Gå til innhold

Valp i huset

Gjest Snarthundeeier:)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette har jeg aldri hørt før. Alle jeg kjenner har nettingbur i bilen. Også de som er oppdrettere og har mange års erfaring med hund. Noen som vet om det er hold i dette?

Jeg har hørt om det før og ville ALDRI hatt ett sammeleggbart bur i bilen. Kanskje hjemme, eller med på tur ett eller annet sted, men ikke montert og i bruk i bilen, nettop fordi det ikke er sikkert i det hele tatt ved en kollisjon. Selv har jeg ikke sammenleggbart bur både i bil og hjemme til min hund.

Videoannonse
Annonse
Gjest Turboguri
Skrevet
Husk at hundens hud har en annen ph-verdi enn oss. Sun-light er vel det samme som Zalo og det må du ikke bruke. Det fjerner alt fett og er ikke bra. Folk bruker mye rart til å vaske hunden sin med, men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kjøper hundesjampo når man først har hund? Det er det som er det beste for hunden.  ;)

Jeg vet ikke helt hva som er best.. Mange dyrleger synes det er bortkasta penger å bruke Shampo.. Men sånn er det vel med mange ting her i dyrenes verden.. Hunden skal ikke ha ditt og datt.. Hunden min får alt mellom himmel og jord.. Elsker paprika da og chillikuler.. hunder skal vel ikke ha det heller..

Men det viktigste for meg er at hunden min har det bra!! Det ser jaggu sånn ut også, når ho skal ligge i armkroken min hver natt.. :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ja det beste er nok å bruke en shampo som er laget for bruk på hunder, for som Carmensita sier, så har ikke hunder og mennesker samme hud og hunden mister det naturlige fettlaget sitt i huden, og det er ikke bra. Ville du vasket håret ditt med såpe? Det er ikke noe bra for oss heller, og jeg perspnlig tåler ikke noe annet enn milde shampoer pga eksem. Kjøp en god hundeshampo, og ikke vask hunden din for ofte med shampo heller, ofte er vann nok om den ikke er direkte skitten og lukter:)

Jeg vet ikke om det er noen som har opplevd at et sammnleggbart bur har klappet sammen under bilkjøring/kollisjkon, men jeg ble frarådt det og kommer ikke til å gjøre det. Bedre å være forsiktig en gang for mye enn en gang for lite. Desuten kan jeg tenke med at et slikt but vil skrangle litt, som det tidligere er nevt her, så da er det bedre å kjøpe et helt ett som passer mye bedre til å ha i bilen/under transport:)

Jeg ville nå vært forsiktig med å gi hunden min alt den har lyst på. Selvfølgelig vil den smile og være glad så lenge den får noe godt, men utslaget kan man få senere. Sjokolade f.eks. er direkte gift for hund, men klart de spiser en hel melkerull om de finner det, det smaker jo så godt!;) MAn må rett og slett passe på dem, og nå til dags er det vel nesten ikke noe man ikke kan få kjøpt til hunden og det er mye hundegodt som hunden kan få, som den ikke blir dårlig av:)

Gjest Carmensita
Skrevet

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at nettingbur ikke er bra. Skulle gjerne sett en test på det, men det finnes vel ikke? Jeg har nettingbur både i bilen og hjemme og kommer til å fortsette med det til noe annet er bevist.

Når det gjelder godbiter til hund gir jeg stort sett bare leverbiter. Og da får de det som belønning. Å gi alt mulig rart til hunden i tide og utide er en egoistisk handling. Man gjør det for seg selv. Hunden ville hatt det bedre uten. Som f.eks. sjokolade. Det er veldig farlig for hunden. Det er et stoff som heter teobromin i sjokoladen som er veldig farlig. Jo mørkere sjokolade dess verre er det. Dette stoffet greier ikke hunden å kvitte seg med og det vil sirkulere i kroppen. Mange hunder har dødd av misforstått kjærlighet til hunden sin. Den har da dødd av f.eks. hjertesvikt, nyresvikt o.l. Håper jeg har gjengitt dette ganske riktig, har blitt fortalt dette av en veterinær.

Skrevet

Bare en ting... Spray balsam??????? :overrasket:

Skal den sprayes med kjemikalier da, og så slikke det av pelsen etterpå?

Nei, bruk en god hundesjampo og skyll godt av for å få vekk restene. Hunden har ikke godt av alle kjemikaliene, heller ikke menneskemat som potetgull og søtsaker. Salt og sukker er ikke for hverken hunder eller menneskerr egentllig

Skrevet

Bare en ting... Spray balsam??????? icon_eek.gif

Skal den sprayes med kjemikalier da, og så slikke det av pelsen etterpå?

Spraybalsam finner du i mange varianter og de er i serier med gode hundeshampoer.

KW har det, Cat & Dog har det. Har sprayet bikkja ørten ganger og ikke opplevd en gang at hun har slikket den av. Se i dyreforettninger så finner du flere.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Gjest, jeg tror nok at om det finnes spraybalsam som er beregnet på hunder, så er den trygg å bruke:) Jeg vet ikke helt hva vi skal bruke enda, skal høre litt med oppdretter, som har flere av disse hundene, og som har erfaring med det. Men en god shampo er lurt å ha i hus tror jeg, så det skal jeg få tak i.

Carmensita: Det med nettingbur, det må da kunne stå på buret om det er godkjent for bilbruk? Kanskje hvis du enten spør hos de du kjøpte det hos, eller finner samme merke hos noen andre? Jeg tror uansett at jeg vil velge et annet bur til bil, for det buret vi skal ha inne(blir helt sikkert et nettingbur det), blir større enn det vi trenger å ha i bilen, som ikke skal være så stort. Så av hensyn til sikkerhet og størrelsen på hunden, og størrelsen på bilene, som ikke er så stor, så skal jeg se etter et lite bur som er godkjent for bilbruk:) Ble kronglete det der, men du skjønner sikkert. Håper du finner ut av det, for det er jo smart å vite slikt, så man vet om buret man bruker egentlig er beregnet for å kunne ha i bil. Dansk/ svensken er jo en rimelig liten rase, så når man kan unngå at bur og hund tar opp hele bilen, så er det jo greit ;) Jeg er enig med deg når det gjelder godbiter, det er belønning, og jeg kommer ikke til å gi hunden min alt den ser på, for det er ikke bra for den, og den utvikler fort tigging og andre stygge uvaner, som man helst bør unngå. Det finnes mye ok belønningsfor, og stort utvalg, så skal man gi hunden noe bør man satse på dette, foruten menneskemat som den faktisk kan spise.

En annen ting med mat til hund. Den forrige hunden vår hadde kun spist rester etter middag fra sine forrige eiere, og da den kom til oss var halvparten av tennene dens rottne. Vi måtte trekke ut mange, og hunden hadde tannsten og bettennelser hele livet. Det unner jeg ikke en hund, stakars. Så pass på at hunden får bruke tennene sine slik at den sliper bort tannsten og får sunne tenner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...