Gå til innhold

Vurderer og gifte oss og ha festen senere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi vil gjerne gifte oss, men vi har nettopp kjøpt oss hus så vi må spare en god del før vi kan ha et bryllup. Vi vurderer derfor og bare ha en seremoni altså og gifte oss helt enkelt på rådhuset og senere ha bryllupsfesten med hvit kjole og sånn da🥰 er det noen som har gjort det? Høres det helt idiotisk ut eller hva tenker dere?😂 

Anonymkode: 6df53...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Vi vil gjerne gifte oss, men vi har nettopp kjøpt oss hus så vi må spare en god del før vi kan ha et bryllup. Vi vurderer derfor og bare ha en seremoni altså og gifte oss helt enkelt på rådhuset og senere ha bryllupsfesten med hvit kjole og sånn da🥰 er det noen som har gjort det? Høres det helt idiotisk ut eller hva tenker dere?😂 

Anonymkode: 6df53...33a

Jeg hadde droppet stor fest.  Jeg syntes ikke det var verdt pengebruken i det heletatt.  Vi ville egentlig ha det lite,  men etter litt press ble det to stor familier. 

Jeg ble svært oberasket da de negativt skulle blande seg inn i valgene vi tok. Vi hadde jo ikke 150.000 i budsjett til noe bryllup og måtte naturligvis  kutte ned på endel ting for å i det heletatt få det til. I tillegg var det folk klaget og kritiserte oss for før festen veldig motstridende.  Vi ble kalt frekke bla. Noen ville ha ønske liste, andre mente ønskeliste var frekt. Vi satte forøvrig opp ønske liste kun på service, glass ol. Slik at vi slapp å få fra 10 forskjellige serier. 

I tillegg var vi frekke som ønsket penger til bryllups reise. Men de ga oss gavekort på tilbords på ganske mange tusen istedenfor,  og måtte bruke gave kortene på ting vi ikke trengte. Så bryllups reise ble det ikke. 

I dag, hadde jeg kun tatt det på kontor.  Bedt kun nermeste familie på uhøytidelig grillfest i hagen, med papp kopper

Anonymkode: d9bb1...c36

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig og hyggelig å gjøre. Ville kjøpt en kjole som ikke var helt bløtkake. En enkel en

Anonymkode: 4b182...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha en hvit kjole på festen eterpå? Altså lenge etter at dere har giftet dere? Forstår ikke den...

Anonymkode: ca7ec...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne gjorde dette for 6 år siden.. 

De har fortsatt ikke holdt festen… Men de er gift da 😁

Anonymkode: 3e421...573

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker knapt noe fra bryllupsfesten den gangen jeg gifta meg. Ble for mye stress og ting som skulle klaffe. Hadde jeg skulle gifta meg på nytt, ville jeg ha tatt en enkel seremoni, og heller hatt en fest senere når jeg kunne nytet det. 

Anonymkode: 11649...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi giftet oss i rådhuset. Bare vi og forlovere. året etter på samme dato så hadde vi det i kirken og hvit kjole og hele pakka. Hadde ikke så stort fest da. Aldri likt så mye oppmerksomhet. Men vi har snakka om det i ettertid at det har holdt massevis å bare hadd den første seremonien. For det er jo for oss to dette er. No har jeg barn som er i den samme aldren som meg når jeg gifta meg. Så jeg har sakt at man kan gjør det på den måten som vi gjorde det. Men ha med oss foreldre da. For det gjorde ikke vi. 

Anonymkode: c7f1d...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifta oss på tinghuset. Skulle ha festen senere. Nå er det gått 8 år.. og tviler på at det noensinne blir noe fest.. 😆

Anonymkode: b4d58...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde droppet stor fest.  Jeg syntes ikke det var verdt pengebruken i det heletatt.  Vi ville egentlig ha det lite,  men etter litt press ble det to stor familier. 

Jeg ble svært oberasket da de negativt skulle blande seg inn i valgene vi tok. Vi hadde jo ikke 150.000 i budsjett til noe bryllup og måtte naturligvis  kutte ned på endel ting for å i det heletatt få det til. I tillegg var det folk klaget og kritiserte oss for før festen veldig motstridende.  Vi ble kalt frekke bla. Noen ville ha ønske liste, andre mente ønskeliste var frekt. Vi satte forøvrig opp ønske liste kun på service, glass ol. Slik at vi slapp å få fra 10 forskjellige serier. 

I tillegg var vi frekke som ønsket penger til bryllups reise. Men de ga oss gavekort på tilbords på ganske mange tusen istedenfor,  og måtte bruke gave kortene på ting vi ikke trengte. Så bryllups reise ble det ikke. 

I dag, hadde jeg kun tatt det på kontor.  Bedt kun nermeste familie på uhøytidelig grillfest i hagen, med papp kopper

Anonymkode: d9bb1...c36

Var dere veldig unge, siden dere lot sure familier bestemme det hele? 

Anonymkode: e3360...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en enkel men nydelig seremoni i kirken med kun forlovere tilstede. Har ennå ikke hatt festen, vi har vært gift i snart 13 år :D

Anonymkode: 814b6...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært rart.  Blir som å fylle 50 for så å ha festen mange måneder senere. 

Anonymkode: abdd1...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For meg ville det vært rart.  Blir som å fylle 50 for så å ha festen mange måneder senere. 

Anonymkode: abdd1...77d

Synes også det blir litt rart. Vi ser jo av svarene her at det gjerne ikke blir noe av den festen, dessuten virker det litt som en nødløsning med fest et år eller to etterpå. Litt sånn "vi vil ikke gå glipp av gavene".

Med mindre det hadde vært en god stund etterpå, og man hadde valgt å ha en stor fest i forbindelse med f.eks. 10 års bryllupsdag eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Vi vil gjerne gifte oss, men vi har nettopp kjøpt oss hus så vi må spare en god del før vi kan ha et bryllup. Vi vurderer derfor og bare ha en seremoni altså og gifte oss helt enkelt på rådhuset og senere ha bryllupsfesten med hvit kjole og sånn da🥰 er det noen som har gjort det? Høres det helt idiotisk ut eller hva tenker dere?😂 

Anonymkode: 6df53...33a

Vi gjorde det :) Giftet oss stille og rolig og hadde en heidundrendes fest tre måneder senere. 

Ville egentlig ikke ha noen festligheter, men  gjestene "krevde" en fest. 

Anonymkode: 97856...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi gjorde det :) Giftet oss stille og rolig og hadde en heidundrendes fest tre måneder senere. 

Ville egentlig ikke ha noen festligheter, men  gjestene "krevde" en fest. 

Anonymkode: 97856...383

Med gjestene mente jeg alle vennene og familie, de er glade i en god unnskyldning for et sosialt samvær. 

Anonymkode: 97856...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (17 minutter siden):

Synes også det blir litt rart. Vi ser jo av svarene her at det gjerne ikke blir noe av den festen, dessuten virker det litt som en nødløsning med fest et år eller to etterpå. Litt sånn "vi vil ikke gå glipp av gavene".

Med mindre det hadde vært en god stund etterpå, og man hadde valgt å ha en stor fest i forbindelse med f.eks. 10 års bryllupsdag eller noe.

Nå er ikke vi ute etter gaver eller noe! Det handler mer det om at vi vill feire med venner og familie når vi har råd til det, og heller ha en intim seremoni bare med oss ❤️ 

Anonymkode: 6df53...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke vi ute etter gaver eller noe! Det handler mer det om at vi vill feire med venner og familie når vi har råd til det, og heller ha en intim seremoni bare med oss ❤️ 

Anonymkode: 6df53...33a

Men kan dere ikke bare vente med selve seremonien også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ti10 skrev (4 minutter siden):

Men kan dere ikke bare vente med selve seremonien også?

Jo absolutt, men vi har vært forlovet en stund, også dukket drømmehuset opp og vi endte opp med og kjøpe det som tok mye av den kapitalen vi hadde spart opp, derfor er vi inne på tanken om og gifte oss med en liten seremoni og heller utsette selve «bryllupet» til senere 🥰 

Anonymkode: 6df53...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter nærmeste familie og venner til en innflytningsfest i det nye huset - Under festen avslører dere giftemål (som dere gjorde på Rådhuset), champagne sprettes! Mat kan dere ha litt finere enn til en vanlig innflyttingsfest, men fortsatt ned på jorden og rimelig. 

Anonymkode: 27ec4...20e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inviter nærmeste familie og venner til en innflytningsfest i det nye huset - Under festen avslører dere giftemål (som dere gjorde på Rådhuset), champagne sprettes! Mat kan dere ha litt finere enn til en vanlig innflyttingsfest, men fortsatt ned på jorden og rimelig. 

Anonymkode: 27ec4...20e

Oi der var en god ide! Takk for tipset! 🥰

Anonymkode: 6df53...33a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare gjøre det lite, rimelig og hyggelig?

Anonymkode: 0fab2...129

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...