Skyfri Skrevet 1. februar 2006 #1 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) når betiller/bestilte du den første legetimen? jeg er 6,5 uker på vei, og lurer på om det er på tide å besøke legen min snart, eller om det bare kan vente.... har ingen plager utover at jeg er så fryktelig kvalm Endret 1. februar 2006 av Skyfri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart Skrevet 1. februar 2006 #2 Del Skrevet 1. februar 2006 Den første legetimen pleier å være mellom uke 8 og 12. Sist var jeg hos legen første gang i uke 12, men denne gang skal jeg allerede i uke 9. Dette fordi min fastlege er veldig travelt opptatt og man må bare ta den timen man får. Husker jeg syns det gikk altfor lang tid mellom de forskjellige lege/jordmor-timene for jeg syns det var en liten milepæl hver gang. Det er ingenting i veien for at du kan bestille time tidligere dersom du føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanne Skrevet 1. februar 2006 #3 Del Skrevet 1. februar 2006 jeg bestilte time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 1. februar 2006 #4 Del Skrevet 1. februar 2006 Ring nå du! Jeg ringte ganske tidlig men legen min var veldig opptatt så jeg måtte allikevel vente en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 1. februar 2006 #5 Del Skrevet 1. februar 2006 Skal ha min første time hos jordmor imorgen (kjempe spennende!!) Men fastlegen min sa at hvis alt gikk greit trengte jeg ikke ha time før jeg var i uke 12.. (synes det hørtes litt lenge ut jeg da, men...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 1. februar 2006 #6 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg fikk første time neste uke- da er jeg ca. 9 uker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 1. februar 2006 takk jenter! jeg tror jeg venter 2 uker til før jeg bestiller time...(hvis ikke kvalmen blir verre) (jeg skrev feil i sta, er visst bare 5,5 uker på vei - det går litt rundt for meg med denne uke beregningen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 1. februar 2006 #8 Del Skrevet 1. februar 2006 jeg var der i uke 7 for legen min tar ikke gu så jeg måtte få henvisning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 1. februar 2006 #9 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg bestilte legetime med en gang jeg fikk vite det, men fikk beskjed at det var best å vente til jeg var i uke 12. For da måtte jeg dit for ulike tester etc. uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 2. februar 2006 #10 Del Skrevet 2. februar 2006 Synes du skal ringe nå jeg, og heller få en time litt fram i tid. Det er "vinterferietid" snart, og det _kan_ jo slumpe at legen din skal ha ferie en uke feks, og derfor er litt ekstra travel den neste måneden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) hmmm, du sier noe der Grooo. vinterferien hadde jeg ikke tenkt på. og etter enda en terminberegning har jeg på nytt kommet fram til at jeg er 6,5 uker på vei (7 på lørdag), ikke 5,5.. .....som jeg surrer... jeg tror jammen jeg skal ringe i morgen *fjernet en o for mye i Grooo * Endret 2. februar 2006 av Skyfri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 2. februar 2006 #12 Del Skrevet 2. februar 2006 blander meg inn kan være greit å få tidlig time hvis du begynner å kjenne at du er kvalm. Jeg hadde tidlig time, og ble kvalm etterpå, og da var det mye raskere å få sykemelding når kvalmen satte igang for fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 2. februar 2006 fint at du blander deg inn murf... jeg sitter her og er så kvalm at jeg ikke greier å fokusere ordentlig på jobben min. kvalmen kommer i bølger, ganske ille på morgenen, ettermiddagen og kvelden. er kanskje lurt å få tatt det opp med legen allerede nå. ikke for det, sykemeling er egentlig ikke noe alternativ siden det allerede er så mange sykemeldte på jobben min - jeg vil gjerne være her og dra lasset.. men kan jeg forvente at det blir verre utover - jeg trodde/håpte at siden jeg er kvalm nå, så gir det seg kanskje snart...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 2. februar 2006 #14 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg fikk min første time da jeg var 7+0. Så det er jo tydelig at noen tar inn tidlig også. Jeg ville ha ringt hvis jeg var deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. februar 2006 #15 Del Skrevet 3. februar 2006 fint at du blander deg inn murf... jeg sitter her og er så kvalm at jeg ikke greier å fokusere ordentlig på jobben min. kvalmen kommer i bølger, ganske ille på morgenen, ettermiddagen og kvelden. er kanskje lurt å få tatt det opp med legen allerede nå. ikke for det, sykemeling er egentlig ikke noe alternativ siden det allerede er så mange sykemeldte på jobben min - jeg vil gjerne være her og dra lasset.. men kan jeg forvente at det blir verre utover - jeg trodde/håpte at siden jeg er kvalm nå, så gir det seg kanskje snart...? ← det kan gå over, eller var en stund til... Mest vanlig er at det slipper taket rundt uke 12, jeg er nå 15+3 og fremdeles dårlig. Men det er heller unntaket, av 20 venninner er vi to som har vært dårlig så lenge, det er jo ikke så verst sjanse for at det gir seg før At du stresser med at du burde være på jobben kan gjøre deg mere kvalm, ifølge legen min. Har nå vært sykemeldt i 2 måneder pga kvalmen, og vil gjerne tilbake... Før fnyste jeg av pingler som var sykemeldt i svangerskapet, nå holder jeg grundig kjeft.... og er glad for at vi har et system som gjør at regningene kan betales selv om en ikke er på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 7. februar 2006 skal til legen i morgen det var bare å komme, trengte ikke vente til jeg var 12 uker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSarius Skrevet 7. februar 2006 #17 Del Skrevet 7. februar 2006 Har ikke bestilt time enda, tenkte å vente til etter UL så jeg vet hvor langt på vei jeg er. Venter fortsatt påinnkallelse fra Ullevål og dersom formen holder seg som nå er det mulig jeg må til legen tidlig for å få en gradert sykmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nominella Skrevet 21. februar 2006 #18 Del Skrevet 21. februar 2006 Tror jeg skal ringe min lege i morgen, jeg. Selv om jeg ikke er kommet lengre enn 4+6 ennå. Godt med alt som er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marit81 Skrevet 23. februar 2006 #19 Del Skrevet 23. februar 2006 Fikk første legetime neste fredag, da er eg 11+6 uke på vei. Var veldig kvalm tidligere, hadde da en telefontime med legen min. Hun anbefalte å ta ingefær tabeletter, noe som hjalp. Nå er eg kun kvalm når det er lenge siden eg har spist, trenger ikke tabelettene mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå