Gå til innhold

Wasa Rugsprø


Ibenholt

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å spise Wasa Rugsprø når man er på slanker'n egentlig? De er jo løvtynne, metter nesten ingenting og inneholder mange kalorier (med tanke på hvor lite mat det er i de). Eller er det bare jeg som har misforstått?

Dersom man skal spise et måltid med sånne, hvor mange er da "lov" å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om morgenen er jeg ikke så sinnsykt sulten, så jeg blir mett av 2 stykker, og jeg synes det er kjempegodt! Særlig med kavli lett kyllingost med 3% fett og noen skiver med tomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig med deg. Ville heller da ha spist husmanknekkebrød (39 kcal per stk) eller multigrain (43 kcal per stk(jeg synes de har mer smak enn husman))

Rugsprø inneholder 31 kcal per stk. Alle disse tre er av 100% fullkorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: rugsprø er veldig godt. Jeg er selv ikke så aktivt på slankern, så jeg pleier å ta meg en rugsprø med nugatti i stedet for kjeks hvis jeg er godtesulten. ;)

Så over til slankemat: Fordelen med rugsprø er nettopp at de er så tynne. Hvis man følger en fedonistisk diett skal man ikke ha for mye brødmat, men heller spise tynne skiver med mye pålegg og grønnsaker. For meg funka dette veldig bra da jeg gikk over fra "norsk husmannskost" (som inkluderer mye brød og poteter) til fedonistisk kosthold som fokuserer på lavglykemisk mat med høyt proteininnhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: rugsprø er veldig godt. Jeg er selv ikke så aktivt på slankern, så jeg pleier å ta meg en rugsprø med nugatti i stedet for kjeks hvis jeg er godtesulten. ;)

Så over til slankemat: Fordelen med rugsprø er nettopp at de er så tynne. Hvis man følger en fedonistisk diett skal man ikke ha for mye brødmat, men heller spise tynne skiver med mye pålegg og grønnsaker. For meg funka dette veldig bra da jeg gikk over fra "norsk husmannskost" (som inkluderer mye brød og poteter) til fedonistisk kosthold som fokuserer på lavglykemisk mat med høyt proteininnhold :)

Vektforskjellen på rugsprø og f.eks husman er minimal. Vi snakker ikke om mye mer enn 5g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo heller ikke alle som er på "slankern" som følger Fedon. Så vidt jeg vet, går/gikk trådstarter Grete Roede-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...