Gå til innhold

Glemt pinkode til telefonen


omno_guest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem.

Jeg har glemt pinkoden til telefonen (altså ikke selve skjermkoden til simkortet, men selve koden til telefonen. Finnes det noen mulighet å låse opp? Jeg har telefonen koblet til på google .

Jeg får ikke til å ringe telefonen via siden på google (se bildet under), ved at enheten spiller av en lyd fordi internettet er ikke på. Hva skjer om jeg trykker "tøm enheten" selv om ikke internett er på? Vil pinkoden da fjernes ?

Når trykker på det "tøm enheten" som er på google email der telefonen min er koblet til, kommer denne teksten:
"Alle data slettes permanent fra denne enheten. Du kan ikke lokalisere enheten din etter at du har tømt den.
Hvis enheten din ikke er koblet til Internett, starter slettingen neste gang den er på nettet.
Du må kanskje logge på Google-kontoen din igjen for å tømme enheten."

Hvordan finne ut pinkode eller få bort pinkode jeg ikke husker uten å måtte tømme enheten? Hvis jeg tømmer enheten, er jeg fortsatt like langt og kommer aldri inn på telefonen?

Skjermbilde 2024-02-17 kl. 16.24.31.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har backup i skyen, så kan du vel tilbakestille mobilen og laste ned alt igjen?

 

Anonymkode: 29477...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du har backup i skyen, så kan du vel tilbakestille mobilen og laste ned alt igjen?

 

Anonymkode: 29477...772

Min sky på telenor? Hvordan finne ut hvilke kode til selve telefonen som er der? Det er ikke til selve simkortet, men telefonkode

Anonymkode: 57db7...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2024 at 4:28 PM, omno_guest said:

Hei, jeg har et problem.

Jeg har glemt pinkoden til telefonen (altså ikke selve skjermkoden til simkortet, men selve koden til telefonen. Finnes det noen mulighet å låse opp? Jeg har telefonen koblet til på google .

Jeg får ikke til å ringe telefonen via siden på google (se bildet under), ved at enheten spiller av en lyd fordi internettet er ikke på. Hva skjer om jeg trykker "tøm enheten" selv om ikke internett er på? Vil pinkoden da fjernes ?

Når trykker på det "tøm enheten" som er på google email der telefonen min er koblet til, kommer denne teksten:
"Alle data slettes permanent fra denne enheten. Du kan ikke lokalisere enheten din etter at du har tømt den.
Hvis enheten din ikke er koblet til Internett, starter slettingen neste gang den er på nettet.
Du må kanskje logge på Google-kontoen din igjen for å tømme enheten."

Hvordan finne ut pinkode eller få bort pinkode jeg ikke husker uten å måtte tømme enheten? Hvis jeg tømmer enheten, er jeg fortsatt like langt og kommer aldri inn på telefonen?

Skjermbilde 2024-02-17 kl. 16.24.31.png

Har du en Samsung-telefon? Om du har Samsung kan du logge deg inn på SmartThings Find og fjerne skjermlåskode der. 

Alternativt, hvis alt håp er ute slår du av telefonen, holder Volum NED og PowerOn-knappen inne samtidig i noen sekunder. Dette åpner Android Bootloader. Trykk Volum NED to ganger så du kommer deg inn i Wipe Data/Factory Reset. Da kan du slette alt på telefonen og begynne på nytt. 

 

Endret av newman01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis telefonen ikke er tilkoblet internett så kan du ikke nå den fra internett. Du kan derfor ikke resette den fra andre steder enn telefonen selv.

Sitat

 

Fabrikkinnstilling via gjenopprettingsmodus:

Slå av telefonen: Hvis telefonen din er på, slå den av helt.

Start i gjenopprettingsmodus: Hver telefon har en annen metode for å starte i gjenopprettingsmodus. Vanligvis innebærer det å trykke og holde nede en kombinasjon av knapper mens du starter opp telefonen. De vanligste kombinasjonene er å trykke og holde inne "Volum ned" og "Power" -knappene samtidig til du ser gjenopprettingsmodus-skjermbildet.

Naviger til "Fabrikkinnstillinger": I gjenopprettingsmodusen bruker du volumknappene for å navigere og strømknappen for å velge. Finn alternativet som sier noe slikt som "Wipe data/factory reset" eller "Factory reset". Bruk volumknappene for å markere dette alternativet og trykk på strømknappen for å velge det.

Bekreft tilbakestilling: Du vil bli bedt om å bekrefte handlingen. Dette vil slette all data på telefonen din. Bekreft og la telefonen fullføre prosessen.

Start telefonen på nytt: Etter at tilbakestillingen er fullført, vil du bli tatt tilbake til hovedmenyen i gjenopprettingsmodus. Velg "Reboot system now" for å starte telefonen på nytt.

Etter at telefonen har startet opp igjen, vil den være tilbakestilt til fabrikkinnstillingene, og du kan sette den opp som en ny enhet.

Merk: Gjenoppretting av fabrikkinnstillingene vil slette all data på telefonen din, inkludert apper, bilder, videoer og innstillinger. Vær sikker på å sikkerhetskopiere viktig informasjon hvis det er mulig før du utfører denne handlingen.

 

Anonymkode: 38431...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (35 minutter siden):

Trykk Volum NED to ganger så du kommer deg inn i Wipe Data/Factory Reset. Da kan du slette alt på telefonen og begynne på nytt. 

 

Dette fungerer ikke hvis det er tilknyttet en google konto du ikke ha innlogging til. Jeg har forsøkt men det fungere ikke. 

Anonymkode: 7b90e...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette fungerer ikke hvis det er tilknyttet en google konto du ikke ha innlogging til. Jeg har forsøkt men det fungere ikke. 

Anonymkode: 7b90e...2b7

Akkurat det tviler jeg sterkt på. Denne metoden sender deg inn i RecoveryMode i Android, og ingen Goooglekonto kan holde deg borte fra det systemet. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis telefonen ikke er tilkoblet internett så kan du ikke nå den fra internett. Du kan derfor ikke resette den fra andre steder enn telefonen selv.

Anonymkode: 38431...903

Takk dette fungerte ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til å resette nå ved gjennoppretningsmodus for telefonen jeg søkte på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...