AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Alt dette pratet om "leagues" blir så slitsomt. Du skal, og du må finne deg noen på samme nivå i utseendet for eksempel. Beklager, men jeg tar meg ikke til takke med noen jeg ikke synes har et attraktivt utseendet. Er det slik du selv velger å leve? Du dikteres av et system som noen på internett har kokt opp? Anonymkode: b1ffc...1c6 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Det er jo ikke et system noen har kokt opp 😂 Hvordan kan du forvente å få noen som er ekstremt attraktiv om du selv eller stygg? Utseende er ikke subjektivt. Du høres mest bare bitter ut fordi du ikke ennå har innsett at du hører hjemme midt på treet. Anonymkode: dadcf...a69 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utseende er ikke subjektivt Anonymkode: dadcf...a69 Til en stor grad, er oppfattelsen av hva som er sexy og attraktivt, ganske subjektivt jo. Unntaget er media og modell bransjen. Der har man en klar definisjon på hva som er pent Anonymkode: b1ffc...1c6 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Det er jo ren biologi Anonymkode: f8021...808 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Alt dette pratet om "leagues" blir så slitsomt. Du skal, og du må finne deg noen på samme nivå i utseendet for eksempel. Beklager, men jeg tar meg ikke til takke med noen jeg ikke synes har et attraktivt utseendet. Er det slik du selv velger å leve? Du dikteres av et system som noen på internett har kokt opp? Anonymkode: b1ffc...1c6 Så klart er "leagues" enn ting. Men man kan bryte ved det. Siden du spør så valgte ikke jeg å dikteres av dette systemet da jeg sjekket opp min kone. Jeg gikk kun for de beste, og var da selvsagt også single en stund, men det traff blink til slutt! Anonymkode: edd4f...394
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke et system noen har kokt opp 😂 Hvordan kan du forvente å få noen som er ekstremt attraktiv om du selv eller stygg? Utseende er ikke subjektivt. Anonymkode: dadcf...a69 Jo, du, det er det faktisk! Biologien følger ikke boka. Det er omvendt. At noen har prøvd å forske på attraksjon betyr ikke at har fått i oppgave av Gud å diktere biologien. De har bare gjort et forsøk på å forstå den, og prøvd å illustrere statistiske funn i en modell. Det er her imbesilene detter av lasset. De klenger seg til den som om det var bibelen og hevder at alle mennesker må følge den. Lite kan være mer feil. Det finnes massevis av eksempler på pene mennesker med stygge partnere. Selv har jeg alltid datet "over min liga" hvis du skal se det på den måten. It's pure bullshit. Nb. Husk at 1 av 5 mennesker er kineser. Husk det neste gang familien din er samlet. Anonymkode: 72533...7ad 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 31 minutter siden, AnonymBruker said:Utseende er ikke subjektivt. Anonymkode: dadcf...a69 Jeg skjønner ikke alle som snakker om utseendet hele tiden. Vi blir alle gamle etter hvert og utseendet er noe som vil forfalle. Jeg har aldri datet etter utseendet, men lett etter noen jeg trives og være sammen med. Det er viktig dersom man skal leve 50-60 år sammen. Anonymkode: 6733d...0d9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: Utseende er ikke subjektivt. Anonymkode: dadcf...a69 Just now, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke alle som snakker om utseendet hele tiden. Vi blir alle gamle etter hvert og utseendet er noe som vil forfalle. Jeg har aldri datet etter utseendet, men lett etter noen jeg trives og være sammen med. Det er viktig dersom man skal leve 50-60 år sammen. Anonymkode: 6733d...0d9 Var mening at det skulle bli sånn. Siteringen ble borte 😅 Anonymkode: 6733d...0d9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Så klart er "leagues" enn ting. Men man kan bryte ved det. Siden du spør så valgte ikke jeg å dikteres av dette systemet da jeg sjekket opp min kone. Jeg gikk kun for de beste, og var da selvsagt også single en stund, men det traff blink til slutt! Anonymkode: edd4f...394 De eneste jeg hører snakker om ligaer er menn. Det er de som er opptatt at hun skal være smellvakker, mens kvinner er opptatt av at han er hyggelig 🤷🏻♀️ Anonymkode: 6733d...0d9 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 Leagues er til en stor grad en sosial konstruksjon. Sorry to break it to you Anonymkode: b1ffc...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 51 minutter siden, AnonymBruker said: Alt dette pratet om "leagues" blir så slitsomt. Du skal, og du må finne deg noen på samme nivå i utseendet for eksempel. Beklager, men jeg tar meg ikke til takke med noen jeg ikke synes har et attraktivt utseendet. Er det slik du selv velger å leve? Du dikteres av et system som noen på internett har kokt opp? Anonymkode: b1ffc...1c6 Jeg dikteres av kjemi. God kjemi er lik et sexy utseendet. Jeg har aldri sett på dating som et spill, men å finne noen som man kan se for seg å dele livet med. Som jeg sa over og som jeg sier igjen. Utseendet forsvinner. En vil bli gammel. Det er det som er på innsiden som teller. En rolig person som vil stå stødig ved din side 💖 Anonymkode: 6733d...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 Jeg tror det er ødeleggende for oss som ikke har all verden av selvtillit, både damer og menn. Har gått glipp av flere gode menn fordi jeg har tenkt at siden de er kjekke er de sikkert i en høyere liga og at jeg burde backe unna for å ikke ydmyke meg selv, så har det vist seg gang på gang at det har vært omvendt der de tenkt jeg var ute av deres liga og de trodde jeg ikke var interessert. Utrolig kjipt. Jeg er en pen og snill dame på 33 år med livet på stell men fordi jeg ikke er 20 og perfekt har jeg dessverre ubevisst tatt til meg alt pratet om markedsverdi og blitt veldig unnvikende til menn for å ikke bli såret. Så har man skallede menn med ølvom på 50 med all verden av selvtillit som tror de har sjans på 20 år yngre damer. Ellers er jeg jo håpløs romantiker og støtter innlegget over om kjemi. Alle krav og tanker man hadde sett for seg går gjerne ut av vinduet når man treffer en man blir betatt av. Lite slår ekte kjemi 😊 Anonymkode: b714a...d47 1
Gregarious Skrevet 12. februar 2024 #13 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så har man skallede menn med ølvom på 50 med all verden av selvtillit som tror de har sjans på 20 år yngre damer. Anonymkode: b714a...d47 Hva er problemet med det? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #14 Skrevet 12. februar 2024 6 minutter siden, Gregarious said: Hva er problemet med det? «Problemet» og poenget mitt er at det er nytteløst å belære samfunnet i liga når det ikke er slik i praksis. Når kjekke, flotte menn på 35 tror jeg er for fin for dem og forfalne eldre menn tror de har sjans. Og i motsatt fall jeg som ikke tør å vise interesse for noen bare i tilfelle jeg ikke er i deres liga og derfor forblir evig singel, mens andre kvinner (heldigvis) driter i sånne ting og finner seg kjæreste. Det er ikke fruktbart uansett. Anonymkode: b714a...d47 2
Gregarious Skrevet 12. februar 2024 #15 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): «Problemet» og poenget mitt er at det er nytteløst å belære samfunnet i liga når det ikke er slik i praksis. Når kjekke, flotte menn på 35 tror jeg er for fin for dem og forfalne eldre menn tror de har sjans. Og i motsatt fall jeg som ikke tør å vise interesse for noen bare i tilfelle jeg ikke er i deres liga og derfor forblir evig singel, mens andre kvinner (heldigvis) driter i sånne ting og finner seg kjæreste. Det er ikke fruktbart uansett. Anonymkode: b714a...d47 Det er jo ytringer som "Så har man skallede menn med ølvom på 50 med all verden av selvtillit som tror de har sjans på 20 år yngre damer. " som er med på å opprettholde et "liga" system. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #16 Skrevet 12. februar 2024 18 minutter siden, Gregarious said: Hva er problemet med det? Nå er det ikke meg du siterer, men så lenge det gjøres på en hyggelig måte og man respekterer et nei så går det helt fint. Min erfaring er dessverre at de starter med å klå og har en veldig «om jeg fortsetter maset så sier hun ja til sex tilslutt»-holding 😅 Anonymkode: 6733d...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #17 Skrevet 12. februar 2024 1 minutt siden, Gregarious said: Det er jo ytringer som "Så har man skallede menn med ølvom på 50 med all verden av selvtillit som tror de har sjans på 20 år yngre damer. " som er med på å opprettholde et "liga" system. Ja, men man har overfladisk liga som er et problem og man har logikk. Hvis man går for PK mister det troverdighet når man sier at liga er samfunnsskadelig. Det burde si seg selv at i de fleste tilfeller vil ikke en slank, ung dame ha en skallet og overvektig 50-åring. Anonymkode: b714a...d47 1
Gregarious Skrevet 12. februar 2024 #18 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, men man har overfladisk liga som er et problem og man har logikk. Hvis man går for PK mister det troverdighet når man sier at liga er samfunnsskadelig. Det burde si seg selv at i de fleste tilfeller vil ikke en slank, ung dame ha en skallet og overvektig 50-åring. Anonymkode: b714a...d47 Men samme logikk så bør det være sosial uakseptabelt for en en overvektig mindre pen kvinne og kjekke opp en attraktiv man selv om det er rundt samme alder. For de du sier er at sannsynligheten for "tilslag" skal diktere hvem du kan sjekke opp. Det høres mer ut som du ikke ønsker liga så lenge det kan ramme en selv, men en vil gjerne bruke det til å utelukke uønsket oppmerksomhet. 1
Atragon Skrevet 12. februar 2024 #19 Skrevet 12. februar 2024 (endret) Gregarious skrev (7 minutter siden): Det høres mer ut som du ikke ønsker liga så lenge det kan ramme en selv Du mener den såkalte "OK så lenge det er jeg som gjør det" mentaliteten? EDIT: ikke meg du siterte, bare nysgjerrig Endret 12. februar 2024 av Atragon
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #20 Skrevet 12. februar 2024 6 minutter siden, Gregarious said: Men samme logikk så bør det være sosial uakseptabelt for en en overvektig mindre pen kvinne og kjekke opp en attraktiv man selv om det er rundt samme alder. For de du sier er at sannsynligheten for "tilslag" skal diktere hvem du kan sjekke opp. Det høres mer ut som du ikke ønsker liga så lenge det kan ramme en selv, men en vil gjerne bruke det til å utelukke uønsket oppmerksomhet. Overhode ikke. Jeg syns liga er alt for strengt og tror det ødelegger muligheter for kjærlighet. I mine øyne er det bullshit at en bra mann ikke kan prøve seg på en dame fordi han har lavere utdanning eller under 180, og bullshit at en bra dame ikke kan prøve seg på en mann fordi hun ikke har store pupper eller et barn fra før. Det er en giftig forestilling som holder kjønnene fra hverandre at alt må være tipp topp. Men du får ha din mening, jeg mister ikke mitt poeng selv om ditt er annerledes. Helt fair at eldre og overvektige menn prøver seg på ungdamene for varig forhold, så lenge de tar nei for et nei. Uansett har jeg troa på en mellomting av å være realistisk og helt i skyene. Anonymkode: b714a...d47 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå