Gå til innhold

Konstant sulten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den siste uka har jeg vært mer eller mindre konstant sulten. Jeg spiser og spiser, men den intense sultfølelsen forsvinner jo ikke. Jeg spiser over 20 skiver + masse middag hver dag nå. Jeg prøver å begrense det men det blir bare verre da. Hva er det som kan forårsake dette? Jeg er også plaget med halsbrann hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. du er ikke gravid da?

Ellers kan jeg ikke hjelpe deg..

Skrevet

Er økt apetitt et graviditetstegn? Jeg føler at jeg kunne spist og spist men aldri blitt mett.. Jeg spiste 10 brødskiver nettopp men er fortsatt skrubbsulten.

Skrevet (endret)

Hender at jeg også er sånn, og jeg er ikke gravid. ;)

Det kan skje i perioder. Jeg kan spise og spise uten egentlig å bli mett. Andre dager spiser jeg litt og blir stappmett og er det lenge. Har ikke funnet ut hva det skyldes.

Endret av vixen
Skrevet
Den siste uka har jeg vært mer eller mindre konstant sulten. Jeg spiser og spiser, men den intense sultfølelsen forsvinner jo ikke. Jeg spiser over 20 skiver + masse middag hver dag nå. Jeg prøver å begrense det men det blir bare verre da. Hva er det som kan forårsake dette? Jeg er også plaget med halsbrann hvis det har noe å si.

sånn er jeg også innimellom. og jeg er ikke gravid.

jeg blir også bare konstant sulten når jeg har mye magesyre eller halsbrann.

jeg har lurt på om at magesyren er så sterk at den fordøyer maten fortere??? bare en merkelig teori.

Skrevet

Kanskje "syre-følelsen" i magen forveksles med sult?

Bare en vag tanke...

Jeg har ikke halsbrann, men kjenner meg igjen allikevel. Det er med meg som med vixen, av og til blir jeg mett av ingen ting og andre ganger spiser jeg konstant.

Gjest LoisLane
Skrevet

Blir sulten bare jeg leser dette... Har ingen forklaring til deg, dessverre.

Gjest Elfrida
Skrevet

Ehm, kjenner meg ikke igjen i den følelsen av å spise og spise og ikke bli mett, men prøver meg allikevel på et par råd: Er du normalvektig? Dersom du veier litt for lite kan det jo hende at kroppen din prøver å få deg til å spise nok. Hvordan spiser du? Dersom du spiser fort, prøv å spise sakte og nyte hver munnfull. Følg med på de signalene kroppen gir deg, og slutt å spise når du kjenner metthetsfølelsen komme.

Hvis ikke det gir seg syns jeg du bør oppsøke en lege.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Hvis jeg blir stressa får jeg mye magesyre o.l. Samtidig så blir jeg også mer sulten enn vanlig da. Tror det er magesyren som forårsaker dette.

Du kan jo prøve å kjøpe noe syrenøytraliserende på apoteket?

Hjalp litt på meg, men først og fremst måtte jeg bli kvitt stresset. Ikke at du er stresset, men... :)

Endret av Seniorita_
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg kjøpte noe syreregulerende på apoteket, og det hjalp! Tusen takk for hjelpen jenter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...