Gå til innhold

Kjemperedd for musepest…

Anbefalte innlegg

Skrevet

TS , ta en blodprøve og sjekk nyrestatus..musepest kan føre til dialyse , i verste tilfelle..sjeldent dog, blir som rev og skabb egentlig...jeg har mus gående inn og ut av soveposen igjennom vinteren og jeg er fortsatt i livet :) 

AnonymBruker
Skrevet

"Vanlige symptomer kan være for eksempel feber, muskelsmerter, kvalme, hodepine, tørste, dårlig appetitt, brekninger og synsforstyrrelser."  (https://lommelegen.dagbladet.no/nyrer-og-urinveier/nyresvikt/artikkel/musepest-gir-symptomer-pa-nyresykdom/69003627 ) 

Så hvis jeg har forkjølelsessymptomer, så er ikke det nødvendigvis musepest? Har vond hals og snørr i dag… og siden jeg tidligere har lest om influensasymptomer, så ble jeg jo kjemperedd nå… 

Anonymkode: 9b8c5...586

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev jo at jeg vet inkubasjonstiden……. 

Ah, beklager, jeg har tydeligvis ikke våknet helt, og leste 4 mnd istedenfor 4 uker. Du har helt rett :)

Anonymkode: 7f7c8...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Du får det bekreftet av å ta blodprøve hos legen. Kan du ikke gjøre det, så slipper du å tenke mer på det dersom du ikke er smittet? 

Anonymkode: 40427...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trøst deg at det er flere som dauer av sukker,nikotin og inaktivitet her l landet...

Anonymkode: 1620e...d8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel større sjanse å vinne i lotto enn på få den pesten 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette er så dumt… Nå er det snart 4 uker siden jeg var i kontakt med museavføringen, og er "midt i" inkubasjonstiden. Jeg klarer ikke slutte å tenke på dette :( jeg forstår at dette er angst, men hvordan klare å legge det bort når jeg har utsatt meg for smitten? 

Det er to uker igjen til inkubasjonstiden er over, så innen det kjenner jeg småvondt i halsen, kløe og kvalme hele tiden. :( 

Jeg skjønner jobat dette ikke er friskt… men hvordan klare å legge det bort? 

Du forstår at det er angst, det er fint. Da kan du ta kontakt med legen din for å snakke om at du tror at du har angst.

Anonymkode: 8e02b...0ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du forstår at det er angst, det er fint. Da kan du ta kontakt med legen din for å snakke om at du tror at du har angst.

Jeg går til psykolog og legen vet om det. Men ingen problemer løses over natten av å gå til psykolog, og i mellomtiden er jeg veldig redd :( 

Skrevet

Hvis du kjenner kribling i halsen så må du komme deg til legevakten å sjekke ut dette før det er for sent! Musepest er ikke til å spøke med, og etter å ha virvlet opp avføringen med støvsugeren så ville jeg ikke tatt noen sjanser 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg går til psykolog og legen vet om det. Men ingen problemer løses over natten av å gå til psykolog, og i mellomtiden er jeg veldig redd :( 

Du har kanskje snakket med psykologen om dette i timene da, siden det er over en måned siden det skjedde. Da bør du tenke tilbake til hva psykologen sa om det og øve deg. :) 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Trøst deg at det er flere som dauer av sukker,nikotin og inaktivitet her l landet...

og flere (de meste faktisk) som blir syke fordi de blir smittet av ANDRE MENNESKER !

Skrevet

En i familien fikk musepest. Han merket at han fikk det, for å si det sånn. Lå på sykehus i lang tid.

Det viktigste er at du kan si at du har vært i kontakt med avføring fra gnagere dersom du blir syk, da kan de raskt sette i gang riktig behandling.

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaa, vil bare komme med en oppdatering her. 

Ikke blitt syk av musepest. Det gikk bra 👍🏼 har hatt to luftveisinfeksjoner, men ikke noe uvanlig det. 

Takk til dere som svarte ordentlig og høflig. Jeg prøver ta tak i angstproblematikken min, men Rommer som kjent ikke bygget på en dag. Jeg prøver. 

Nå ler jeg litt av hele hang-up-en min, men det er så sykt vanskelig når de verste angsttankerekkene står på! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...