Gå til innhold

Hvor kaster du tomme dassruller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker de også som tennbriketter med lofilter fra tørketrommelen inni.

Anonymkode: d0e56...451

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restavfallet, sammen med matrester og alt mulig annet. Driter i kildesortering.

Anonymkode: 2369e...e0d

Skrevet

I papp/papir dunken. 

Anonymkode: ba981...2a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er du tilbakestående?

Anonymkode: b463a...a11

Om jeg var det ? Må ha vært en 12-13 år gammel den gangen så nå er jeg 36 år 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er du tilbakestående?

Du kan lage en overraskende effektiv sprettert ved hjelp av en dorull og en ballong.

Anonymkode: cf9a9...b6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når en tenker på hva de har vært med på og alle hender som nettopp har tørket seg etter bommelibim og bommelibom, er det virkelig tingen å la unger leke med og "pynte opp med"? Hunder tygger og koser seg og slikker eier i ansiktet etterpå. Jeg kaster dem rett i papiravfallet. 

Anonymkode: 5d05b...419

Vi er generasjoner som pynter til jul med dorullnisser. Som forøvrig er et begrep. 

Gen Z du, eller. Nye generasjoner som er som persilleblad. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva??? Håper at du tuller nå? Ingen sånne fremmedlegemer skal i toalettet, uansett hvor mye det mykner. :sjokkblå:

Når en tenker på hva de har vært med på og alle hender som nettopp har tørket seg etter bommelibim og bommelibom, er det virkelig tingen å la unger leke med og "pynte opp med"? Hunder tygger og koser seg og slikker eier i ansiktet etterpå. Jeg kaster dem rett i papiravfallet. 

Selv har jeg aldri tørka meg med dorullkjernen, mulig DU gjør men det blir din sak. 

Anonymkode: 9faef...e6c

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn er ganske hjernevasket her. To ruller i restavfallet, som raskt løser seg opp, er ikke akkurat det som ødelegger verden 😅

Anonymkode: 51270...483

Kanskje ikke akkurat din dorull er det som ødelegger verden, men hva med å bare prøve å gjøre litt? Om alle gjør litt vil det kanskje hjelpe på? 

Skrevet

I dass.

Anonymkode: 331c6...f8f

Skrevet

Har rest-, plast- og papiravfalls bøtter på badet også, så kaster de i papiravfall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må forbedre tørketeknikken din om du faktisk sliter med at det er bæsj og tiss på dorullkjernene dine. 

Anonymkode: 370f9...7a5

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva??? Håper at du tuller nå? Ingen sånne fremmedlegemer skal i toalettet, uansett hvor mye det mykner. :sjokkblå:

Papir kan man trygt kaste i toalettet. Dette blir akkurat det det samme som toalett papir

Skrevet
Maskinfører skrev (52 minutter siden):

Om jeg var det ? Må ha vært en 12-13 år gammel den gangen så nå er jeg 36 år 😉

Ja, med andre ord.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må forbedre tørketeknikken din om du faktisk sliter med at det er bæsj og tiss på dorullkjernene dine. 

Anonymkode: 370f9...7a5

Er selvfølgelig e.coli på de

Skrevet

De blir kastet i papir/papp dunken

Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Overraskende mange tafatte personer her... Hvor vanskelig kan det være å prøve å kildesortere bittelitt? 

Ingen grunn til å kildesortere, i hvert fall ikke i den kommunen jeg bor i, her blir alt avfall dumpet i store containere som går på trailere til Karlstad i Sverige hvor alt blir brent og brukt i fjernvarmeanlegg der. Og er det ikke nok husholdningsavfall når traileren kommer for å hente, så slenger de med ting som er levert på avfallsstasjonen som sofaer o.l. Så her sorterer vi kun for at ikke søppeldunkene skal bli for fulle. Ingen grunn til å kildesortere eller skylle plasten for å si det sånn.

Anonymkode: ba24b...37a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Kanskje ikke akkurat din dorull er det som ødelegger verden, men hva med å bare prøve å gjøre litt? Om alle gjør litt vil det kanskje hjelpe på? 

Jeg gjør enormt mye. El-bil som jeg ikke har behov for å bytte annethvert år. Hus med energiklasse A og fjernvarme. Og foretrekker hytta på sommeren, fremfor Syden. 

Så har ikke veldig dårlig samvittighet for at dorullene havner i restavfallet. 

Anonymkode: 51270...483

• Liker 3
Skrevet

Papiravfall eller i ovnen :) 

Anonymkode: 924a9...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...