Gå til innhold

Ikke ha mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater å ha mensen,vil gjerne slippe å ha det.

Vet at p-sprøyte er fin til slikt,men pga hormonene vil jeg ikke bruke den.

Trodde at hvis man ble sterilisert mistet man mensen,men leste man får det alikevel..

Noe som kan brukes eller gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten bruk av hormoner i noen form blir det vanskelig, med mindre hele livmoren blirfjernet.Sterilisering kutter kun eggets vei inn i livmoren og pvirker ikke eggløsning eller mens.

Hormonspiral gir for mange mindre/ingen mens. Kan det være et alterntiv?

Skrevet

Og du kan jo alltids utsette mensen noen måneder ved bruk av p-piller, det har jeg gjort mye. Noen leger anbefaler det ikke, andre sier det er helt greit så det er definitivt delte meninger om det, men jeg har da gjort det og så lenge jeg har hatt mensen hver 3-4 måned så har det gått greit.

Skrevet

Jeg bruker Cerazette og har mistet mensen helt. Men vil du ikke bruke hormoner, blir det nok vanskelig.

Skrevet

tusen takk for hjelp :)

Skal prøve Cerazette..

Skrevet

Jeg har tidligere på dette forumet lest om at man kan få brent bort en del av livmorslimhinnen? Noe som gjøres på de som har voldsomt kraftig mens. Men ulempen er at det er vanskeligere å bli gravis. Men hvis du uansett har planer om å sterilisere deg, så kunne kanskje dette vært et alternativ?

Har tenkt samme tanke som deg. Jeg skal ikke ha barn, hvorfor må jeg i så mange år gå gjennom uker med mens før jeg slipper det etter overgangsalder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...