AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #21 Skrevet 15. februar 2024 Da mitt barn ble sykt dro vi på legevakt, forresten. Ble sendt rett til sykehus. Anonymkode: 9e9c9...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #22 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun sier veldig mye at henne er sliten og vil slappe av. Men er ellers i full fart både hjemme og i barnehagen. Spiser som normalt men går ikke opp i vekt. Merker det idag. Har gått ned en kilo isteden. kjenner ingen med blodsukkermåling dessverre. Burde jeg ringe legevakt å høre? Anonymkode: 5dc0c...fb3 Ring legevakta, så kan de ta avgjørelsen. Anonymkode: c3767...f7a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #23 Skrevet 15. februar 2024 https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/701paV/da-ingrid-22-oppsoekte-legevakten-med-mistanke-om-diabetes-ble-hun-avvist-faa-dager-etter-ble-hun-hasteinnlagt Anonymkode: c971e...f09
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #24 Skrevet 15. februar 2024 https://www.diabetes.no/mer/nyheter-om-diabetes/2016/sendt-hjem-fra-legevakten--dode-av-ketoacidose/ ikke for å skremme, men her må du stå på, legevakten har gjort noen blemmer med diabetes. Anonymkode: c971e...f09
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #25 Skrevet 15. februar 2024 Å ringe legevakt for råd og veiledning er helt innafor i en slik sammenheng. Her får vi ofte beskjed om å kontakte fastlege dagen etter, MEN dersom det blir forverring skal vi ta kontakt med en gang. Da har vi en plan "alle parter" er enig i. Og det er skrevet noe i journalen i tilefelle vi plutselig må komme midt på natta. Anonymkode: c8b09...6f1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #26 Skrevet 15. februar 2024 Er ungen din syk? Slapp og dårlig, drikker ekstremt mye hele tiden nå? Lukter hun neglelakkfjerner? Hvis ikke, pust med magen og slapp av. Ja det er farlig med uoppdaget diabetes, men ikke ta alle sorger på forskudd nå. Ungen min drikker veldig mye, hele tiden. Jeg måler fra tid til annen blodsukkeret hans (har måler), og det er helt fint. Unger er ofte veldig aktive og drikker mer enn voksne. Det er ingen her som kan si noe som helst om det er noe galt med ungen din, ikke har vi sett henne og ikke vet du noe om bakgrunn for svaret. Hvis du er bekymret kan fastlegen måle blodsukker i morgen tidlig, hvis du er veldig bekymret akkurat nå så kan du ringe legevakten og få medisinsk hjelp der. Anonymkode: dca3a...75a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #27 Skrevet 15. februar 2024 Lukter det aceton så ringer man 113. Man kan gå i koma av syreforgiftning… Er hun slapp og drikker mye nå ville jeg oppsøkt legevakt, hvis ikke fått henne til lege imorgen å få sjekket blodsukker. Anonymkode: ec367...ab0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #28 Skrevet 15. februar 2024 Gi henne kun vann til du har fått sjekket blodsukker, det er gjort på et lite minutt. Dra på legekontoret når de åpner. Hvis allmenntilstanden er dårlig/sløv reis på legevakta i kveld. Anonymkode: 8524f...a55
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #29 Skrevet 16. februar 2024 Det er mange grunner til å være tørst og tisse mye! Hvordan går det med datteren din ts, dro du til legen med henne? Anonymkode: 8a65f...c50 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #30 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange grunner til å være tørst og tisse mye! Hvordan går det med datteren din ts, dro du til legen med henne? Anonymkode: 8a65f...c50 Hei. Ja nettopp vært hos legen. Og må til sykehuset og ta noen blodprøver. Gikk ikke å ta det hos legen da de hadde dårlig tid(?). Men han virket ikke bekymret. Anonymkode: 5dc0c...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #31 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Ja nettopp vært hos legen. Og må til sykehuset og ta noen blodprøver. Gikk ikke å ta det hos legen da de hadde dårlig tid(?). Men han virket ikke bekymret. Anonymkode: 5dc0c...fb3 På sykehuset får de prøvesvar fort, ofte under en time. Og maskinen prøven kjøres gjennom tester også for en hel masse annet. Så bra dere får fin oppfølging! Anonymkode: 93eb7...c24
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #32 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): På sykehuset får de prøvesvar fort, ofte under en time. Og maskinen prøven kjøres gjennom tester også for en hel masse annet. Så bra dere får fin oppfølging! Anonymkode: 93eb7...c24 Ja er kjempe bra 😀. Skal også ta tester for mat allergi i samme slengen. Godt å få alt gjort samtidig 👍🏻😁 Anonymkode: 5dc0c...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #33 Skrevet 16. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja er kjempe bra 😀. Skal også ta tester for mat allergi i samme slengen. Godt å få alt gjort samtidig 👍🏻😁 Anonymkode: 5dc0c...fb3 Fikk dere time på sykehuset med en gang eller må dere vente lenge? Håper alt går bra med barnet og at det ikke er noe alvorlig ❤️ Anonymkode: f9551...d36
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #34 Skrevet 16. februar 2024 Litt rart at legen ikke kunne ta blodsukker da, det er jo bare stikk i finger og rett på en sånn maskin er ikke ventetid på resultatet av det såvidt jeg husker..? Anonymkode: f9551...d36
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #35 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk dere time på sykehuset med en gang eller må dere vente lenge? Håper alt går bra med barnet og at det ikke er noe alvorlig ❤️ Anonymkode: f9551...d36 Vi må bare dra opp ditt å trekke sånn kø lapp. Fikk ikke noe time. Måtte bare ta med et ark fra legen. Anonymkode: 5dc0c...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #36 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt rart at legen ikke kunne ta blodsukker da, det er jo bare stikk i finger og rett på en sånn maskin er ikke ventetid på resultatet av det såvidt jeg husker..? Anonymkode: f9551...d36 Ja det syntes jeg også var rart. Men kan være fordi hun også skal ta blodprøver? 🤔. Anonymkode: 5dc0c...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #37 Skrevet 16. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det syntes jeg også var rart. Men kan være fordi hun også skal ta blodprøver? 🤔. Anonymkode: 5dc0c...fb3 Ja mulig de vil unngå for mange stikk på lite barn og heller ta alt i samme prøven Bra dere fikk komme opp allerede idag da. Anonymkode: f9551...d36
Honey Dew Skrevet 16. februar 2024 #38 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt rart at legen ikke kunne ta blodsukker da, det er jo bare stikk i finger og rett på en sånn maskin er ikke ventetid på resultatet av det såvidt jeg husker..? Anonymkode: f9551...d36 Det tar 6 sekunder. Hba1c tar litt lengre tid.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #40 Skrevet 16. februar 2024 Er ikke alle steder de har utstyr til å sjekke langdtidsblodsukker, så da må de videresende blodprøver og tar en ukes tid å få svar, derfor greit å ta på sykehuset Anonymkode: ec367...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå