Gå til innhold

Fyllekjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man tas i ettertid når man har fyllekjørt? Ingen beviser, bare ex-kjæreste sine ord?  Dette gjelder et giftig forhold som kanskje havner i retten ..

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvilsomt - Det blir ord mot ord og for å kunne bli dømt, må politiet ha bevis på det - ergo en måling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet? Måtte haste ut av boligen grunnet psykisk vold, redd han vil bruke dette i ettertid... 

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (19 minutter siden):

Tvilsomt - Det blir ord mot ord og for å kunne bli dømt, må politiet ha bevis på det - ergo en måling.

Ja, eller om man tilstår? Ja, dette skjedde, kan man da straffes?

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, eller om man tilstår? Ja, dette skjedde, kan man da straffes?

Anonymkode: f67ab...61c

Jeg er usikker, men tviler på det. Tror ikke det vil holde i retten. Det blir litt "jammen han sa.. " "jammen, du gjorde" opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ute etter noen som vet.. Måtte haste ut av en bolig grunnet psykisk og fysisk vold. I ettertid er det tatt tape av samtaler mellom meg og vedkommende der jeg innrømmer dette (og han fordømmer det). Nå kommer saken mest sannsynlig opp i retten grunnet vold. Kan dette brukes mot meg? Skal jeg innrømme dette, eller ikke?

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ute etter noen som vet.. Måtte haste ut av en bolig grunnet psykisk og fysisk vold. I ettertid er det tatt tape av samtaler mellom meg og vedkommende der jeg innrømmer dette (og han fordømmer det). Nå kommer saken mest sannsynlig opp i retten grunnet vold. Kan dette brukes mot meg? Skal jeg innrømme dette, eller ikke?

Anonymkode: f67ab...61c

Skal du i sivil eller strafferetten? Uansett neppe. Selv om du burde blitt buret inne for å ha gjort noe slikt. 

Anonymkode: 99284...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å nekte! Si heller at du jattet med vedkommende for at du var redd .

Anonymkode: 2fa26...8ff

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har innrømmet det på opptak gjør jo saken litt mer knotete, men det er nok 
bare å nekte for det, så går det nok bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare å nekte! Si heller at du jattet med vedkommende for at du var redd .

Anonymkode: 2fa26...8ff

Takk for tips 👍Dette er i strafferetten, har skjedd mye vold siden da. Vedkommende vet at jeg hadde drukket, jaget meg ut og trodde ikke jeg ville dra siden jeg hadde drukket. Samtaler etterpå er tatt opp på bånd av vedkommende, som jeg vil tro vil bli lagt frem som bevis. Så jeg lurer på om man kan bli straffet i ettertid, om dette kommer frem?

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DoorKnob skrev (1 minutt siden):

Det at du har innrømmet det på opptak gjør jo saken litt mer knotete, men det er nok 
bare å nekte for det, så går det nok bra.

Hvordan kan jeg nekte på det? Avspillingen er jo der og det blir snakket om... Kan jeg si at jeg ikke husker det? Skikkelig suppe..

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det var slik at var i akutt fare i gjerningsøyeblikket er det meget mulig at promillekjøringen vil bli sett på som en nødrettshandling og at det ikke er noe du kan straffes for.

Strafferett er ikke mitt fag, så jeg er usikker på hva som er praksis, men det kan sikkert være fornuftig å sette seg inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg misforstod problemstillingen litt.
 

Hvis du skal møte din tidligere samboer i en rettssak hvor han er tiltalt for vold, så kommer
hans forsvarer selvfølgelig til å bruke dette opptaket mot deg for å svekke din troverdighet.
Det er åpenbart.

Men jeg tviler nok sterkt på at dette opptaket alene kan brukes til å straffeforfølge deg for forholdet,
men dette må du ta opp med din forsvarer. Hva som er riktig strategi osv. Lykke til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DoorKnob skrev (15 minutter siden):

Jeg tror jeg misforstod problemstillingen litt.
 

Hvis du skal møte din tidligere samboer i en rettssak hvor han er tiltalt for vold, så kommer
hans forsvarer selvfølgelig til å bruke dette opptaket mot deg for å svekke din troverdighet.
Det er åpenbart.

Men jeg tviler nok sterkt på at dette opptaket alene kan brukes til å straffeforfølge deg for forholdet,
men dette må du ta opp med din forsvarer. Hva som er riktig strategi osv. Lykke til :) 

 

Ja, det er det eneste han har på meg, så det blir brukt. Bare nysgjerrig på om man kan bli straffet i ettertid, altså uten bevis på dette. Bare innhold i en samtale. Skal ta dette opp med min forsvarer, men er er nervøs.

Anonymkode: f67ab...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 20.12):

Ja, det er det eneste han har på meg, så det blir brukt. Bare nysgjerrig på om man kan bli straffet i ettertid, altså uten bevis på dette. Bare innhold i en samtale. Skal ta dette opp med min forsvarer, men er er nervøs.

Anonymkode: f67ab...61c

Unnskyld, men din forsvarer? Er det ikke motparten som er tiltalt? Du har i såfall bistandsadvokat. Du blir ikke dømt i en rettssak hvor noen andre er tiltalt, men politiet kan ta ut en anmeldelse mot deg, det blir i såfall i en sak uavhengig fra denne. 
 

hvorfor bekymre seg overhodet ? Høres ut som du har anmeldt falskt og derfor redd det får konsekvenser for deg selv i rettsvesenet

Anonymkode: b99ae...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En tilståelse på telefon er også bevis. Just saying. 

Anonymkode: b99ae...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enter må du lyve eller tilstå. Hvor mye troverdighet ønsker du å ha mtp volden du er utsatt for? Bare å tilstå å forklare hvorfor du gjorde det

Anonymkode: b99ae...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er nei. 

For å bli dømt for promillekjøring, må politiet ha en måling av promille. Straffen er avhengig av promillenivået. 

Anonymkode: a013c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, kan politiet følge opp med en bekymringsmelding til førerkortkontoret hvor din edrulighet / skikkethet blir vurdert. 

Er du en type som kjører i fylla fortjener du alt vondt som kommer i din retning. 

Anonymkode: a013c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...