Gå til innhold

Henvisning dps, råd

Fremhevede innlegg

Skrevet
Queen19 skrev (13 minutter siden):

Denne uken er tentativ, og ikke garantert den uken du vil få time. Forhold deg heller til datoen som står med frist for utredning/start helsehjelp, det er innen denne datoen, du har juridisk rett på å få din første time. Masse lykke til 😊

Tusen takk for svar.

Anonymkode: 4e506...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Legen min sendte henvisning til dps for to uker siden,gjelder spiseforstyrrelser.  fikk svar på Helse-Norge etter èn dag at jeg hadde rett på behandling innen så og så lang tid. Er det vanlig å få svar etter så kort tid? Har hatt inntrykk av at dette kunne ta litt tid. Har tenkt mye på dette i ettertid, å blir bekymret for om de tenker at jeg er alvorlig syk å at det er derfor jeg har fått svar så fort. Blir utrolig takknemlig for svar. 

Ja det var kjapt. Det betyr at du får en time,men da kan ta litt tid. Du bor sikkert ikke i en stor by,for her tok det 1,5 mnd før plass🙈

Anonymkode: a5ec9...3af

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ut ifra svarene her tolker jeg det slik: At jeg reiser på den første timen, som er vanskelig nok i seg selv, å skal da blottlegge meg for en totalt fremmed, å kan likevel risikere å ikke få hjelp?  Er vanskelig nok som det er for meg å skulle åpne meg for en fremmed, og så kan jeg risikere å gjøre det til ingen nytte? Dette blir utrolig vanskelig kjenner jeg.

Det er for at du skal få den beste hjelpen for deg om du kommer inn. Med spiseforstyrrelser så er det stor sannsynlighet for at du får plass. Se det på som skreddersydd hjelp❤️

Anonymkode: d7efe...b88

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja det var kjapt. Det betyr at du får en time,men da kan ta litt tid. Du bor sikkert ikke i en stor by,for her tok det 1,5 mnd før plass🙈

Anonymkode: a5ec9...3af

Det er ikke nødvendigvis en årsak. Det er også forskjellige ventetid basert på diagnose og alvorlighetsgrad

Anonymkode: f1a5d...aeb

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er for at du skal få den beste hjelpen for deg om du kommer inn. Med spiseforstyrrelser så er det stor sannsynlighet for at du får plass. Se det på som skreddersydd hjelp❤️

Anonymkode: d7efe...b88

Uff, håper du har rett ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...