Gå til innhold

Fortnite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett mange diskusjoner om barn bør få spille fortnite eller ikke. Jeg har nå fått spørsmålet selv ifra min 9åring men jeg kjenner veldig lite til spillet. Fra dere som har erfaring med spillet eller som har barn som spiller det, hvordan funker det og er det noe en 9åring bør få holde på med? 

Anonymkode: 878b7...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo starte med å se anmeldelser og videoer av spillet på YouTube for å gjøre deg opp en meninger om spillet er passende for ditt barn, Lego Fortnite er også en greie for litt mindre barn.

Epic lar deg som forelder kontrollere ganske mye i forhold til hva barnet skal ha tilgang til, du kan f.eks stille inn at barnet kun kan snakke med godkjente venner.

https://safety.epicgames.com/en-US/parental-controls

Anonymkode: c289e...74a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det skal jeg absolutt sette meg inn i 🙂

Anonymkode: 878b7...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent grafisk, så er det et veldig barnevennlig spill, ikke blod eller "død" bare eliminations som det kalles. Eneste jeg ville vært obs på, er at barnet ditt plutselig kan havne i kontakt med voksne som også spiller Fortnite. Så gjelder å manøvrere en samtale hvor man forklarer nettsikkerhet for barnet og hva de eventuelt må passe seg for. 

Anonymkode: dede1...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rent grafisk, så er det et veldig barnevennlig spill, ikke blod eller "død" bare eliminations som det kalles. Eneste jeg ville vært obs på, er at barnet ditt plutselig kan havne i kontakt med voksne som også spiller Fortnite. Så gjelder å manøvrere en samtale hvor man forklarer nettsikkerhet for barnet og hva de eventuelt må passe seg for. 

Anonymkode: dede1...0e6

Dette kan skrus av. Du kan gå inn på innstillinger slik at ingen andre kan kontakte din bruker og du ikke kan kontakte andre (med mindre det er brukere som er godkjent som venner). Men ville hatt en god samtale med barnet uansett, fort gjort så er han mer teknisk enn deg og skrur dette av uten at du får det med deg. 

Anonymkode: d7778...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et drittspill, men det finnes mye værre ting å henge seg opp i dagens samfunn. Bedre å spille Fortnite enn å være på Tiktok eller Snapchat for å si det mildt.

Anonymkode: 6a914...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...