AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Som ikke er «spis jevnt gjennom dagen»? For det gjør jeg allerede. Å være mett trigger meg til å spise mer, men kan jo ikke gå rundt sulten heller😅 Fungerer heller ikke å ta seg et eple, får en sykelig trang til å spise absolutt alt i godteskuffen om jeg først begynner. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Gjør noe annet! Og skriv dagbok, hva du spiser, når du spiser det og hvilke følelser du har. Anbefaler boka «få slutt på overspising», den har helt konkret metode. Anonymkode: 22bcc...32b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Hva består kostholdet ditt av? Anonymkode: c351e...a15
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Intermitterende faste. Begrens spisevinduet ditt til bare noen timer og ikke ha noe godteri i godteskuffen f.eks. Anonymkode: 7402e...154 1
Blondiemamma Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Ikke ha godteskuff eller godsaker i huset. 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva består kostholdet ditt av? Anonymkode: c351e...a15 Normalt, over gjennomsnittet sunt. Spiser mye grønnsaker, bønner, linser, meieri og egg. En del fisk og litt kjøtt. Er godteri som er synderen for min del, overspiser aldri på «vanlig» mat. Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Normalt, over gjennomsnittet sunt. Spiser mye grønnsaker, bønner, linser, meieri og egg. En del fisk og litt kjøtt. Er godteri som er synderen for min del, overspiser aldri på «vanlig» mat. Anonymkode: 9e643...ec6 Men kvifor har du kjøpt godteri i det heile tatt...? Sjølv kan eg absolutt ikkje ha snop, chips eller kjeks i skuffa utan at det er det første eg et. Anonymkode: 1a3fd...0b9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Som ikke er «spis jevnt gjennom dagen»? For det gjør jeg allerede. Å være mett trigger meg til å spise mer, men kan jo ikke gå rundt sulten heller😅 Fungerer heller ikke å ta seg et eple, får en sykelig trang til å spise absolutt alt i godteskuffen om jeg først begynner. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 9e643...ec6 Tenk gjennom dette: kvifor kan du ikkje vere sulten? Kan du aldri vere sulten? Anonymkode: 1a3fd...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kvifor har du kjøpt godteri i det heile tatt...? Sjølv kan eg absolutt ikkje ha snop, chips eller kjeks i skuffa utan at det er det første eg et. Anonymkode: 1a3fd...0b9 Nei, tror jeg må slutte med det. Men jeg har ikke problem med overspising hver dag, og er ikke generelt en som MÅ spise godteri om jeg har det tilgjengelig. Er bare at når jeg først begynner, stopper jeg ikke. Skulle gjerne lært meg å være fornøyd med et par sjokoladebiter, uten å spise hele plata. Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk gjennom dette: kvifor kan du ikkje vere sulten? Kan du aldri vere sulten? Anonymkode: 1a3fd...0b9 Jeg kan godt være sulten. Men på ett eller annet tidspunkt må jeg jo spise😅 Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 Spis færre men større måltider, vurder om du burde innta større andel fett, og ikke ha så mye godterier i hus. Anonymkode: bf67f...ea3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): men kan jo ikke gå rundt sulten heller Hvorfor ikke? Anonymkode: 986e7...971
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Anonymkode: 986e7...971 På ett eller annet tidspunkt må man jo spise. Kan ikke faste hele dagen, da overspiser jeg. Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #14 Skrevet 14. februar 2024 For meg handlet det ikke om mat, sult eller mett. Det handlet om følelser. Jeg fikk psykologhjelp for å sortere følelser og finne ut av HVORFOR jeg overspiste. Hvilke følelser jeg spiste og hvilke følelser mat ga meg. Vi rotet i barndom, avvisninger, begravde følelser osv. Sakte, men sikkert sluttet jeg å spise følelsene mine og jeg klarte å jobbe inn et normalt spisemønster. Anonymkode: 1e438...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg handlet det ikke om mat, sult eller mett. Det handlet om følelser. Jeg fikk psykologhjelp for å sortere følelser og finne ut av HVORFOR jeg overspiste. Hvilke følelser jeg spiste og hvilke følelser mat ga meg. Vi rotet i barndom, avvisninger, begravde følelser osv. Sakte, men sikkert sluttet jeg å spise følelsene mine og jeg klarte å jobbe inn et normalt spisemønster. Anonymkode: 1e438...9bf Så bra du fikk jobbet med psyken!❤️ For meg handler ikke spisingen om følelser, men takk for svaret uansett. Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som ikke er «spis jevnt gjennom dagen»? For det gjør jeg allerede. Å være mett trigger meg til å spise mer, men kan jo ikke gå rundt sulten heller😅 Fungerer heller ikke å ta seg et eple, får en sykelig trang til å spise absolutt alt i godteskuffen om jeg først begynner. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 9e643...ec6 Anbefaler deg å tømme alt i godterskuffen, det gjorde jeg. Satte meg et mål om å ikke spise noe med tilsatt sukker i 3 måneder og holdt meg til det. Når det begynte å nærme seg 3 måneder, hadde jeg derimot ikke lengere lyst på alt godteri og bakverk osv som jeg brukte å spise nesten daglig. Sett deg små mål og jobb mot de! Jeg overspiste også, hver eneste dag men det ble så mye bedre når jeg kuttet ut det overdrevne sukkeret Anonymkode: 2a7be...47a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #17 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På ett eller annet tidspunkt må man jo spise. Kan ikke faste hele dagen, da overspiser jeg. Anonymkode: 9e643...ec6 Du sier jo at du spiser hele tiden og begrunner det med at du ikke kan gå sulten heller. Det høres rart ut. Har du ikke regler for spising? Det kalles måltider. Har du prøvd å innføre faste måltider og en regel som sier at det er forbudt for deg å spise mellom måltidene? Selvsagt vil du bli sulten mellom måltidene hvis du er vant til å spise hele tiden. Det tar tre uker, og så er lysten på mat borte og en ny vane er etablert. Du dør ikke av å være sulten noen timer, frem til neste måltid. Anonymkode: 986e7...971
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #18 Skrevet 14. februar 2024 Legebesøk om Wegovy Anonymkode: b1e72...a0e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #19 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier jo at du spiser hele tiden og begrunner det med at du ikke kan gå sulten heller. Det høres rart ut. Har du ikke regler for spising? Det kalles måltider. Har du prøvd å innføre faste måltider og en regel som sier at det er forbudt for deg å spise mellom måltidene? Selvsagt vil du bli sulten mellom måltidene hvis du er vant til å spise hele tiden. Det tar tre uker, og så er lysten på mat borte og en ny vane er etablert. Du dør ikke av å være sulten noen timer, frem til neste måltid. Anonymkode: 986e7...971 Hæ? Hvor skrev jeg at jeg spiser hele tiden? Jeg spiser jevnt. Jeg spiser aldri mellom måltider. Jeg er absolutt ikke vant til å spise hele tiden, så forstår ikke helt hvor du har fått det fra. Er heller ikke redd for å være sulten. Anonymkode: 9e643...ec6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #20 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legebesøk om Wegovy Anonymkode: b1e72...a0e Har en BMI på 20, så tror ikke det er aktuelt😅 Anonymkode: 9e643...ec6
Anbefalte innlegg