Gå til innhold

Pause og datingapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere, er det innafor å være på datingapper når man har pause i forholdet? 

Anonymkode: 51f18...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ok for deg at den andre parten er det?

Anonymkode: 9de8c...3f3

Skrevet

Ja, for pause betyr at det er slutt for min del.

Anonymkode: 3a6fd...583

• Liker 1
Skrevet

Har begge pause eller bare du? 

Anonymkode: 2dd32...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ok for deg at den andre parten er det?

Anonymkode: 9de8c...3f3

Jeg er usikker. Vi har ikke snakket noe om det, jeg vet ikke hva som er «normalt» . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har begge pause eller bare du? 

Anonymkode: 2dd32...778

Begge er enig i at vi har en pause. Den andre ønsker heller ikke at vi har noe kontakt under pausen. 

Skrevet

Regelen er at hva nå enn dere begge er enige om er det som gjelder. 

Spiller ingen rolle hva KG mener eller hva du tror er normalt hvis partneren din har en annen oppfatning. 

Personlig mener jeg pause i forholdet betyr at man gir hverandre avstand og gir hverandre mulighet til å reflektere over forholdet. Da bruker man ikke den tiden til å date! - Det er det samme som å si det er slutt. 

Men er det slutt, såer det bare å hive seg på tinder. 

Men igjen. Dette må dere være enige om! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har egentlig aldri skjønt hva «pause» betyr? I mine øyne betyr det slutt.

Jeg tenker: Om du har behov for å være på en datingapp, så er du vel egentlig ferdig med forholdet TS?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg og typen hadde pause. Det betød å ta tid til å finne ut av noen greier på det personlige planet, relatert til psykisk helse, gamle relasjoner og traumatisk oppvekst. Å bruke tid på å ligge rundt eller flørte med andre var det siste vi gjorde. Ser ikke hvordan det skulle ført oss nærmere. 

Anonymkode: 56a51...8c0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingenting som heter pause. Det er enten slutt eller så er man sammen.

Er det slutt står man fritt til å gjøre hva enn man vil med andre. 

Er man sammen holder man seg 100% til partner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skal man ha pause, så må man definere på forhånd hva det betyr

Jeg og kjæresten hadde pause et 3 måneder, men vi var tydelig begge to at det var pause, ikke slutt, og at vi fortsatt skulle være lojale til hverandre. 

Pause er fort det samme som å gjøre det slutt, men skal man ha en pause hvor begge har et genuint ønske om at ting faller på plass igjen, så snakker man om hva som er greit og ikke, for å flørte eller møte andre uten å vite hva de mener om det blir nesten alltid feil 

Skrevet
imagineme skrev (6 minutter siden):

Ingenting som heter pause. Det er enten slutt eller så er man sammen.

Er det slutt står man fritt til å gjøre hva enn man vil med andre. 

Er man sammen holder man seg 100% til partner.

Så enkelt er det nok ikke. Vi hadde pause pga hun hadde ekstremt mye stress i livet sitt, så vi ble enig om å ta en pause til hun var bedre igjen. Og vi er fortsatt sammen, og har det bedre enn noen gang 

Problemet er at mange bruker pause som en feig unnskylding for å gjøre det slutt, eller at man ikke tar en god prat om hva denne pausen egentlig betyr, for vil man få det til å funke, så må man kommunisere tydelig hva pause egentlig betyr 

• Liker 1
Skrevet
Artmo3 skrev (4 minutter siden):

Så enkelt er det nok ikke. Vi hadde pause pga hun hadde ekstremt mye stress i livet sitt, så vi ble enig om å ta en pause til hun var bedre igjen. Og vi er fortsatt sammen, og har det bedre enn noen gang 

Problemet er at mange bruker pause som en feig unnskylding for å gjøre det slutt, eller at man ikke tar en god prat om hva denne pausen egentlig betyr, for vil man få det til å funke, så må man kommunisere tydelig hva pause egentlig betyr 

Var dere sammen under pausen?

Eller var dere ikke sammen under pausen?

Hva var kriteriene for dere begge under pausen? Var det noen kriterier? I så fall var dere fremdeles sammen, men tilbrakte tid fra hverandre.

Var det ingen kriterier/krav? Nei, da var det slutt mellom dere.

• Liker 1
Skrevet
imagineme skrev (1 minutt siden):

Var dere sammen under pausen?

Eller var dere ikke sammen under pausen?

Hva var kriteriene for dere begge under pausen? Var det noen kriterier? I så fall var dere fremdeles sammen, men tilbrakte tid fra hverandre.

Var det ingen kriterier/krav? Nei, da var det slutt mellom dere.

Vi møttes 2 ganger tror jeg, hun trengte ro til å lade, men vi hadde daglig kontakt, og det var forventet av begge at vi var trofaste, hvis ikke ville det vært slutt, ikke pause.

Hva andre tenker om det betyr ingenting, for oss var det en pause, og jeg visste med 90% sikkerhet at det ville ordne seg, og det gjorde det 😊

Skrevet
Artmo3 skrev (Akkurat nå):

Vi møttes 2 ganger tror jeg, hun trengte ro til å lade, men vi hadde daglig kontakt, og det var forventet av begge at vi var trofaste, hvis ikke ville det vært slutt, ikke pause.

Hva andre tenker om det betyr ingenting, for oss var det en pause, og jeg visste med 90% sikkerhet at det ville ordne seg, og det gjorde det 😊

Så lenge det fungerte for dere er det jo alt som teller 🙂 Godt å høre at det fikset seg ❤️

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
imagineme skrev (3 minutter siden):

Så lenge det fungerte for dere er det jo alt som teller 🙂 Godt å høre at det fikset seg ❤️

Ja ❤️ Men innser at det oftest ikke er sånn det ender når folk har pause, men det tror jeg har mye å gjøre med at den som foreslår pause egentlig ønsker å avslutte, eller at man ikke har definert tydelig hva pause betyr. Men det er definitivt mulig å ha en pause og finne tilbake til hverandre, selv om det fort er en farlig vei å gå 

Endret av Artmo3
Skrevet
Artmo3 skrev (3 minutter siden):

Godt å høre det ordnet seg for dere. Dere var i en annen situasjon enn oss som ikke har kontakt i pausen.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Godt å høre det ordnet seg for dere. Dere var i en annen situasjon enn oss som ikke har kontakt i pausen.

Blir vel fort mye mer krevende om man har dårlig kontakt, da er veien kort fra pause til brudd. Ville vel bare få frem at pause ikke nødvendigvis betyr brudd, men det kommer an på hvordan man gjør det. 

Første gang jeg har vært i den situasjonen, men vi ville ikke klart det uten kommunikasjon underveis, for vi var jo gode venner 

Endret av Artmo3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er usikker. Vi har ikke snakket noe om det, jeg vet ikke hva som er «normalt» . 

Da er det i alle fall vanskelig å finne tilbake til hverandre etter pausen, så hvis du har et håp om det, ville jeg sagt nei. 

Skrevet
Artmo3 skrev (39 minutter siden):

For noen betyr pause at man ikke lengre er i ett forhold.

Det er fullt mulig ha litt tid fra hverandre, og bruke tid på seg selv, uten å sette forholdet på "pause".
Hvis forholdet er så krevende at det krever en pause, så er forholdet i seg selv ett problem. Som ett par så bør man kunne ha forståelse for at den andre trenger tid, uten å måtte omgjøre forholdsstatus av den grunn.

Anonymkode: 3a6fd...583

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...