AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Tja jeg tenkte at det har vært så mange tråder om negativitet og adhd. For meg byr det jo litt på noen utfordinger, men alt i alt så har det også gitt meg veldig mye positivt også. Så jeg kan jo begynne. -det tar meg ca to sek å finne ut om noen prøver å lure eller svindle meg. Det kan jo være litt slitomt å legge merke til alt innimellom og jeg får med meg dine små glipper. Dette drar også andre nytte av om de er i tvil om noe, så bare spør. I know. - tja litt kaos og rot på privaten har jeg. Mest fordi hjemme klarer jeg ikje å være 100% på. Men klarer å holde det på litt kaos, så superille er det ikke. Derimot på jobb, svært effektiv, ser problemer som er i ferd med å skje, hindrer de , har hyperfokus og klarer glatt 17 ting på en gang. Ulempen for min del er jo at når mine kolleger blir syke, setter de ikke inn vikarer, for jeg fungerer for 3stk på jobb og har stålkontroll. Skulle jeg være syk, ja da er det vikar med en gang. - hvis du som venn har et problem du ikke vil snakke om, da holder du deg unna. For det går meg ikke hus forbi at du sliter med noe. Og jeg kommer til å spørre deg. Har du lyst til å snakke, men syntes det er vanskelig å ta opp temaet selv, ja da er jo jeg perfekt, fordi du trenger ikke ta opp at du har et problem, fordi jeg kommer 100% sikkert til å spørre deg. - som venn kan du stole 100% på at jeg støtter deg og stiller opp for deg, om du trenger det. Selv om jeg av og til kan virke totalt uinteresert, da hyperfokuserer jeg bare på noe annet, så det er ikke for å være uhøflig. Det bare er sånn. Men du skal vite at det ikke er noe personlig mot deg. Når jeg er ferdig med å hyperfokusere. Har du min fulle oppmerksomhet. - litt positivt og negativt på en gang. Hvis du har et problem du bare vil fortelle om og ikke ha noen råd. Da er det ikke meg du bør spørre. Jeg ser praktiske løsninger på alt, og komner nok da til å gi deg råd du ikke i utgangspunktet ønsket. Derimot om du står fast og trenger løsninger, da er det bare å kjøre på. Da får du ærlige svar 100% tilpasset deg. Og ja jeg kommer også til å si det du kanskje ikke håpet jeg skulle si. Men du også kommer til å tro at det er mulig å få til akkurat det du ønsker. Og da lykkes du - jeg husker alt, selv om du tror jeg ikke legger merke til at du med vilje er bevisst kjip. Så putter jeg det i din tabbepose. Blir tabbeposen full , da er du rett ut. Jeg er ikke lojal mot venner som velger å være kjipe gang på gang. Så ikke tro du kan utnytte en med adhd sin raushet i det uendelige. - jeg tåler de fleste. Også de jeg ikke liker. Og jeg kan endre mening om du viser noe annet enn din fasade maske. - min dør er alltid åpen om du trenger det. Du trenger ikke engang å ringe. Jeg tar det meste på strak arm slik det faller seg. Planer er uansett ikke noe jeg bruker tid på. Så overakelse besøk er like bra som en gavepakke. Anonymkode: 29e97...cad
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja jeg tenkte at det har vært så mange tråder om negativitet og adhd. For meg byr det jo litt på noen utfordinger, men alt i alt så har det også gitt meg veldig mye positivt også. Så jeg kan jo begynne. -det tar meg ca to sek å finne ut om noen prøver å lure eller svindle meg. Det kan jo være litt slitomt å legge merke til alt innimellom og jeg får med meg dine små glipper. Dette drar også andre nytte av om de er i tvil om noe, så bare spør. I know. - tja litt kaos og rot på privaten har jeg. Mest fordi hjemme klarer jeg ikje å være 100% på. Men klarer å holde det på litt kaos, så superille er det ikke. Derimot på jobb, svært effektiv, ser problemer som er i ferd med å skje, hindrer de , har hyperfokus og klarer glatt 17 ting på en gang. Ulempen for min del er jo at når mine kolleger blir syke, setter de ikke inn vikarer, for jeg fungerer for 3stk på jobb og har stålkontroll. Skulle jeg være syk, ja da er det vikar med en gang. - hvis du som venn har et problem du ikke vil snakke om, da holder du deg unna. For det går meg ikke hus forbi at du sliter med noe. Og jeg kommer til å spørre deg. Har du lyst til å snakke, men syntes det er vanskelig å ta opp temaet selv, ja da er jo jeg perfekt, fordi du trenger ikke ta opp at du har et problem, fordi jeg kommer 100% sikkert til å spørre deg. - som venn kan du stole 100% på at jeg støtter deg og stiller opp for deg, om du trenger det. Selv om jeg av og til kan virke totalt uinteresert, da hyperfokuserer jeg bare på noe annet, så det er ikke for å være uhøflig. Det bare er sånn. Men du skal vite at det ikke er noe personlig mot deg. Når jeg er ferdig med å hyperfokusere. Har du min fulle oppmerksomhet. - litt positivt og negativt på en gang. Hvis du har et problem du bare vil fortelle om og ikke ha noen råd. Da er det ikke meg du bør spørre. Jeg ser praktiske løsninger på alt, og komner nok da til å gi deg råd du ikke i utgangspunktet ønsket. Derimot om du står fast og trenger løsninger, da er det bare å kjøre på. Da får du ærlige svar 100% tilpasset deg. Og ja jeg kommer også til å si det du kanskje ikke håpet jeg skulle si. Men du også kommer til å tro at det er mulig å få til akkurat det du ønsker. Og da lykkes du - jeg husker alt, selv om du tror jeg ikke legger merke til at du med vilje er bevisst kjip. Så putter jeg det i din tabbepose. Blir tabbeposen full , da er du rett ut. Jeg er ikke lojal mot venner som velger å være kjipe gang på gang. Så ikke tro du kan utnytte en med adhd sin raushet i det uendelige. - jeg tåler de fleste. Også de jeg ikke liker. Og jeg kan endre mening om du viser noe annet enn din fasade maske. - min dør er alltid åpen om du trenger det. Du trenger ikke engang å ringe. Jeg tar det meste på strak arm slik det faller seg. Planer er uansett ikke noe jeg bruker tid på. Så overakelse besøk er like bra som en gavepakke. Anonymkode: 29e97...cad Ser ikke på det som negativt jeg. Har det noe lunde på samme måte som deg. Anonymkode: 31b14...beb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser ikke på det som negativt jeg. Har det noe lunde på samme måte som deg. Anonymkode: 31b14...beb Nei alt i alt er det mest positivt egentlig, iallefall for min del. Anonymkode: 29e97...cad
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Sover veldig lite,jo tar en høneblund ganske ofte... Vasker alt med klor og sprit,så er det å vaske med grønnsåpe for å få god lukt. Kan skravle,legge inn anbud på prosjekter.Har prutet ned et par prosjekter... Holder auksjoner og foredrag. Kjapp i kjeften. Anonymkode: f3422...080 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Kjenner igjen mye av dette! Har egentlig ikke visst at nye av dette kan knyttest til diagnosen. Anonymkode: 9519c...4b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå