Gå til innhold

Pyrea tann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med pyrea tannkjøtt? Tennene mine er løse og løsner. Tannkjøttet er vondt og sårt. Hva gjør dere med pyrea?

Anonymkode: e17f9...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt tannbørsten på DASS??

Jo,dette blir dekket av fellesskapet. Implantat og transportutgifter. 

Har virkelig ikke tannlegen opplyst deg om dette???

Anonymkode: 54243...e2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du hatt tannbørsten på DASS??

Jo,dette blir dekket av fellesskapet. Implantat og transportutgifter. 

Har virkelig ikke tannlegen opplyst deg om dette???

Anonymkode: 54243...e2c

Hæ? Tannbørste på dass?

Anonymkode: e17f9...504

Skrevet

Jeg har Pyrea. Har hatt diagnosen i 2.5 år. Det jeg gjør av behandling er:

* Går til tannpleier ca hver 3. Mnd. Hun måler "lommer" i tannkjøttet, for å se utviklingen. Hun pusser godt for tannsten og renser opp og gir råd.

* Jeg pusser med elektrisk tannbørste hver dag og må bruke små spesialbørster mellom tennene morgen og kveld, ellers bruk av tanntråd etter spising. Hygiene er ekstremt viktig for å holde utviklingen i sjakk.

* Noe av dette dekkes av Helfo, men ikke alt.

Anonymkode: b8de8...e76

Skrevet

Har periodontitt og har hatt det i over 10 år. Hadde heldigvis en tannlege som ante uråd og jeg fikk tatt sånn spesialrøntgenbilde av kjeven, og så ble jeg sendt til spesialist. 
Går til henne og får dyprens 1 gang i året nå, gjorde det hvert halvår i starten. Min sykdom holder jeg i sjakk med god rengjøring med mellombørster i tillegg til elektrisk tannbørste (det måtte jeg hatt uansett fordi jeg har pusseskader). 
Har ikke mistet noen tenner, men ser jo at noen av de flytter litt på seg... enkelte mellomrom er blitt veldig store. 
Betaler ca 1500,- hver gang, men nå sist hadde jeg frikort og betalte "bare" 1000,- 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...