AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Fordi de ikke får lov. Foreldrene lar dem ikke ha venner på besøk. Så hvis de skal leke med naboungene må de være ute eller her inne. Og nå er det - som det så ofte er - grisevær. De to naboungene kom springende over hit så fort de våknet, ikke spist frokost eller noe, og var her inne til kl 13. Da kastet vi de alle fire ut, og de var da ute til nå. Nå ville de inn. Alle fire, mine egne to og naboungene på 7 og 10 år. Jeg ba dem gå over til naboen, men de fikk ikke lov å være der. SOM VANLIG. Dermed må de være her inne eller ikke leke sammen. Så nå er de her inne da, som vanlig. Jeg er så lei av dette! Naboene utnytter oss, og de vet det. Ja, jeg har sagt ifra, og nei, de bryr seg ikke. Kjører bare på med sitt. Oh, jeg er så mett på å være barnevakt og restaurant. Anonymkode: 3175b...812 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Hva gjør dem når de er inne da? Får dem spille, mens foreldrene der nekter? Klart det er gøy å være hos dere. Men hvis de konsekvent kommer før de har spist, så hadde jeg snakket med barna og sagt at dem ikke kan komme før tidligst kl 11 i helgene og at de må ha spist hjemme først. Synd for barna at det må gå gjennom dem, men slik blir det med slike foreldre. Anonymkode: 0c55c...24c 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 hva svarte de da (foreldrene/naboene)? Hva er grunnen til at de ikke får være der? Anonymkode: 87ac7...f62 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Er bare å si at det ikke passer med besøk. Sikkert godt for ungene også å ha litt ro. Anonymkode: 6c10a...dab 1
imagineme Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Da er det jo egentlig bare å si til naboungene - "Beklager, det passer ikke akkurat nå". Og så får de gå slukøret tilbake til mamma og pappa og si "det passet ikke". Gjenta det 10 ganger så KANSKJE naboparet tar et hint. 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Hvis du er så lei, så lar du være. Som du ser på naboen, så er det ingen som kan stoppe deg. Folk gjør som de selv ønsker, og det har de all rett til. Anonymkode: 7d077...817 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 Jeg hadde latt dem være her, men de må rydde etter seg og gå hjem for å spise. Anonymkode: 33d89...44b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 Foreldrene bare ler det bort. «Men det er så gøy hos dere. Det er så kjedelig hos oss. Dere har så mye morsomme leker.» Anonymkode: 3175b...812
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Foreldrene bare ler det bort. «Men det er så gøy hos dere. Det er så kjedelig hos oss. Dere har så mye morsomme leker.» Anonymkode: 3175b...812 «Men jeg er sliten av at barna alltid er hos oss. Fra nå er de hos dere annenhver gang.» Anonymkode: eee75...edf 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Du må faktisk bare ta voksenhatten på og insistere på det skal være likt. Anonymkode: c2469...6d3 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 De bor rett ved siden av så det er faktisk så enkelt at du sender dem hjem når dere skal spise, og ber de spise hjemme hos seg selv. Jeg hadde også sagt at enten leker de ute eller så leker de ikke sammen. Anonymkode: ecc86...0af 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 Start med å si at barnet ikke får ha besøk før et passende klokkeslett, og de må spise først. Sørg for at ditt barn er ferdig spist slik at det ikke blir vanskelig å si nei til de andre. Send de hjem til lunsj. Jeg ville også spurt barna direkte om de har spust frokost, lunsj osv. Det virker jo rart å bare sende ungene ut uten å få i de mat og forvente andre skal fikse det. Hvordan har de det ellers? Virker de slitne siden de ikke vil ha besøk (og helst ikke vil ha eget barn inne heller)? Jobber de mye? Virker det som barna har det bra? Anonymkode: ff007...7ff 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 Du må jo bare si nei. Du må slutte å tenke at det er et alternativ at de er 50/50. Alternativet er at de leker sammen ute eller hos deg. Så får du selv sette grenser for deg. Naboene har satt grensen for seg, og den er tydeligvis på 0. Synd for barna, men det er noe du bare må respektere. Du kan ikke endre andre. Du vil få det mye bedre når du innser at du kun kan endre deg selv. Det betyr at når du ikke vil ha besøk så må du enten si nei, eller sende dem hjem når det ikke passer lenger. Det er helt bortkastet å gå rundt og være sur når du velger å sette deg i denne situasjonen. Anonymkode: 3e323...48f 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 Jeg hadde en venninne som ikke fikk ha besøk. Den foresatte var alkoholiker og trodde vel ikke at jeg fikk vite det hvis jeg ikke var med inn... Anonymkode: 6d69e...c41 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fordi de ikke får lov. Foreldrene lar dem ikke ha venner på besøk. Så hvis de skal leke med naboungene må de være ute eller her inne. Og nå er det - som det så ofte er - grisevær. De to naboungene kom springende over hit så fort de våknet, ikke spist frokost eller noe, og var her inne til kl 13. Da kastet vi de alle fire ut, og de var da ute til nå. Nå ville de inn. Alle fire, mine egne to og naboungene på 7 og 10 år. Jeg ba dem gå over til naboen, men de fikk ikke lov å være der. SOM VANLIG. Dermed må de være her inne eller ikke leke sammen. Så nå er de her inne da, som vanlig. Jeg er så lei av dette! Naboene utnytter oss, og de vet det. Ja, jeg har sagt ifra, og nei, de bryr seg ikke. Kjører bare på med sitt. Oh, jeg er så mett på å være barnevakt og restaurant. Anonymkode: 3175b...812 Da sier du fra at de skal gå hjem å spise. Og heller komme tilbake etterpå. I tillegg bør du ta med ungene dine litt mer bort på besøk andre steder innimellom. Utover det ville jeg ikke ha ødelagt for mye iht samvøret om det er godt. Men det er lov av og til å si at i dag passer det ikke. Enten blir det ingenting, eller så må dete bort til dere. Du skal ikke se bort ifra det at det kan være noen negative grunner til at barna ikke får lov å være der. Det kan godt hende at det er best de er hos deg faktisk Anonymkode: 76052...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 Hvis dere er naboer så sender du dem da bare hjem hver gang de er sultne. Anonymkode: d2beb...5bc
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Naboene har satt sine grenser for sitt hjem; du setter dine grenser hos deg. Du må ikke være martyr og dørmatte, det er et valg du har tatt. La ungene leke ute, send dem hjem for å spise - eller velg å gjøre den vurderingen at det tross alt er i dine ungers interesse å ha et mer åpent hus. Men ikke gi naboen skylda for de valgene du tar. Anonymkode: 1d2ff...132 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 Send dem i det minste hjem hver gang dere skal spise. Nå skal vi spise, så dere må gå hjem. Enkelt. Ringer de på for tidlig om morgenen, så la være å åpne. Anonymkode: 91d43...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Er da vel "Godt å ha noe å gjøre "? Anonymkode: 1b465...312
kjærring Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi de ikke får lov. Foreldrene lar dem ikke ha venner på besøk. Så hvis de skal leke med naboungene må de være ute eller her inne. Og nå er det - som det så ofte er - grisevær. De to naboungene kom springende over hit så fort de våknet, ikke spist frokost eller noe, og var her inne til kl 13. Da kastet vi de alle fire ut, og de var da ute til nå. Nå ville de inn. Alle fire, mine egne to og naboungene på 7 og 10 år. Jeg ba dem gå over til naboen, men de fikk ikke lov å være der. SOM VANLIG. Dermed må de være her inne eller ikke leke sammen. Så nå er de her inne da, som vanlig. Jeg er så lei av dette! Naboene utnytter oss, og de vet det. Ja, jeg har sagt ifra, og nei, de bryr seg ikke. Kjører bare på med sitt. Oh, jeg er så mett på å være barnevakt og restaurant. Anonymkode: 3175b...812 så ikke la de komme inn da. hva er problemet? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå