Gå til innhold

Kjøpe briller hos Brilleland?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nye briller, og lurer litt på hvor jeg skal kjøpe dem.

Sist jeg kjøpte briller, begynte belegget på innfatningen å skalle av før det hadde gått et år, og etter to år krakelerte glassene. Disse var kjøpt hos en optiker uten kjedetilhørighet, og kostet over kr. 5.000,-. Utfra den prisen føler jeg at pris ikke er noen garanti for kvalitet, og vurderer derfor Brilleland som visstnok skal være billige.

Da lurer jeg bl.a. på om de rent faktisk er billigere, om de har godt utvalg, om man får en skikkelig synstest osv.

Kan Brilleland anbefales eller frarådes?

Ps. Jeg spør ikke om råd i forhold til klage på forrige brillekjøp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg har et par 212 Carolina herrera-briller som jeg er kjempefornøyd med. god service er det der også, jeg tråkka på de en gang og de så fullstendig vraka ut. men de klarte å fikse dem de, gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Takk for svar - jeg havner nok opp hos Brilleland. Jeg sjekket pris hos Specsaver også, men der ville de brillene jeg trenger koste kr. 1.000,- mer enn hos Brilleland fordi Brilleland nå har 70% avslag på innfatninger. Uten den rabatten hadde Specsaver vært billigst.

I begge butikkene var de jeg snakket med hyggelige og hjelpsomme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt brilleland i mange år og har kjøpt både billige og dyre innfatninger der. Synes kvaliteten og service har vært utrolig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant briller til eldstegutten på Brilleland, etter tips fra en kollega av meg. Det hele kom på ca tusenlappen billigere enn nesten identiske briller hos annen optiker. Da var brillene behandlet med antirefleks. God service og hjelpsom betjening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer altså den negative erfaringen... ;) Jeg kjøpte briller på Brilleland i fjor, og er ikke særlig fornøyd. Innfatningen er det ingenting i veien med, den er fra Chanel og er kjempefin, men optikeren jeg var hos bommet stygt. Jeg fikk feil styrke på det ene glasset, noe som har gjort at synet mitt har endret seg veldig mye veldig fort. Dette har igjen ført til behov for nye linser og brilleglass (fra en annen optiker!). Jeg gikk tilbake til Brilleland og fortalte hva som hadde skjedd, men de var ikke villige til å innrømme feil. Surt å bruke 3000 på nye glass bare et år etter at jeg kjøpte brillene... Men denne gangen er det ihvertfall hos en optiker jeg stoler på! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt briller 3 eller 4 ganger hos Brilleland, i tillegg har jeg linseabonnementet mitt der, og har dermed vært kunde der i endel år.

Har vært fornøyd med både briller, linser og service i alle årene jeg har vært kunde der :)

Kjøpte siste brillepar i desember. Innfatningen er fra Donna Karan og den fikk jeg 50% rabatt på slik at total brille kom på 2650 kr. Ikke så ille det syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale Brilleland. Kjøpte briller der for litt over 3 år siden. Har også linseabonnement der. Alltid hjelpsomme og hyggelig hvis det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Nesten godt det kom en negativ erfaring også - ellers hadde jeg trodd dere var betalt, for makan til positiv omtale av et firma. Tuller da - fint å få beskjed om at jeg antageligvis velger et firma med god kundebehandling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk feil styrke på det ene glasset, noe som har gjort at synet mitt har endret seg veldig mye veldig fort.

Jeg fikk "feil" styrke på mine siste briller. Gikk tilbake til Brilleland og forklarte at noe måtte være feil. Fikk ny synsprøve og nye glass gratis. De rettet dette kjapt og ordentlig og uten en masse styr for meg. Mulig at du burde gått tilbake til Brilleland og sagt fra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "feil" styrke på mine siste briller. Gikk tilbake til Brilleland og forklarte at noe måtte være feil. Fikk ny synsprøve og nye glass gratis. De rettet dette kjapt og ordentlig og uten en masse styr for meg. Mulig at du burde gått tilbake til Brilleland og sagt fra.

Har prøvd! De var ikke videre imøtekommende... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd! De var ikke videre imøtekommende... :(

Da skjønner jeg at du har gitt de opp. Hadde nok droppet Brilleland selv hvis jeg ikke fikk det jeg mener er korrekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Synes det er veldig forskjell på servicen i ulike Brilleland butikker. I hvertfall her i Oslo.Jeg har bare prøvd to butikker, men da både ifm briller og linser. Den på Majorstua var det elendig service på og etter noen hendelser satt jeg igjen med en følse at de både var inkompetente og lite koselige. Men jeg var ung og student og så helt sikkert ut deretter ;)

Brilleland vis-a-vis Stortinget har jeg derimot gode erfaringer med. De har alltid vært hyggelige (selv mot en student), og aldri har det skjedd noe som har fått meg til å tvile på deres kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Kjøpte mine første briller på Brilleland, og jeg var også godt fornøyd med servicen. Da jeg trengte nye briller her i høst, endte jeg imidlertid opp på Specsavers siden det ville bli billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Jeg har nå vært hos nærmeste Brillelandbutikk, og kommer ikke til å kjøpe briller der. De virket både fjerne og inkompetente. "Festlig" reklameplakater de har i vinduene sine for tiden også - (70% avslag på tusenvis av briller). Siden brilleutvalget var heller dårlig, så spurte jeg hvor alle de tusenvis av brillene var - svar: De mener alle brillene i alle Brillelandbutikkene til sammen.

Takk for seg sa jeg, og gikk til en annen optiker hvor jeg fikk profesjonell behandling.

Jeg var også inneom Specsaver - intrykket jeg fikk på tlf. var godt og det holdt seg etter besøket også, men utvalget av infatninger passet ikke min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt briller på brille land, og det ble mye billigere. Betalte noen få hundrelapper på innfatning, og glassene kom på ca 1200 kr mindre enn hos min forrige optikker.

Jeg er fornøy med brillene og prisen. Syntes servicen var bra, men syntes ikke at de var så flinke til å plukke ut innfatning som passet.

Feks: "Dette er ikke din stil", og så var det nettopp det det var. Den innfatningen de plukket ut var veldig kjedelig, lite kledelig og veldig lik min gamle som jeg var veldig lei av. Plukket ut en selv, og den syntes ikke betjeningen var noe pen. Men alle andre er enig med meg der. Det kan jo hende jeg var litt uheldig å traff på en som ikke var så god på akkurat dette.

Jeg kommer til å bruke brilleland flere ganger, men tar altså med meg noen som kan hjelpe til å plukke ut innfatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...