Gå til innhold

Boikotte Israel

Swifty

Anbefalte innlegg

Jeg har lest ganske mange plasser at det oppfordres til å boikotte Israel. Coop som ikke skal selge poteter derfra, om vinmonopolet bør selge israelsk vin. Sist ei som reklamerte for noe hudpleieprodukt fra loreal som tydeligvis støtter Israel. 

Det jeg ikke skjønner er hva som er vitsen? Når jeg søker opp ting fra Israel får jeg opp teknologi som mobil/datating, nettsystemer, medisiner, elbil osv. Så skal en boikotte Israel må en altså kaste ut pc, mobilen, slette fb, kutte ut diverse medisiner, selge elbilen osv. Det kommer nok de færreste til å gjøre uansett 😅

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Swifty skrev (1 time siden):

Jeg har lest ganske mange plasser at det oppfordres til å boikotte Israel. Coop som ikke skal selge poteter derfra, om vinmonopolet bør selge israelsk vin. Sist ei som reklamerte for noe hudpleieprodukt fra loreal som tydeligvis støtter Israel. 

Det jeg ikke skjønner er hva som er vitsen? Når jeg søker opp ting fra Israel får jeg opp teknologi som mobil/datating, nettsystemer, medisiner, elbil osv. Så skal en boikotte Israel må en altså kaste ut pc, mobilen, slette fb, kutte ut diverse medisiner, selge elbilen osv. Det kommer nok de færreste til å gjøre uansett 😅

Hadde vært deilig om palestinamobben hadde kastet pc-ene og mobilene sine. :) Men det gjør de vel ikke, de skal spre propagandaen, hatet og rasismen sin koste hva det koste vil tydeligvis.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikotting er bare et desperat forsøk på å fremstå som en person som "gjør det riktige". Lite gjennomtenkt. Bare se på poteter som alltid har vært et kontroversielt tema og skal boikottes, de er fra Isreal, men de som jobber med det er palestinere...

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel få PC / Mobiler som er lagd i Israel?  Det meste er lagd i Kina, selv Apple.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (3 minutter siden):

Det er vel få PC / Mobiler som er lagd i Israel?  Det meste er lagd i Kina, selv Apple.

Databrikkene i mange pc'er og mobiler er fra Israel-

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett som boikotter gjør det kun med ting de ikke trenger. Mobil, Nike osv bruker de. Det er bare for dumt. 

Jeg kjøpte en kasse vin fra Israel da det ble tatt opp forsalg om boikott. Kjøper alltid om det står «Israel» på et produkt, av prinsipp. 

At man skal boikotte det eneste demokrati i midtøsten og eneste jødiske land i verden er sykt. Men fremelsker Sharialover gjør man… 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er det på tide å henge opp davidsstjerna i butikker og jødiske hjem?  Er vi kommet dithen igjen?

k17_16_butikk-stengt.jpg

5c8f63fa03ec1.webp?v=1679394469

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriker om å boikotte Israel, får virkelig gjøre det ordentlig. Det vil si, kutte ut medisiner og teknologi også. Hvis ikke er de bare en gjeng med godhetsposerende hyklere.

(Legg også merke til hva som er sprayet på vinduet til høyre i innlegget ovenfor. "Palestina kaller på alle jøder, vi tåler dem ikke her i Norge". Nå skriker etterkommerne av disse antisemittene at Jøder skal pelle seg ut av Palestine.) Same shit different wrapping.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Callisto83 said:

Folk som skriker om å boikotte Israel, får virkelig gjøre det ordentlig. Det vil si, kutte ut medisiner og teknologi også. Hvis ikke er de bare en gjeng med godhetsposerende hyklere.

(Legg også merke til hva som er sprayet på vinduet til høyre i innlegget ovenfor. "Palestina kaller på alle jøder, vi tåler dem ikke her i Norge". Nå skriker etterkommerne av disse antisemittene at Jøder skal pelle seg ut av Palestine.) Same shit different wrapping.

yep ! bare alle visste hva Nazi Tyskland sto for, nå har vi ulver i fåreklær

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det motsatte. Var innom Kiwi, de hadde noen apoelusiner fra Israel, det var tomt i kassen, det var to lite dine stykker igjen.

Når jeg var inne på polet sine nettsider var det nesten ikke vin fra Israel å oppdrive.

Helt anekdotisk selvfølgelig, men så ut for meg at folk bevisst kjøper fra Israel når de kan 🤔

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swifty skrev (På 14.2.2024 den 13.30):

Jeg var i Egypt i desember der boikotta de Israel ved å ikke gå på mc Donalds. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (23 timer siden):

Litt boikotting må jo være greit? Skjønner ikke hvorfor folk må være så hardcore når de er på motsatt side. Er vel besserwisser genet. 
At folk boikotter McDonalds og Starbucks handler jo mer om at de delte ut gratis mat til soldatene, fremfor landet Israel. 

Se litt på vesten og våres boikott av Russland, det er jo halvhjertet hvis vi skal være helt ærlig, men de merker det jo. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kun jødehat, verken mer eller mindre.

Jeg kommer aldri til å boikotte Israel.

ff96efadd202f4001ff479338948f5cc.jpg

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhah, til dere som argumenterer for at teknologi er laget i Israel osv, kanskje dere skal benytte den teknologien undersøke hvor mye undertrykkelse palestinerne lever under pga Israel? Nazi-Tyskland gjorde også Tyskland og teknologi innmari bra, men betyr det at vi ikke skal avskaffe det? Israel har teva som utvikler medisiner, men jeg har hele mitt liv unngått å ta det alternativet, unngått å kjøpe sionistiske varer og særlig varer som er laget i okkuperte områder i Palestina som Israel har stjålet, og jeg hat klart meg helt fint. Nå er jeg en person som bruker bøker en del fremfor Instagram osv, så jeg klarer meg helt fint uten israelske varer. Så får de som vil kjøpe macdonalds, KFC, bk osv prioritere det hvis de ønsker. Men ingen har noe med det å gjøre. Og fint er det 😀

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie Sadberg skrev (50 minutter siden):

Ahhah, til dere som argumenterer for at teknologi er laget i Israel osv, kanskje dere skal benytte den teknologien undersøke hvor mye undertrykkelse palestinerne lever under pga Israel? Nazi-Tyskland gjorde også Tyskland og teknologi innmari bra, men betyr det at vi ikke skal avskaffe det? Israel har teva som utvikler medisiner, men jeg har hele mitt liv unngått å ta det alternativet, unngått å kjøpe sionistiske varer og særlig varer som er laget i okkuperte områder i Palestina som Israel har stjålet, og jeg hat klart meg helt fint. Nå er jeg en person som bruker bøker en del fremfor Instagram osv, så jeg klarer meg helt fint uten israelske varer. Så får de som vil kjøpe macdonalds, KFC, bk osv prioritere det hvis de ønsker. Men ingen har noe med det å gjøre. Og fint er det 😀

Så fint, da skal jeg benytte teva neste gang jeg skal ha noe de produserer 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mQOMJO/jonas-gahr-stoere-merking-av-vestbredden-varer-kan-bli-pliktig

Jeg tror Støre regjeringen atter en gang bommer om de tror slik merking vil føre til forbruker boikott. 

Jeg begynner å tro at det norske folket i større grad enn man får inntrykk av.
At vi egentlig er sterke motstandere av islamisme og jihad, at i den grad vi i det hele tatt bryr oss, er støtten til Israel sin kamp mot denne ondskap selvsagt.
Joda, folket er delt, men jeg begynner å tro at realiteten er at støtten til Israel er størst, i begolknnngen. 
Om det står «Israel» skrevet over produktene i frukt og grønt blir vi dradd mot det på samme vis som 9,90 per/kg.

Merking er veldig bra. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cecilie Sadberg said:

Nå er jeg en person som bruker bøker en del fremfor Instagram osv

????? instagram er hovedsaklig private bilder.. Hva har dette å gjøre med bøker ? 😄

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madame Butterfly said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mQOMJO/jonas-gahr-stoere-merking-av-vestbredden-varer-kan-bli-pliktig

Jeg tror Støre regjeringen atter en gang bommer om de tror slik merking vil føre til forbruker boikott. 

At vi egentlig er sterke motstandere av islamisme og jihad, at i den grad vi i det hele tatt bryr oss, er støtten til Israel sin kamp mot denne ondskap selvsagt.
Joda, folket er delt, men jeg begynner å tro at realiteten er at støtten til Israel er størst, i begolknnngen. 
Om det står «Israel» skrevet over produktene i frukt og grønt blir vi dradd mot det på samme vis som 9,90 per/kg.

Merking er veldig bra. 

Jeg tror mange støtter Israel og misliker (med gode grunner) Hamas og Hamas "venner" men tør ikke si det høy. Det hjelper ikke med norsk media propaganda

Endret av NatNat
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (3 timer siden):

Merking er veldig bra. 

Jeg kjøper gjerne israelsk. Ville nok kjøpt ting jeg ikke trenger også for å støtte israel. Men bosetningene på vb, de kan jeg ikke støtye. Er nok mange ålreite folk der også, men også en del drittsekker, og jeg ønsker ikke å støtte folkerettsbrudd mot palestinerne på VB, selv om mange av bosetningene også ansetter palestinere 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...