Gå til innhold

Feber og bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har er barn med feber som eneste symptom. Barnet går i bhg. Kan man sende i bhg da? Barnet er ellers friskt og hopper og spretter, og spiser godt.

Anonymkode: d59e9...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig ikke noe regel lenger om at man må være feberfri I 24 timer slik som før, med mindre det er flere tilfeller samtidig. Er det noe som går i barnehagen?

Anonymkode: 2aedd...35c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er egentlig ikke noe regel lenger om at man må være feberfri I 24 timer slik som før, med mindre det er flere tilfeller samtidig. Er det noe som går i barnehagen?

Anonymkode: 2aedd...35c

Ja det går i bhg, men på annen avdeling. Jeg har to bhg-barn hvor det ene har smittet det andre. Ene barnet var veldig sykt og utilpass, mens dette andre barnet har bare høy temp.

hvis det utarter seg noe mer sender jeg det selvsagt IKKE i bhg, men hvis formen er som den var i dag og feber er eneste symptom så ble jeg litt usikker.

Skrevet

Har man feber skal man være hjemme. Fint for dere at det er eneste symptom, men andre kan bli mye dårligere.

Anonymkode: d8595...b60

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har er barn med feber som eneste symptom. Barnet går i bhg. Kan man sende i bhg da? Barnet er ellers friskt og hopper og spretter, og spiser godt.

Barnet er ikke friskt. Barnet er sykt med feber. Bra det er god allmenntilstand, da blir han sikkert fort frisk. Men det må han altså bli hjemme før dere sender i barnehagen.

Anonymkode: d8595...b60

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos oss er regelen at man skal være feberfri i 24 timer før man sender i barnehagen 

Anonymkode: c67f5...608

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og man lurer på hvorfor sykdom sirkulerer kontinuerlig i barnehagene.

Det finnes mange barn som spretter rundt som en jojo med feber - det betyr ikke at barnet BØR FÅ LOV TIL Å GJØRE DET! Barnet bør hvile så kroppen tar seg inn og restituterer seg. Det din jobb som forelder å sørge for dette.

Anonymkode: d28ef...66e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei med feber så må barnet være hjemme. Selv hvis feber har gått ned pga. Paracet.

Anonymkode: b279a...353

• Liker 3
Skrevet

Sjokkerende at foreldre i det hele tatt vurderer å sende et barn med feber i barnehage! Barnet har feber, barnet er sykt! Skjerpings! 

Anonymkode: c8349...e82

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjokkerende at foreldre i det hele tatt vurderer å sende et barn med feber i barnehage! Barnet har feber, barnet er sykt! Skjerpings! 

Fascinerende at man faktisk tenker at barnet med feber bør være i barnehagen med 13-23 stk barn som skriker, hopper rundt, aktiviteter som skal gjennomføres med 4-5 voksne, enn hjemme i ro og mak med mulighet til å kose/hvile i mamma/pappas fang når som helst når man føler seg pjusk.

Det er faktisk sjokkerende ja.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Du kan jo prøve, men garanterer deg at bhg ringer ganske umiddelbart når de oppdager feberen.

Anonymkode: ada9b...a56

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut i fra at dette er et trolleinnlegg. Men for ordens skyld, nei, et barn med feber kan ikke være i barnehagen, uavhengig av allmenntilstand. 

Anonymkode: e4773...5ca

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke sende barnet med feber i barnehagen. Vi måtte sende hjem en med feber idag, og det var såvidt feber - men barnet var tydelig utilpass og hadde hatt det mye bedre hjemme. Han ble liggende på fanget helt til mor kom og hentet.

Anonymkode: f042a...d25

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fascinerende at man faktisk tenker at barnet med feber bør være i barnehagen med 13-23 stk barn som skriker, hopper rundt, aktiviteter som skal gjennomføres med 4-5 voksne, enn hjemme i ro og mak med mulighet til å kose/hvile i mamma/pappas fang når som helst når man føler seg pjusk.

Det er faktisk sjokkerende ja.

Ja, det vitner for veldig dårlig dømmekraft. 

• Liker 1
Skrevet

Barn med feber blir sendt hjem igjen fra barnehagen. Hadde du likt å gå på jobb med feber? 

Anonymkode: c227c...5af

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

https://nhi.no/familie/barn/barnehage-syke-barn

Her står det at barn med feber ikke ska i barnehage. Alle barnehager jeg har jobbet i så ska barn ned feber være hjemme, og blir det oppdaget feber mens det er i barnehagen har vi ringt å bedt om at barne blir hentet.

Selv om barne ditt virker friskt med feber er det en årsak. Og kan gi sykdom til annet barn som blir alvorlig sykt

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja det går i bhg, men på annen avdeling. Jeg har to bhg-barn hvor det ene har smittet det andre. Ene barnet var veldig sykt og utilpass, mens dette andre barnet har bare høy temp.

hvis det utarter seg noe mer sender jeg det selvsagt IKKE i bhg, men hvis formen er som den var i dag og feber er eneste symptom så ble jeg litt usikker.

Hvorfor tror du barn med feber blir sendt hjem fra barnehagen egentlig..? 

• Liker 1
Skrevet

Barn med feber skal ikke i barnehagen, selv om allmenntilstanden er fin 🙄

Hold barnet ditt hjemme til det er feberfritt. 

Anonymkode: 59c81...c7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei da holder man barnet hjemme.  Er ikke dette allmenn kunnskap????? 

Anonymkode: 7bd50...4ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...