Gå til innhold

Barselgruppa, bytte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er alemor og havnet i en barselgruppe med 3 andre, hvor 2 av de er godt gift og flere barn fra før av og hun siste var utenlansk og sluttet å møte opp pga jeg tror hun følte seg utilpass pga språk (hun snakket ikke så godt norsk) og jeg kjenner jeg heler ikke tilpass i denne gruppa - da det i tillegg handler om å være så "super duper" hele tiden på alt, hun ene er sånn som baker hjemmelagd brød hver dag og er nesten henta ut fra en hollywood film hvor hu skal være verdensmester i alt, og hun andre er dessverre slik hun også... Ingen av de virker "jordnære", heler falske og mer opptatt av at alt skal være så overfladisk bra, hele tiden SUPERT.... Jeg føler ikke det går ann å snakke med de om helt vanlige, hverdagslige ting - og det er et tydelig klasse skille mellom oss (Hun ene har et stort funkishus ved stranda og jeg leier leilighet, om dere skjønner tegninga). Jeg er jo stikk motsatt av de og er ikke så opptatt av at alt må være så perfekt og dyrt osv, så ja - når jeg har møtt opp på disse besøkene vi har hatt så sitter disse to å snakker i munnen på hverandre, mens jeg prøver å nå inn men det nytter ikke... Nå er baby snart 4 mnd og det er jo sikkert ikke mulig å få byttet barselgruppe? Eller er det noen mulighet for at det finnes en måte å komme i kontakt med andre med barn på samme alder? Jeg er jo som nevnt alenemamma og føler at jeg trenger å bli kjent med andre som er alene, som er i litt samme situasjon som meg

Anonymkode: dfe4b...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, høres ikke ut som en god match! Vet ikke hvordan det er å bytte, men det finnes mange foreninger for aleneforeldre. Flere og flere får jo barn alene nå via donor, så det er mange mødre der ute hvor det ikke er en far i bildet. Du finner sikkert noen grupper på Facebook ved å søke litt.

Anonymkode: 82ca1...965

Skrevet

Du kan jo høre med helsestasjonen om du kan komme på neste barseltreff de organiserer, men da kan det jo hende at du mest sannsynlig havner med noen som har yngre babyer enn det du har. Ellers så finnes det mange grupper på Facebook for f.eks. «vårbarn 2023 i Oslo» og lignende, men kanskje størst sjans for å finne en slik gruppe hvis du bor på et større sted.

Det finnes også mange Facebookgrupper for aleneforeldre, går an å melde seg inn i en av de og høre om det finnes folk i nærheten av deg med barn på samme alder. 

Anonymkode: 746a6...5c2

Skrevet

Her vi bor setter de sammen barselgruppene basert på hvilken måned babyene er født i. Da er det jo fullt mulig å heller delta i gruppen til de som er født en måned før eller en måned etter din. Det utgjør jo ingen forskjell i den store sammenheng. Snakk med helsesykepleieren deres og hør om det finnes en annen gruppe. Du kan jo kanskje også henge opp en lapp på helsestasjonen og etterlyse andre alenemødre med barn født omtrent samme tid så kan dere lage deres egen gruppe?

Skrevet

Prøv å høre med hs! :) 

Hvis det ikke går vil jeg virkelig anbefale babysang på det varmeste! Der kom ihvertfall jeg i kontakt med flere flotte mammaer som jeg har holdt kontakten med i ettertid!

Skrevet (endret)

Kanskje helsestasjonen har en egen gruppe for enslige mødre, spør de om det.

Jeg tenker du kan møte andre mødre på organiserte trilleturer, babysang osv. Du kan og søke etter andre i samme situasjon på facebook, eller her på forumet.

Og til den gruppen du har, det høres litt overfladisk ut men vit at det ikke trenger å være så flott under overflaten hos disse perfekte familiene.

Endret av fru Alving
Skrevet

Anbefaler babysang! Det finnes også apper for å møte andre foreldre, nå husker jeg ikke navnet på noen av de jeg brukte (møtte en av mine nåværende venninner der) men Google litt, så finner du nok noe🫶🏻

Anonymkode: ccff5...15c

Skrevet

Søk etter andre mødre på termingrupper eller hey girl på facebook. Anbefaler også babysang og åpen barnehage. Du møter ofte igjen de samme folka og så må du være litt frempå med pratinga, og etterhvert avtaler man møter på babysang eller inviterer hjem feks.

Anonymkode: 1cbd8...02a

Skrevet

Appen «barseltreff» er som tinder for hjemmeværende foreldre

Anonymkode: 1cbd8...02a

Skrevet

Turistforeningen har en del steder bære/trillegruppe hvor en kan delta og bli kjent med folk. Mulig det finnes lokalt hos deg? 

Høres ikke ut som en god match dette 💚

Skrevet

Man møter også på folk på babysang, babysvømming osv. 

Følte ingen stor match med min barselgruppe heller, alle var så forskjellige, og kontakten dabba vel fort av mellom alle oss😅

Anonymkode: 723c7...4a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...