Gå til innhold

Steinsamling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har arvet et stor steinsamling fra hele verden av en slektning. Syns det er spennende, men kan jo ingenting om steiner. Ikke så lett å Google seg til info heller syns jeg. Finnes det et sted (i eller rundt Oslo) man kan ta med samlingen så noen kan finne ut hva slags steiner vi har? Føler virkelig dette kan bli en hobby for meg, men må få oversikt😊

Anonymkode: 94182...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har arvet et stor steinsamling fra hele verden av en slektning. Syns det er spennende, men kan jo ingenting om steiner. Ikke så lett å Google seg til info heller syns jeg. Finnes det et sted (i eller rundt Oslo) man kan ta med samlingen så noen kan finne ut hva slags steiner vi har? Føler virkelig dette kan bli en hobby for meg, men må få oversikt😊

Anonymkode: 94182...c5f

Naturensmangfold er kanskje rett butikk 🙂 Holder til i Oslo. De har også en nettside Naturensmangfold.no 

Anonymkode: d9635...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville startet med en tur til geologisk museum i Oslo. De kan sikkert veilede deg videre til kontaktpersoner.. 

Anonymkode: bf32a...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange stein-nerder på Universitetet i Oslo. Du kan sende en epost til Institutt for geofag. Jeg kjenner noen av dem, og de drar norge rundt for å se på stein. :P

Anonymkode: 7e9c9...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy! Takk for svar! 

Anonymkode: 94182...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 10.55):

Ville startet med en tur til geologisk museum i Oslo. De kan sikkert veilede deg videre til kontaktpersoner.. 

Anonymkode: bf32a...21d

Jeg sendte en Mail til dem, men de har ikke svart..

ts

Anonymkode: 94182...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat i nærheten av Oslo, men hva med å snakke med steinsenteret i Lom? 

Anonymkode: 44422...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen morsom måte å gå gjennom samlinga på er jo ved å rett og slett låne en bok om steiner og mineraler og gå gjennom de selv en kveld. Det er skikkelig sjelefred :) Naturens Mangfold er kjempebra, mye kompetanse der, men spørs jo om de tar seg bryet med å identifisere store samlinger gratis.

Anonymkode: b18bc...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn it, they are minerals (Marie)!

Måtte bare ☺️ spennende, håper du finner ut av det!

Anonymkode: 1d21d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 13.49):

En annen morsom måte å gå gjennom samlinga på er jo ved å rett og slett låne en bok om steiner og mineraler og gå gjennom de selv en kveld. Det er skikkelig sjelefred :) Naturens Mangfold er kjempebra, mye kompetanse der, men spørs jo om de tar seg bryet med å identifisere store samlinger gratis.

Anonymkode: b18bc...5eb

Vi har en sånn bok, men jeg klarer ikke å identifisere ordentlig. Noen steiner er slipet og noen ikke osv. Kan man betale da? Er ikke så fryktelig stor samling.

Anonymkode: 94182...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 2/16/2024 at 10:50 AM, AnonymBruker said:

Har arvet et stor steinsamling fra hele verden av en slektning. Syns det er spennende, men kan jo ingenting om steiner. Ikke så lett å Google seg til info heller syns jeg. Finnes det et sted (i eller rundt Oslo) man kan ta med samlingen så noen kan finne ut hva slags steiner vi har? Føler virkelig dette kan bli en hobby for meg, men må få oversikt😊

Anonymkode: 94182...c5f

facebook har en gruppe som heter : https://www.facebook.com/p/Norske-steiner-og-krystaller-100067720632296/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...