Gå til innhold

Kjennskap til andres foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor godt kjenner du foreldrene i klassen til barna dine? Hvor mange kjenner du godt? 

Merker at tiden ikke strekker til på alle plan. Hverdagen krever sitt med husarbeid, barn hit og dit, lekser, jobb, innkjøp, rydding osv. 

Så skal man gjerne ha litt tid til sine egne venner. Helst familien også. Så skal barna ha med noen hjem. Det er bursdager både til barnas venner og til familie. Det er andre aktiviteter igjen, det er aktiviteter 4 dager i uka i tillegg til cuper og annet i helger (+dugnader osv.) Kanskje jobben også arrangerer sosiale ting. 

I tillegg skal man på skøyter, ski, teater, kino, lekeland osv. 

Har også et kroniskt sykt barn som krever sitt. Og har to barn.. 

Jeg har noen få jeg kjenner godt i barnas klasse, men jeg rekker ikke over mer jeg. Her inne gjør man ikke det beste for barna om man ikke er på mamma kvelder også. Altså noe må man jo prioritere bort? Jeg har ikke prioritert mammakvelder og nå føler jeg det også er feil. 

Eller gjør vi noe feil? Jeg begynner å få eldre foreldre og kjenner på dårlig samvittighet for at jeg ikke er der nok for de (har ikke tid....). 

Anonymkode: 0d36c...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke være med på alt. Jeg har vært på et par foreldretreff. Det var hyggelig. Men har man viktigere ting å gjøre eller er sliten, så dropper man det. Verden går ikke under av den grunn.

Skrevet

Jeg har tre-fire foreldrepar jeg kjenner godt fordi barna våre er mye sammen. Er på hils med resten, men kan fint prate med de om det skulle være noe. Vi slår ofte sammen bursdager i klassen så blir kjent med en del foreldre i den forbindelse. Det arrangeres også innimellom(par ganger i året) foreldrekvelder av forskjellige slag. Veldig nyttig. 
skolen vår er byskole, mye trøblete miljøer og både vold og rus på ungdomsskoletrinnet. Min går foreløpig bare i andre klasse, men klassen har et helt fantastisk miljø. Noe av det skylder jeg på læreren som er fantastisk flink, men en del av det kan nok tillegges oss foreldre også. Alle er veldig åpne og hyggelige og inkluderende. Konflikter osv blir raskt løst fordi vi har så lav terskel for å snakke sammen.

Anonymkode: 42175...c7b

Skrevet

Jeg er forresten alenemor med barn på både skolen og i barnehage. De andre vet det og viser full forståelse for det, det er litt stress å skulle få med seg alt alltid. Prøver allikevel å involvere meg selv mest mulig fordi jeg ser hvor nyttig det er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har tre-fire foreldrepar jeg kjenner godt fordi barna våre er mye sammen. Er på hils med resten, men kan fint prate med de om det skulle være noe. Vi slår ofte sammen bursdager i klassen så blir kjent med en del foreldre i den forbindelse. Det arrangeres også innimellom(par ganger i året) foreldrekvelder av forskjellige slag. Veldig nyttig. 
skolen vår er byskole, mye trøblete miljøer og både vold og rus på ungdomsskoletrinnet. Min går foreløpig bare i andre klasse, men klassen har et helt fantastisk miljø. Noe av det skylder jeg på læreren som er fantastisk flink, men en del av det kan nok tillegges oss foreldre også. Alle er veldig åpne og hyggelige og inkluderende. Konflikter osv blir raskt løst fordi vi har så lav terskel for å snakke sammen.

Ts 

Vi er også med på alle arrangementer hvor barna også er involvert. Det blir en del kvelder/dager. Snakker med foreldre da og gjerne i garderoben og litt foreldremøter. Samt mest ved henting og levering. Man blir jo kjent ellers også (har jeg tenkt...). Noen få er vi jo mer med også. 

Anonymkode: 0d36c...f96

Skrevet

Ikke alle er Swingers. Ganske normalt å ikke kjenne foreldre og barn.

Anonymkode: 57cba...8d6

Skrevet

Jeg har aldri gått på noe mammatreff var noe prat om at vi skulle ha dette i første klasse men ble aldri noe av, sikkert fordi det bare var en av damene som ville ha det. Ellers så vet jeg hvem som er foreldre til guttene på trinnet og et par av jentene som jeg har mer kjemi med. Har ikke noe kontakt med noen av de på privaten sånn utenom avtaler med barna og ting som gjelder de.

Ellers så treffes vi på de felles samlingene vi har hatt hvert år, er vel 3-4 ganger i året. Er jo blitt mindre slike treff jo eldre barna blir men vi har alltid blitt med på det som er for både foreldre og barn men jeg har ingen interesse av å sosialisere meg med andre foreldre på skolen bare fordi barna våre går på skole sammen.

Vi har og alltid hatt et godt klassemiljø og det er takket være grunnlaget som ble lagt fra starten av og at vi har hatt utrolig gode lærere som virkelig har brydd seg om jobben sin. Hvis lærerne på ungdomsskolen er halvparten så engasjerte i jobben sin så blir jeg kjempefornøyd for det skal mye til for å toppe de lærerne vi har vært borti på barneskolen. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...