Gå til innhold

Hva skjer med denne planten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne planten var i en plast potte. Den trengte større plass og da pottet jeg om til terracotta potte i august i fjor. Har gått kjempe bra. Fikk mange nye blader siden da. Men nå for over en mnd siden begynner bladene å bli brune. Ikke gule men sånn tørkede blader. Og det kommer ikke nye blader.  kommer det nye så kommer det i mindre størrelse enn vanlig. Hva skjer? Har det blitt for trangt igjen? Eller jeg vet ikke. Siden november har jeg vannet den en gang i måneden. Vært kjempe kaldt men den har klart seg bra. Akkurat nå er det rundt 20 grader inne. Men skjønner ikke hvorfor den dør. Tips og råd???

20240216_152211.jpg

20240216_152224.jpg

Anonymkode: ad59b...d1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er sikkert tørst? Å vanne bare én gang I måneden høres ganske lite ut.

Anonymkode: 7b4f5...2fa

Skrevet

For lite og sjeldent vann, og trolig for lite næring i tillegg. Først og fremst for lite vann.

Anonymkode: 89ce4...b46

Skrevet

Når en planter i terrakotta så må en huske at også potta skal ha vann. Sett planta i en bøtte med vann og la den stå i 20-30 minutter minst. En gang i måneden er uansett for lite.

Anonymkode: d9a69...323

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har lært meg at den planten trenger mye lys og godt med vann. Jeg har min i plantelys på vinteren og vanner ganske jevnlig så jorda stadig kjennes fuktig. 

Anonymkode: 008d8...180

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har lært meg at den planten trenger mye lys og godt med vann. Jeg har min i plantelys på vinteren og vanner ganske jevnlig så jorda stadig kjennes fuktig. 

Anonymkode: 008d8...180

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når en planter i terrakotta så må en huske at også potta skal ha vann. Sett planta i en bøtte med vann og la den stå i 20-30 minutter minst. En gang i måneden er uansett for lite.

AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 0.21):

For lite og sjeldent vann, og trolig for lite næring i tillegg. Først og fremst for lite vann.

Anonymkode: 89ce4...b46

Skal  man gi iskald vann eller lunket?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal  man gi iskald vann eller lunket?

Lunkent vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...