Gå til innhold

Hvorfor Googler dere daten deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor antar du at daten din (som oftest en mann),
en såpass kjent at der er artikler og innleg om dem på nettet? 🤔 Stalker alert.
De fleste er helt vanlige John og Jane Does, og langt ifra kjendiser.

Så, hvorfor? Og hva gjør du hvis der ikke er noen resultater av dem (bortsett fra kontaktinfo)?

Anonymkode: 5149e...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke mer om de er den de utgir seg for de prøver å Google? Om de er gift eller har kjæreste kanskje. Om det er noe annet daten har løyet om? Som alder?

Anonymkode: 659ea...4f5

• Liker 5
Skrevet

Flere bilder 😅

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig spennende!

Anonymkode: 71d85...be3

• Liker 2
Skrevet

Jeg googler alle nye jeg blir kjent med og skal ha noe med å gjøre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg vil ikke date en som viser seg å være feks medlem av mannegruppa Ottar. Om han også skriver nedsettende innlegg, svar osv, er det greit å vite om det før man går på en evt date. 

Anonymkode: e0d3a...f6e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Er greit å danne seg ett bilde av personen i det offentlige rom. Fleste på dater'n holder tilbake ting og skjuler ting og mange er rett og slett ikke ærlige så det er en grei ting å sjekke ut folk før en møter dem sånn at en vet det er en person som ser helt normal ut. 

I tillegg er det jo artig å finne flere bilder som gir enten ett bedre inntrykk eller ett dårlig. Pluss spenninga. 

Anonymkode: bff9c...717

• Liker 1
Skrevet

Googler også alle nye jeg inviterer inn i livet mitt. Så akkurat på en gammel episode av Bak Fasaden hvor ei var sammen med en som drepte sin forrige samboer. Han fortalte ikke det selv, og virket tilsynelatende normal. I begynnelsen...

Hvis han ikke takler at jeg googler, så er han ikke rett mann for meg. Jeg regner faktisk med at han er såpass ansvarsfull at han googler meg også!

Anonymkode: f2510...7ea

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fordi jeg vil ikke date en som viser seg å være feks medlem av mannegruppa Ottar. Om han også skriver nedsettende innlegg, svar osv, er det greit å vite om det før man går på en evt date. 

Interessant. Hva med konseptet om at folk kan forandre seg med tiden? 🤔

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fleste på dater'n holder tilbake ting og skjuler ting

Anonymkode: bff9c...717

Det er ikke alt en må, og heller ikke burde dele med fremmede faktisk ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessant. Hva med konseptet om at folk kan forandre seg med tiden? 🤔

Det er ikke alt en må, og heller ikke burde dele med fremmede faktisk ;) 

Hvis man ER medlem av mannegruppa Ottar, så har man jo ikke forandret seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er greit at du er medlem av kvinnegruppa Ottar?

Anonymkode: 6b1e7...b24

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hvordan dere får fullt navn på dem.. jeg spør aldri om mer enn fornavn.. og jeg skjønner ikke hvorfor noen skal vite etternavnet mitt hvis de spør, eller hvor jeg jobber. 

Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Lurer på hvordan dere får fullt navn på dem.. jeg spør aldri om mer enn fornavn.. og jeg skjønner ikke hvorfor noen skal vite etternavnet mitt hvis de spør, eller hvor jeg jobber. 

Du forteller ikke dem du dater hva du heter? Hvor mange dater er det greit å gå på før man avslører den hemmeligheten, synes du?

Skrevet

Fordi jeg endte opp på en date med en total psykopat. Etter det tok jeg i bruk alle hjelpemidler. 

Anonymkode: cda03...266

• Liker 1
Skrevet

Kjekt å vite at daten ikke er etterlyst av FBI. 

Anonymkode: c2c35...4dd

• Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (6 minutter siden):

Det er så lett at det er galskap 😅 En bitte liten detalj kan åpne en verden av informasjon. 

• Liker 2
Skrevet

Masse gærne damer ute, så hvorfor ikke sjekke etter åpenbare røde flagg når nettet likevel er der?

Vil da ikke rote meg borti en eller annen batshit crazy feminist, og plutselig bli anklaget for ett eller annet?

Anonymkode: 5eea9...43c

Skrevet

Jeg synes det er helt ok. Hvis dama har googlet meg og fortsatt vil møtes så tar jeg det som at hun er skarp i hodet, og bevisst på hva hun gjør mht dating. Ser ingenting galt med det. Man finner ingenting inkriminerende om meg på nett. 

Jeg googler de jeg skal møte. Men mest for å sjekke at det ikke er catfish og pga jobb ønsker jeg å unngå damer fra Russland, Kina, Iran mm.  Bortsett fra det prøver jeg å unngå å tilegne meg informasjon om privatlivet deres. 

Anonymkode: 45335...da2

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjekt å vite at daten ikke er etterlyst av FBI. 

Anonymkode: c2c35...4dd

De får ikke gjort noe her i landet uansett.

Anonymkode: 857b8...a00

Skrevet
41 minutter siden, svartkatt said:

Lett.

Du dropper en airtag i vesken hennes, også sporer du hvor hun går på nettet i sanntid. Det mest ideele er og la den være der ett par dager slik at du er sikker på adressen (de fleste sover ikke borte flere ganger i uken).

Etter det er det bare og gå til nevnte adresse og notere seg navnet. Står det ikke etternavn på postkassen, så gjør man det nest beste, går i søppelkassen, gjerne papir og papp, siden de aller fleste (les alle) er innmari sløve med og ikke makulere regninger, eller ting det står ens fulle navn på.

Vipps så har man navn og alt.

Dette er ikke noe jeg har gjort, men jeg er såpass paranoid at jeg makulerer alt som har navnet mitt på seg.

Anonymkode: 857b8...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...