Endret 20. februar 2024 av Traktor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar 2024 #280 Del Skrevet 20. februar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er dessverre mange menn som prater nedsettende om kvinner når de er alene og i lystig lag. Anonymkode: a41cf...304 Det har jeg aldri sett eller engang hørt om. Har hørt om det fra kvinner da, som jo åpenbart aldri kan ha vært med på en slik samtale og dermed bare gjetter, men du vet det fordi du er mann og har vært med på det slike samtaler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå