Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mistrives veldig i nåværende stilling, og søker i et helt annet yrke. Nesten hva som helst bortsett fra barnehage akkurat nå. Men det er vanvittig vanskelig å få en annen jobb. Har dessverre kun treårig kunstutdannelse og et år programmering fra tidligere, så er ikke akkurat høyt utdannet. Har flere års erfaring fra barnehage som sagt, men er derfor kanskje ikke attraktiv for andre jobber. Søker matbutikk, lager, restaurant, kundeservice, restauranter etc. 

Jeg har også dessverre noen hull i CV’n etter alvorlig sykdom og føler at dette kanskje kan hindre meg. 
Lagerjobb er kanskje det jeg aller helst ønsker og har jobbet på lager for lenge siden, og har T1. Men det er kanskje mange om beinet? Alle tips mottas med stor takk. Er voksen mann, og er redd alderen også er et større hinder. 

Anonymkode: 6d740...324

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor holder du til?

Anonymkode: 25355...397

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor holder du til?

Oslo 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mistrives veldig i nåværende stilling, og søker i et helt annet yrke. Nesten hva som helst bortsett fra barnehage akkurat nå. Men det er vanvittig vanskelig å få en annen jobb. Har dessverre kun treårig kunstutdannelse og et år programmering fra tidligere, så er ikke akkurat høyt utdannet. Har flere års erfaring fra barnehage som sagt, men er derfor kanskje ikke attraktiv for andre jobber. Søker matbutikk, lager, restaurant, kundeservice, restauranter etc. 

Jeg har også dessverre noen hull i CV’n etter alvorlig sykdom og føler at dette kanskje kan hindre meg. 
Lagerjobb er kanskje det jeg aller helst ønsker og har jobbet på lager for lenge siden, og har T1. Men det er kanskje mange om beinet? Alle tips mottas med stor takk. Er voksen mann, og er redd alderen også er et større hinder. 

et tips, - hva som helst innen helse/omsorg. Sykehjem feks. evt gå å spørre rundt på avdelinger på sykehus (psyk eller vanlig somatiske avdelinger). Du kan jobbe som assistent. 

Kun om det er av intr. så klart.

Anonymkode: ffdb2...f19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

et tips, - hva som helst innen helse/omsorg. Sykehjem feks. evt gå å spørre rundt på avdelinger på sykehus (psyk eller vanlig somatiske avdelinger). Du kan jobbe som assistent. 

Kun om det er av intr. så klart.

De annonserer alltid at de ønsker folk med helsebakgrunn i annonsene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De annonserer alltid at de ønsker folk med helsebakgrunn i annonsene.

Ja, derfor går du ikke veien via annonser. Oppsøk steder, send en åpen søknad. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hDe annonserer alltid at de ønsker folk med helsebakgrunn i annonsene.

Dersom det ikke er må-krav, er det mulig å søke.

Du sier at du har lyst til å jobbe på lager. Har du forsøkt å søke?

Anonymkode: dd60a...3aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dersom det ikke er må-krav, er det mulig å søke.

Du sier at du har lyst til å jobbe på lager. Har du forsøkt å søke?

Jeg har søkt lager, og mye annet. Men ikke så mye respons. Vurderer om jeg gjør noe feil. Har god attest fra arbeidsgiver (nåværende).

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har søkt lager, og mye annet. Men ikke så mye respons. Vurderer om jeg gjør noe feil. Har god attest fra arbeidsgiver (nåværende).

Har du fått sjekket at du har en god CV og gode søknader?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har du fått sjekket at du har en god CV og gode søknader?

Ikke spurt noen om akkurat det, og har vel ikke all verdens erfaring i søknadsskriving 😅Jeg tror CV’n er ok dog?

Skrevet

Har du vurdert programmet "menn i helse" , kunne det ha vært noe? 

Anonymkode: 2f2b1...111

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vurdert programmet "menn i helse" , kunne det ha vært noe? 

Man skal være virkelig utafor arbeid og samfunnet for å bli godtatt for det programmet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke spurt noen om akkurat det, og har vel ikke all verdens erfaring i søknadsskriving 😅Jeg tror CV’n er ok dog?

Dette må være på plass. En bare "ok" cv og søknad havner fort i nei-bunken. 

Skrevet

Mulig Oda på Liertoppen vil trenge mer folk etterhvert, hvis det kunne vært aktuelt 

Skrevet
TB1895 skrev (19 timer siden):

Man skal være virkelig utafor arbeid og samfunnet for å bli godtatt for det programmet 

Det er ikke min erfaring. Men det kan jo være ulikt fra sted til sted. 

Skrevet

Send åpen søknad til de store lagrene/grossistene. Feks Asko, Ahlsell, NorEngros. Du kan også kontakte vikarbyrå, veldig mange bedrifter rekrutterer via slike nå. 

Anonymkode: c84c2...ff8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De fleste steder, inkludert Oslo har vel nok av søkere til stillinger som krever ingen utdanning. Barnehage er den type stilling som de trenger, nettopp fordi det er så stressende og lavt betalt, i likhet med helsefagarbeidere, vernepleiere og lignende. 

Lager er ikke lenger "lager" for å si det sånn. Det er blitt skikkelig automatisering på gang der og tidligere "før i tiden" som man sier, var dette stillinger hvor man kunne lett skli rett inn hvis man kjedet seg etter videregående. Sånne type stillinger som en kunne kjøpe leilighet med i Oslo på 2000-tallet. Den tiden er for lengst fordi. 

Lager får alltid mange søkere, og kompetansekravene i tillegg til automatisering har skutt i våret de siste årene. Jeg vet ikke om du har lagt merke til en trend der stadig flere logistikkgrader (eller fordypninger) dukker opp, men det er en grunn til det. Typisk mastergrad i Supply Chain for eksempel. Det finnes også diverse bachelor i logistikk. 

Hvis du virkelig vil jobbe på lager, så må en nesten gå en bachelor først. Jeg skjønner at du er interessert i en jobb på "gulvet", men det er blitt umenneskelig. Vet ikke om du har lest i Dagens Næringsliv hvordan et velkjent grossistlager terroriserer sine ansatte. Der de har helt urealistiske "plukkmål" i løpet av dagen. De ser på hvem du snakker med og folk har ikke en gang lov å si hei til hverandre, fordi hvis man lar være å si "god dag", så sparer man visst ca 2 sekunder på det, ifølge ledelsen 😂 De målte også sine ansatte hvor lenge de satt på do i løpet av dagen. Sånne ting man kunne gjøre uten restriksjoner på 1990-tallet og også tildels på 2000-tallet, det tolereres ikke lenger. Er blitt ganske ekstremt. 

Åpenbart at en bachelor i kunst er fullstendig verdiløs, men at du har 1 år med programmering er interessant, men kompetansen din på dette området råtner vekk jo lenger tid det går uten at du får brukt det du lærte i løpet av dette året. Eller var karakterene ikke noe å skryte av likevel? Det virker uansett som om du har kapasitet til å ta bachelor i logistikk, hvis det er lager du vil jobbe på, og da helst høyere nivå enn "gølvet".  Det at du har kun T1 er heller ikke noe særlig, du bør nesten har opptil T4 for å ha noe her. Da er man kvalifisert til å laste vanlige trailere med europaller.

Anonymkode: 54bd2...cc2

• Liker 1
Skrevet

Kan du bruke IT-erfaringen din? Kanskje bygge på den på noen måte? 

Anonymkode: 77a58...6a4

• Liker 1
Skrevet

Foreløpig er ikke automatiseringen kommet så langt at dasspapiret stabler seg selv oppå vaskepulveret hos Coop, Rema eller Asko, banankasser stabler seg ikke av seg selv hos Bama, toaletter flyr ikke magisk ut i lastebilene og paller flytter seg ikke selv når de kommer inn på Bring-terminalen og skal videresendes. Små postpakker gjør, da. Men noen må trille burene til rett sted og inn på bilene. Lager og terminal vil bestå en stund til. 
Hilsen yrkessjåfør. 

Anonymkode: c84c2...ff8

Skrevet

Jeg har jobbet på lager i over 15 år, men til og med jeg får ikke jobb på lager lenger... Og jeg er ikke eldgammel heller.
Men jeg har utdannelse, en ubrukelig en, men det tror jeg ikke folk skjønner når man først har fått en grad.

Anonymkode: 1a7e9...0dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...