Gå til innhold

Dere som leier flyttebyrå ved flytting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar de å flytter alt på flyttedagen eller kjører dere ting til leiligheten på forhånd?

Anonymkode: 38536...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De flyttet alt på samme dag.

Men jeg vil ikke bruke dem igjen. Vi fortalte dem hvor mye som skulle flyttes, og de stilte opp med sjefen som virkelig ikke kunne flytte noe, og en kar. Etter en time fikk de tak i en til. Vi måtte hjelpe dem med flyttingen, altså bære ut selv. Skjekk ut bedre enn vi gjorde

Anonymkode: 8b955...49c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De flyttet alt på samme dag.

Men jeg vil ikke bruke dem igjen. Vi fortalte dem hvor mye som skulle flyttes, og de stilte opp med sjefen som virkelig ikke kunne flytte noe, og en kar. Etter en time fikk de tak i en til. Vi måtte hjelpe dem med flyttingen, altså bære ut selv. Skjekk ut bedre enn vi gjorde

Anonymkode: 8b955...49c

Jeg er uenig med min søster som skal flytte. Hun får nøkler 4 dager før flyttebyrå kommer. Hun vil at vi skal begynne den dagen hun får nøkkelen med å flytte klær, mat fra skap og esker som ikke er tunge. Jeg skjønner ikke vitsen med det 

Anonymkode: 38536...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De flyttet alt på samme dag.

Men jeg vil ikke bruke dem igjen. Vi fortalte dem hvor mye som skulle flyttes, og de stilte opp med sjefen som virkelig ikke kunne flytte noe, og en kar. Etter en time fikk de tak i en til. Vi måtte hjelpe dem med flyttingen, altså bære ut selv. Skjekk ut bedre enn vi gjorde

Anonymkode: 8b955...49c

Hos oss så trodde de heller ikke på hvor mye det var i huset og kom med en bil som ikke hadde rommet mer enn halvparten. Så de måtte kjøre og hente en annen. 

De ble nok litt leie etterhvert for når vi pakket ut så vi at de hadde startet med å være nøye med billige tingene, mens de dyre som var tydelig skjøre hadde de smokket sammen uten beskyttelse imellom. Så ble litt irriterende og unødvendig riper. I nytt hus ble alt båret inn vilkårlig i en haug på hvert rom. Tror ikke det var en eneste eske i det rommet det tilhørte jeg.

Men fikk det dekket av den nye arbeidsgiveren mot at vi fant de som var billigst. Disse var de billigste og det skjønte vi fort hvorfor.

 

Anonymkode: 906e7...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er uenig med min søster som skal flytte. Hun får nøkler 4 dager før flyttebyrå kommer. Hun vil at vi skal begynne den dagen hun får nøkkelen med å flytte klær, mat fra skap og esker som ikke er tunge. Jeg skjønner ikke vitsen med det 

Anonymkode: 38536...cb7

Fullstendig unødvendig hvis en har leid flyttebyrå.

Personlig tok jeg med meg mat fra kjøleskap og frys siden det lett går i stykker og undertøy, resten lot jeg ligge.

Anonymkode: 906e7...ec2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fullstendig unødvendig hvis en har leid flyttebyrå.

Personlig tok jeg med meg mat fra kjøleskap og frys siden det lett går i stykker og undertøy, resten lot jeg ligge.

Anonymkode: 906e7...ec2

Var du redd de skulle rote i undertøyet ditt?

Anonymkode: 658e0...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får gjerne det man betaler for. 

Sjekk referanser. Og ta ikke det rimeligste alternativet. 

Anonymkode: 72b80...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er uenig med min søster som skal flytte. Hun får nøkler 4 dager før flyttebyrå kommer. Hun vil at vi skal begynne den dagen hun får nøkkelen med å flytte klær, mat fra skap og esker som ikke er tunge. Jeg skjønner ikke vitsen med det 

Anonymkode: 38536...cb7

Man sparer potensielt litt tid på det, det koster jo noen tusenlapper i timen alt etter hvor mange menn det er.

I tillegg tror jeg det er noe med personlighetstype, noen vil bare komme i gang og flytte inn og ikke sitte på ræva. Kan ikke hun få gjøre det da? Men du kan jo få stå over. Å flytte er jo ikke like lystbetont for en hjelper som for en flytter, du har ikke lyst å bruke fire dager på det liksom.

De tar jo alt samme dag når man flytter innenfor samme by. Du kan bare velge å ikke løfte en lillefinger selv, ikke pakke det i esker engang om du vil. Tørrpratet litt med forrige flyttemenn, de sa at de hadde kommet steder hvor folk omtrent var midt i middagen og det hang klær på tørkestativet og ingenting var pakket. Det så ikke de vitsen med det for det gjorde jo flyttebyrå. Og jada, de gjorde jo det, og flytter det jo likevel på en dag de. Men det tar selvsagt flere timer og blir dyrere (og de holder heller ikke like orden i sysakene).

Jeg har tatt med noe på forhånd, når det er overlapp hvor man har begge leiligheter så blir det gjerne litt frem og tilbake uansett. Spesielt når man pusser opp først.

Et sted jeg flyttet var det kronglete å komme seg til kjellerbod, måtte inn en annen inngang og det var ikke mye som skulle ned der uansett. Da tok jeg alt det som skulle i den boden før flyttebyrå-dagen. Så slapp jeg det på flyttedagen, kunne bare si smell alt opp i stua. Og hvem vet, kanskje jeg sparte en tusenlapp på det.

Anonymkode: c9dd0...c10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man sparer potensielt litt tid på det, det koster jo noen tusenlapper i timen alt etter hvor mange menn det er.

I tillegg tror jeg det er noe med personlighetstype, noen vil bare komme i gang og flytte inn og ikke sitte på ræva. Kan ikke hun få gjøre det da? Men du kan jo få stå over. Å flytte er jo ikke like lystbetont for en hjelper som for en flytter, du har ikke lyst å bruke fire dager på det liksom.

De tar jo alt samme dag når man flytter innenfor samme by. Du kan bare velge å ikke løfte en lillefinger selv, ikke pakke det i esker engang om du vil. Tørrpratet litt med forrige flyttemenn, de sa at de hadde kommet steder hvor folk omtrent var midt i middagen og det hang klær på tørkestativet og ingenting var pakket. Det så ikke de vitsen med det for det gjorde jo flyttebyrå. Og jada, de gjorde jo det, og flytter det jo likevel på en dag de. Men det tar selvsagt flere timer og blir dyrere (og de holder heller ikke like orden i sysakene).

Jeg har tatt med noe på forhånd, når det er overlapp hvor man har begge leiligheter så blir det gjerne litt frem og tilbake uansett. Spesielt når man pusser opp først.

Et sted jeg flyttet var det kronglete å komme seg til kjellerbod, måtte inn en annen inngang og det var ikke mye som skulle ned der uansett. Da tok jeg alt det som skulle i den boden før flyttebyrå-dagen. Så slapp jeg det på flyttedagen, kunne bare si smell alt opp i stua. Og hvem vet, kanskje jeg sparte en tusenlapp på det.

Anonymkode: c9dd0...c10

Du gjorde det? Fikk ikke hjelp? Tror ikke min søster gjør det alene 🙈

Anonymkode: 38536...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du gjorde det? Fikk ikke hjelp? Tror ikke min søster gjør det alene 🙈

Anonymkode: 38536...cb7

Gjort mye selv, hatt noe hjelp. Jeg krever jo ikke at folk stiller, jeg er egentlig en sånn som spør altfor lite om hjelp og gjør alt selv eller betaler proffe for det. Men jeg har hatt kjærester og foreldre som har vært like investert i flyttingen som meg omtrent. Men jeg hadde ikke bedt en uvillig søster om å hjelpe meg å flytte ketchupflaske-samlingen. 

Så ja - du kan ikke være uenig i at det er en dum ide å tjuvstarte med verdisaker og vibratorer, jeg skjønner godt man er ivrig og vil gjøre litt selv. Men du kan jo gjerne sette deg på bakbeina og ikke gidde å hjelpe, det er jo helt opp til deg. Om jeg ikke hadde noen som nesten var mer ivrige enn meg etter å starte med flyttingen, så hadde jeg gjort det alene og ikke innkalt motvillige deltakere til dugnad når jeg har flyttebyrå. Men jeg skjønner hvorfor hun vil starte.

Anonymkode: c9dd0...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Jeg skjønner hun vil starte, kanskje litt utålmodig etter å komme i gang, og så er det kanskje ikke alt man vil andre skal håndtere heller. Men hun kan jo ikke regne med at andre stiller opp når hun faktisk har flyttebyrå, hvis hun vil flytte selv likevel, får hun ta seg av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De flyttet alt på samme dag.

Men jeg vil ikke bruke dem igjen. Vi fortalte dem hvor mye som skulle flyttes, og de stilte opp med sjefen som virkelig ikke kunne flytte noe, og en kar. Etter en time fikk de tak i en til. Vi måtte hjelpe dem med flyttingen, altså bære ut selv. Skjekk ut bedre enn vi gjorde

Anonymkode: 8b955...49c

Samme her. Stilte med to karer, prøvde ringe en tredje halvveis i prosessen. Både jeg og mannen endte med å hjelpe til med å bære. De klarte knuse TVen og fakturerte for 1,5 t for mye også 🤪 

Neste gang betaler jeg heller noen familiemedlemmer for å hjelpe til.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ts: vi flyttet alt samme dag.

Anonymkode: 58efa...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår din søster. Ofte tar de jo betalt pr time, og hun sparer potensielt mange 1000 hvis hun greier å flytte en del selv. 

Jeg har brukt flyttebyrå 2 ganger, men bidrar alltid så mye jeg kan selv. 

Anonymkode: a26a9...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytta for noen mndr siden, og var glad jeg tok mye «løsøre» og skjøre ting, samt ting som ikke veide så mye selv. Kjørte noen billass på egen hånd (uten hjelp, ja, man klarer da vitterlig en god del alene). Flyttebyrået hadde nok med å få tid til de store tingene (og hadde tid til å gjøre det på en trygg måte). 

Anonymkode: 736dd...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal snart flytte, og planlegger å ta skjøre ting/veldig lette ting dagen før flyttebyrået kommer. Vi håper også å få tilgang til bod i forkant, slik at vi kan flytte noen ting dit. Jeg vet ikke om jeg ville spurt om hjelp til det, men det et ikke helt uhørt å gjøre det på den måten.

Anonymkode: 0386f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp flyttet fra en leilighet til en annen og brukte flyttebyrå til nesten alle tingene mine, bortsett fra matvarer i kjøleskap og fryser. Var veldig veldig fornøyd. Det kom 3 menn, de jobbet uten pause i mange timer, skrudde fra hverandre sofa og skrudde den sammen igjen i ny leilighet. Esker og hyller ble flyttet i rekordfart, de måtte kjøre to turer for å få med seg alt. Betalte ikke veldig mange tusen og det var verdt hver krone i stedet for å få hjelp av familie og venner. Anbefaler dem til alle jeg kjenner 😄

Anonymkode: fc16b...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjørte 11 turer med pappesker og klær dagene før flyttebyrået, så jeg bare trengte å bruke dem til store møbler, esker med bøker, vaskemaskin osv. Sparte mye på det. Men jeg gjorde det alene, og det kan vel hun og gjøre? 

Anonymkode: f05f0...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttebyrå er bare nydelig. Vi hadde pakket alt, men neste gang skal de få pakke også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakket ned og opp selv, og kjørte de mest verdifulle tingene selv, dvs noen malerier og 3-4 esker med arva porselen. Resten bærte byrået, og jeg var kjempefornøyd med løsningen. Liker å pakke/sortere/kaste selv.

Anonymkode: e5311...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min søster flyttet noen mil stilte vi alle opp. Helt naturlig. Der var sikkert mange lass, uten at jeg vil prøve å telle. Uten flyttebyrå. Dog, det kostet av personlig tilstedeværelse. 

Da jeg flyttet, planlagt og god tid i forhånd. Hentet inn anbud. Jeg flyttet 40 mil. Brukte flyttebyrå. De var fantastiske. Dette var utenom sesong. Betalte 35 000 for flyttingen. De hentet alt i mitt forrige hjem, og bar alt inn i mitt nye hjem. Jeg hadde da pakket alt. 

Trengte å pakke ting for å vite hvor tingene mine var. Levde i kaos gjennom år, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...