AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #21 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg har litt høy hvilepuls, ca. 60, og det har jeg hatt hele livet selv om jeg er relativt godt trent. Anonymkode: 6656e...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #22 Del Skrevet 20. februar 2024 Måtte faktisk inn og se i appen som viser kontinuerlig puls her Gjennomsnitt 10 siste dager så er hvilepulsen 47. Er greit trent, men mer mosjonist enn elite. Anonymkode: ef896...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #23 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 21.07): Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e Vil tro det er andre faktorer i bildet som gjør at legen mistenker det. Hvilepuls på 56 alene er ikke grunn god nok. Anonymkode: 00847...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #24 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 21.07): Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e Min Garmin sier at dagens hvilepuls er 37. Det er lavt for en overvektig middelaldrende mann på 110 kg, men jeg er ganske godt trent og har vært juniorkretsmester en gang. 56 er ikke særlig lavt, men kan tyde på at du har et hjerte med brukbart høyt slagvolum og kondisjon over snittet. Er du i god form så er hvilepulsen din veldig fin, men dersom du merker at kapasiteten er dårlig kan noe være feil. Anonymkode: 41913...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 20. februar 2024 #25 Del Skrevet 20. februar 2024 On 2/18/2024 at 9:07 PM, AnonymBruker said: Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e Det har jeg også. Da jeg drev mer regelmessig med løping, var hvilepulsen min rundt 45. Nå ligger den på rundt 56. Den var høyere da jeg var overvektig og utrent. En lav puls kan absolutt være normalt, men jeg regner jo med at legen din mistenker sykdom basert på andre opplysninger om deg enn kun hvilepuls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 20. februar 2024 #26 Del Skrevet 20. februar 2024 On 2/18/2024 at 11:07 PM, AnonymBruker said: TS her. Tusen takk for kommentarer og gode tbm. Da skjønner jeg at jeg er helt normal og ikke noe jeg trenger å bry meg om. Tror årsaken til at fastlegen reagerer er fordi jeg har kroniske sykdommer (har psoriasis artritt og annet "rusk"). Jeg er på tross av dette godt trent (nettopp pga helsen), men jeg antar at dette ikke er normalen siden mange med kronisk sykdom resignerer og/eller av ulike årsaker ikke trener. Han tar vel for gitt at jeg ikke har fokus på å trene og kanskje pulsen er lav pga et nytt symptom? Anonymkode: a253e...00e Men altså, fortalte du ikke at du trener? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå