Gå til innhold

Kvinners søken etter orgasme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den store fokuseringen på orgasme for kvinner har sine negative sider rent samfunnsmessig. Det er derfor muslimer er så redd for at de skal måtte gå gjennom den såkalte kvinnefrigjøringen. La meg forklare. Mens menns orgasme er rask og enkel og kun har én hensikt: nemlig utløsning slik at kvinnen skal bli befruktet, har kvinnens orgasme ingen annen funksjon en ren nytelse for kvinnen. I vår nytelesorienterte verden er det ikke så rart at det er blitt mye fokus på kvinners orgasme. Mange kvinne trenger mye tid for å oppnå orgasme og noen får det aldri. Dermed kaster man bort dyrbar tid på søken etter en orgasme som i beste fall kommer etter en tid, men som i mange tilfeller ikke kommer i det hele tatt. I gamle dager når mannen hadde gjort sin del (utløsningen) var det ut å arbeide i jorda igjen, mens kvinnen fortsatte med kvinnearbeidet samtidig med at befruktningen startet. I dag har sannsynligvis kvinner mer sex enn noen gang, men føder likevel færre barn. Detter er et stort paradoks og enkelte mener at sex er en del av primærbehovet, men det er det kun når det resulterer i befruktning. Det er altså selve forplantningen som er en del av primærbehovet og ikke sexen for sexens skyld. Dette innlegget blir sikker upopulært, men tenk igjennom det jeg skriver før dere kommer med deres reaksjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klø: Mulig jeg har litt tungt for det, men hva var poenget her? Skal vi slutte å ha sex hvis vi ikke er prøvere, eller bare slutte å prøve å få orgasme? Og hvilken nytte vil det ha?

Gjest Gjest_Ragna_*
Skrevet

Støtter Ragnars syn. Kunne ikke vært mere enig. :Nikke:

Gjest GreenSky
Skrevet

Kvinnens orgasme øker sjansen for at hun kan bli gravid.

Gjest Elfrida
Skrevet

Men har du tenkt på at kvinner som får orgasme ved sex er mere troendes til å ville ha sex oftere - og dermed øke sjansen for befruktning?

Dessuten sies det at de muskelsammentrekningene som skjer under orgasmen er med på å hjelpe sæden fram til livmora.

Uansett gir jeg litt beng i hva du syns om orgasme - det er digg og jeg vil ha det!

Gjest Sukkerert
Skrevet (endret)

Dessuten er det usunt for kvinner å avstå fra orgasme.

I tider da kvinnens seksualitet har blitt undertrykket, f eks starten av 1900-tallet, var sykdommen som ble kalt hysteri mer utbredt enn nå, som resultat av manglende orgasmer.

Endret av Sukkerert
Gjest StoreSky
Skrevet

Får ikke muslimske kvinner orgasme?? Var nytt for meg...(de jeg kjenner fniser og rødmer i snakk om sex, men at de nyter det er jeg sikker på!)

Forøvrig enig med Elfrida.

Gjest Lompa i.i
Skrevet

Joda Ragnar. Er helt med på det du forteller oss, MEN tror neppe du får noen til å gi opp forsøkene på å oppleve orgasme for det...Hvis det var det som var hensikten din. Eller var det bare ment som litt seksualhistorisk undervisning?

(nei jeg er IKKE spydig nå...)

Skrevet
Uansett gir jeg litt beng i hva du syns om orgasme - det er digg og jeg vil ha det!

Akkurat!

Skrevet

Med respekt å melde synes jeg hele innlegget ditt er reinspikka sprøyt!

I gamle dager når mannen hadde gjort sin del (utløsningen) var det ut å arbeide i jorda igjen, mens kvinnen fortsatte med kvinnearbeidet samtidig med at befruktningen startet.

Hvordan vet du at kvinnene ikke også fikk orgasme? Tall å slå i bordet med fra den store seksualundersøkelsen i 1689 kanskje? Det er mye som tyder på at mange kvinner i tidligere tider var like frilynte og nytelsesorienterte som nå.

I dag har sannsynligvis kvinner mer sex enn noen gang, men føder likevel færre barn.

Det har ikke slått deg at det kan ha sammenheng med tilgangen på effektiv prevensjon?

En av de viktigste forskjellene på mennesker og andre dyrearter er vel nettopp at mennesket har sex for sexens skyld som et av sine primærbehov. Sannsynligvis ga naturen oss i utgangspunktet dette behovet fordi kvinnen er relativt vanskelig å befrukte i forhold til hunnene hos mange andre dyrearter. Det er vel ikke så vanskelig å forestille seg at det var de menneskene som var mest motivert for seksuell omgang som i størst grad videreførte genene sine og dermed også dette behovet? Kvinnenens motivasjon for seksuell omgang ble ytterligere styrket av deres evne til å oppnå orgasme.

Gjest Hele folket i ekstase!
Skrevet

Vet du, Ragnar, jeg tror du må innse at dette er en litt feilslått strategi. Jeg tror heller du skal prøve å jobbe med begrensningene dine, sånn at også dine eventuelle partnere i fremtiden vil oppleve snev av nytelse før du går ut og arbeider videre med jorda.

Skrevet

...og forresten, hvis sex ikke skulle være en del av primærbehovet vårt, hvordan forklarer du da den iboende kunnskapen de fleste mennesker har om å tilfredsstille seg selv, d.v.s. onani?

Skrevet
Den store fokuseringen på orgasme for kvinner har sine negative sider rent samfunnsmessig. Det er derfor muslimer er så redd for at de skal måtte gå gjennom den såkalte kvinnefrigjøringen. La meg forklare. Mens menns orgasme er rask og enkel og kun har én hensikt: nemlig utløsning slik at kvinnen skal bli befruktet, har kvinnens orgasme ingen annen funksjon en ren nytelse for kvinnen. I vår nytelesorienterte verden er det ikke så rart at det er blitt mye fokus på kvinners orgasme. Mange kvinne trenger mye tid for å oppnå orgasme og noen får det aldri. Dermed kaster man bort dyrbar tid på søken etter en orgasme som i beste fall kommer etter en tid, men som i mange tilfeller ikke kommer i det hele tatt. I gamle dager når mannen hadde gjort sin del (utløsningen) var det ut å arbeide i jorda igjen, mens kvinnen fortsatte med kvinnearbeidet samtidig med at befruktningen startet. I dag har sannsynligvis kvinner mer sex enn noen gang, men føder likevel færre barn. Detter er et stort paradoks og enkelte mener at sex er en del av primærbehovet, men det er det kun når det resulterer i befruktning. Det er altså selve forplantningen som er en del av primærbehovet og ikke sexen for sexens skyld. Dette innlegget blir sikker upopulært, men tenk igjennom det jeg skriver før dere kommer med deres reaksjoner.

Her har du et strålende poeng! Ja til raskere samleier! Får man ikke orgasme på 5 minutter kan det fankern tute meg være det samme!

Dessuten blir det mer tid til å arbeide i jorda.

Skrevet

Så Ragnar mener altså at når mannen har fått orgasme er hans jobb gjort, og da må bare kvinnen ligge der frustert og utilfredsstilt for "han har gjort sitt"?

Dette var så langt dagens tåpeligste innlegg :ler:

Gjest Betty Boop
Skrevet
:hoho::klappe: Dette har potensialet til å bli en vanvittig morsom tråd.
Skrevet

Sett at alle menn plutselig gikk sammen om å nekte kvinnen orgasme. At vi ble enige om at vi skulle la det stå til etter 2-3 minutter.

håhåhå...

Skrevet
Sett at alle menn plutselig gikk sammen om å nekte kvinnen orgasme. At vi ble enige om at vi skulle la det stå til etter 2-3 minutter.

håhåhå...

Errugæærn, så lenge holder aldri jeg!

Gjest GreenSky
Skrevet

håhåhå...

Ja, da hadde det blitt lite på dere. ;)

Skrevet
Det er altså selve forplantningen som er en del av primærbehovet og ikke sexen for sexens skyld.

Da sier jeg ja til kloning av mennesker så stryker vi både kvinner OG menns primærbehov for reproduksjon. Fornøyd da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...