Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 Jeg hater å ha mensen,vil gjerne slippe å ha det. Vet at p-sprøyte er fin til slikt,men pga hormonene vil jeg ikke bruke den. Trodde at hvis man ble sterilisert mistet man mensen,men leste man får det alikevel.. Noe som kan brukes eller gjøres?
Gjest gjest1 Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Uten bruk av hormoner i noen form blir det vanskelig, med mindre hele livmoren blirfjernet.Sterilisering kutter kun eggets vei inn i livmoren og pvirker ikke eggløsning eller mens. Hormonspiral gir for mange mindre/ingen mens. Kan det være et alterntiv?
Gjest 1111 Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Og du kan jo alltids utsette mensen noen måneder ved bruk av p-piller, det har jeg gjort mye. Noen leger anbefaler det ikke, andre sier det er helt greit så det er definitivt delte meninger om det, men jeg har da gjort det og så lenge jeg har hatt mensen hver 3-4 måned så har det gått greit.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Jeg bruker Cerazette og har mistet mensen helt. Men vil du ikke bruke hormoner, blir det nok vanskelig.
Shagya Skrevet 1. februar 2006 #6 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Cerazette: http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail_sok....d=49590&cat=738 Endret 1. februar 2006 av Shagya
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #7 Skrevet 1. februar 2006 tusen takk for hjelp Skal prøve Cerazette..
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #8 Skrevet 1. februar 2006 Jeg har tidligere på dette forumet lest om at man kan få brent bort en del av livmorslimhinnen? Noe som gjøres på de som har voldsomt kraftig mens. Men ulempen er at det er vanskeligere å bli gravis. Men hvis du uansett har planer om å sterilisere deg, så kunne kanskje dette vært et alternativ? Har tenkt samme tanke som deg. Jeg skal ikke ha barn, hvorfor må jeg i så mange år gå gjennom uker med mens før jeg slipper det etter overgangsalder?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå