Gå til innhold

Spiser dere peanøttsmør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det regnet som sunt? Litt lei de fleste pålegg og har spist en del av dette for tiden, vet det er mange kalorier, men mye bra fett. Hvilken type liker dere best? Jeg liker best Mills sitt, men har forstått at det ikke er blant de sunneste variantene. Prøvde et av Helios sine som smakte grusomt😅

Anonymkode: 41b7b...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker green choice sin, bruker den i små mengder. :)

Anonymkode: fd216...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj. Tørt og jævli.

Anonymkode: 6bfc5...016

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger, med jordbærsyltetøy på. Men i mitt hode er det et usunt "lørdagspålegg", på samme måte som Nugatti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper en peanøttsmør laget med kun peanøtter og evt litt salt, så er det jo så sunt som en evt mener nøtter er. 

Jeg spiste det litt før, men spiser det ikke nå. Sparer de kaloriene, og spiser heller en melkefri Snickers om jeg har lyst på noe i den gaten 🤣🙈 

Er lett å spise litt av både hele nøtter og nøttesmør, og det drar opp kaloriene fort, men det er jo sunt fett, og har både proteiner og fiber i seg. Tilsatt sukker så blir det selvsagt noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke peanøttsmør på brødskiva men oppdaget at en skje i skyr luftig passer utmerket sammen - og så slik spiser jeg den.

Brukte Plantego sin før den ble til 69 kr 😑 Men så har jeg oppdaget en økologisk peanøttsmør med samme ingredienser, altså 99,6% peanøtter på Normaal som koster 39kr og smaker nesten det samme. Denne er av crunchy typen fordi jeg like å ha små biter av peanøtt i selve smøret.

Peanøttsmør er ganske fatty men det er sunt - anbefales på lik linje som å ta en håndfull av nøtter daglig.

Obs. dette gjelder peanøttsmør med høyt innhold peanøtter. Mange versjoner, særlig de med mer kremig  konsistens, har kanskje 50% peanøtter og resten er mange E-tall, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser der hver day. Elsker peanøttsmør 🤩

Anonymkode: e9310...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser (creamy )Plante'go eller Green choice  som inneholder nesten bare peanøtter og bittelitt salt.Veldig godt på brødskiva og sunt! :) 

Anonymkode: d4306...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velger en variant med bare peanøtter og salt - da er det et godt valg. Ærlig talt smaker Mills sitt enda bedre, men er ikke like sunt. 

Anonymkode: 94acd...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Skippy peanøttsmør.

Den  eneste jeg har likt av peanøttsmørene som er i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantego sitt 99% peanøttsmør er fra Mills. De har flere varianter. Jeg spiser 99-100% peanøttsmør daglig, tenker på det som sunt.

Anonymkode: 3ad5f...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det regnet som sunt? Litt lei de fleste pålegg og har spist en del av dette for tiden, vet det er mange kalorier, men mye bra fett. Hvilken type liker dere best? Jeg liker best Mills sitt, men har forstått at det ikke er blant de sunneste variantene. Prøvde et av Helios sine som smakte grusomt😅

Anonymkode: 41b7b...4f2

Lager selv av kun peanøtter.

Anonymkode: 1e900...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (7 timer siden):

Kjøper en peanøttsmør laget med kun peanøtter og evt litt salt, så er det jo så sunt som en evt mener nøtter er. 

Jeg spiste det litt før, men spiser det ikke nå. Sparer de kaloriene, og spiser heller en melkefri Snickers om jeg har lyst på noe i den gaten 🤣🙈 

Er lett å spise litt av både hele nøtter og nøttesmør, og det drar opp kaloriene fort, men det er jo sunt fett, og har både proteiner og fiber i seg. Tilsatt sukker så blir det selvsagt noe annet. 

Finnes det melkefri snickers?

Anonymkode: 133a8...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lager selv av kun peanøtter.

Anonymkode: 1e900...b31

I foodprocessor?

Anonymkode: 133a8...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste synes jeg er den økologiske fra anglemark

Ja, jeg spiser det noen ganger. Er ingen tilsetningstoffer i rent peanøttsmør. Da er det mye mer vennlig for fordøyelsen, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser det ikke, men ungen min har spist det siden hu var baby. Skippy Creamy 

Anonymkode: dbf98...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg spiser det ikke, men ungen min har spist det siden hu var baby. Skippy Creamy 

Anonymkode: dbf98...562

Skippy crunchy her. Liker Mills best men Rema selger ikke den lenger.

Anonymkode: 2da4e...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det hver dag til frokost på knekkebrød. Gått ned 36 kilo, så det trenger ikke bety vektoppgang. Det holder meg mett frem til lunsj, så for meg er kaloriene "verdt det". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager selv av cashewnøtter 😊 Sjelden jeg spiser det på brødskiver, men er godt på havregrøt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...