Gå til innhold

Leppomade som FAKTISK fungerer? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bepanthen salve er overlegen, men smaker ikke godt. 

Anonymkode: 5ce16...7f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har skjønt at vi er veldig mange som er avhengig av leppomade. Men er det egentlig noe som fungerer?

Jeg har lest at Carmex, Lypsyl, osv ikke er bra, fordi inneholdet bare legger seg som en beskyttelse på leppene, men trekker ikke inn. Og vi blir avhengig av følelsen, men det fungerer jo faktisk ikke, når vi må smøre 100 ganger om dagen!

Noen som har kjøpt noe på f.eks apoteket som virker?

Anonymkode: d8eee...22a

Drikke vann. Jeg har prøvd det meste iht lepomader, men får bare tørr og spruken leppe. Så var det en test på tv2 hjelper deg, og der var det mange som opplevde det samme som meg. Legene på programmet sa at det var å drikke nok vann. Begynte med det kuttet ut leppepomader og vips ingen trørr sprukken leppe. 

Har herpes på munnen og da bruker jeg en kortison salve som fungerer bra

Anonymkode: 1e66d...a29

Skrevet

Jeg sverger til Savex, men den er ikke akkurat lett å få tak i i Norge lenger dessverre.

Anonymkode: 36cd8...6b1

• Liker 2
Skrevet

De "medisinske" leppepomadene inneholder ikke solfaktor, og det trenger vi som sliter med herpes, for sol og tørre lepper trigger herpesen.

Anonymkode: 002cc...c27

Skrevet

Jeg har prøvd mange forskjellige, men kommer alltid tilbake til Vaselinboksen. Kjøper en boks på vanlig matvarebutikk, og fyller over med jevne mellomrom i en liten boks jeg alltid går med i vesken eller i lommen. Vaselin er både billig og veldig bra.

Anonymkode: 1c722...725

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 18.16):

Mentholatum er den eneste leppomaden jeg har brukt de siste 15 årene. Alt annet jeg har prøvd er ræl. Vanlig vaselin er også bedre enn alle de andre jeg har prøvd. 

Anonymkode: 31a4e...082

Samme her, helt til de gjorde om på formelen. Nå har den blitt elendig… foretrekker Burt’s bees. 

Anonymkode: aae9a...5f1

Skrevet

The Body Shop sin hemp-leppepomade 

Anonymkode: e0498...eb7

Skrevet

Jeg har brukt Rosebud Salve i årevis og er kjempefornøyd med den. 

Skrevet

Vaselin. Det eneste som fungerer 100%. 

Anonymkode: ffed2...b5e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt leppepomade fra Vossabia noen uker nå, og har ikke prøvd noe bedre. Den er effektiv på tørre, sprukne lepper, og jeg trenger heller ikke smøre så ofte som med andre produkter.

Anonymkode: 332dd...04c

• Liker 1
Skrevet

Eneste jeg kommer tilbake til gang på gang er den blå leppepomaden fra cosmica. Genialt bra! :)

Skrevet

Olivenolje, billig og veldig effektiv.

Anonymkode: 2820e...bec

Skrevet

hvis du har fet hud som meg: ta vare på noe av "overskuddshuden" som forsvinner ved ansiktsskrubb, og bland dette ut med kokos og litt sitron. smør på før du legger deg, og så våkner du med fuktige og friske lepper igjen.

Anonymkode: f369d...d13

Skrevet

Jeg har sverget til Eucerin Aquapor de siste årene. 

Super leppepomade, bra på tørr og sår hud generelt. 

Fungerer også på såre barnerumper, om det skulle være behov. 

Anonymkode: 2584c...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...