Gå til innhold

Hvordan sende en video?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp fått ny jobb, og skal snart starte der. Sjefen har spurt om jeg kan lage en liten video om meg og sende. Jeg laget en og sendte den på mail. Da spurte han om jeg kunne sende den i et annet format, eller på vanlig melding. Hva menes med annet format? Og hvordan da. Jeg er ikke så flink på det med å sende video og sånt. Jeg prøvde å sende den på vanlig melding, men da fikk jeg opp at den var for stor, og jeg kan ikke gjøre den mindre heller da jeg må ha med alt. Jeg laget den på rett over 1min, så den er jo egentlig ikke stor. Er det noen som kan hjelpe her?😊

Anonymkode: d2404...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kan hjelpe her?

Anonymkode: d2404...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"annet format" kan være mangt. Altså avhengig av hvilken enhet du bruker til å ta video (iphone, android telefon, PC eller mac), så vil filmen spilles inn i ett format. 

Om du er på iphone eller android telefon kan du endre dette på kamera innstillinger. Det samme på mac eller PC. 

Det kan være greit å spørre sjefen om "hvilket format foretrekker du at videoen er i". 

 

Hvordan du skal sende den er også noe du kan spørre sjefen om, da flere firmaer har på blokkering av å sende/motta store filer eller enkelte filtyper på mail. Men ville prøvd å sende filmen på mail eller om du har OneDrive/Drive/Dropbox, kan du dele link til videoen derifra. 

Det er ikke hvor lang videoen som spiller så stor rolle på hvor stor filen er, men heller kvaliteten. De fleste mobiler kan i dag filme opp til 4K i kvalitet, dette kan du skru NED på innstillinger :)

 

Anonymkode: a2178...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre videoen gjennom et program som heter Handbrake. Da kan du velge format, oppløsning, bitrate og det meste annet. 

Når det gjelder overføring av video er vel Teams prosjektmappe et greit sted, alternativt som dropbox-link. Eller OneDrive. De fleste firmaer har en OneDrive med Officepakken hvor man kan få midlertidig tilgang for å droppe filer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste den opp på YouTube og sette den som "Unlisted". Da er det kun de som får lenken som kan se videoen. Så kand u sende ham lenken.

Anonymkode: c430e...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...