Belima Skrevet 19. februar 2024 #21 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med leca kuler i bunnen av keramikkpotten da? Ts Anonymkode: 85a75...8c5 Nei, selv med lecakuler i bunnen kan planta bli stående med røttene i vann. De aller fleste planter liker å bli satt i vann og suge opp det de trenger når de skal vannes. Setter mine i en bøtte og lar de stå i ca 10 min. Da må vannet være sånn ca midt på plastpotta når den senkes i bøtta. Ikke iskaldt vann. Gjødsle fra mars til og med september. Plastpotter får du eks i hagesentre, Europris, blomsterbutikker og sikkert flere steder.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #22 Skrevet 19. februar 2024 Er det en sort bjørkefiken? Om så er, vær forsiktig om du av en eller annen grunn potter den om. De slipper blader lett om røtter blir skadet. De liker IKKE kald trekk. Jorden skal tørke ut mellom vanning, og helst ikke direkte sol. Jeg hadde ikke giddet å skifte potte, men ny jord liker de fleste planter nå på våren. Bare ikke klipp og røsk i røtter så går det nok bra. Det er heller ikke alle planter som liker å få for kaldt/varmt vann på seg. Bjørkefiken er enkel når du har funnet den "perfekte" plassen for den. Anonymkode: 8a79e...a33 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #23 Skrevet 19. februar 2024 Trenger ikke være plastpotte, så lenge den har hull i bunnen. Terracotta potter er fine å bruke! Anonymkode: 78799...645 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #24 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Trenger ikke være plastpotte, så lenge den har hull i bunnen. Terracotta potter er fine å bruke! Anonymkode: 78799...645 Ok takk👌 Ts Anonymkode: 85a75...8c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå