Gå til innhold

p-piller og mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et par uker siden fikk jeg resept på p-piller (synfase, har brukt dem før). Skal ta i 3 uker og så 1 ukes opphold. Det står at første p-pille skal tas første dag av mensen. Og det gjorde jeg, trodde jeg. Fredag i forrige uke var det en del blod på papiret da hadde vært på do, og jeg hadde også de velkjente murringene i magen. Så jeg tok første pillen og har selvfølgelig fortsatt. Bllødningene fortsatte i liten grad, men regnet med det var pga pillene.

Så våkner jeg i dag, trøtt og på drit dårlig humør, og hva skjer? Joda, mensen kommer for fullt! Hva i alle dager er dette da? Begynte på en ny farge på brettet (5 hvite, x antall blå og så hvite igjen), men har det noe å si? Trodde alle pillene var like uansett jeg. Får ikke snakket med fastlegen, for hun har fri i dag. Men er det vanlig at sånt skjer? At mensen plutselig dukker opp igjen sånn midt i et brett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig ja. Hormonene klusser gjerne med systemet i oppstartsfasen.

Skrevet

Tusen takk for kjapt svar. Da trenger jeg ikke å bekymre meg. Men må det gå 14 dager nå før pillene virker mot det de skal? Husker ikke hvordan det var med hele greia sist jeg brukte synfase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...