Gå til innhold

Kokt kylling, lukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svar gjerne kun på det jeg spør om uten å grave videre rundt det, på forhånd takk :) 

Spør fordi jeg har nedsatt luktesans:

- Lukter kokt kylling noe? 
- Begynner kokt kylling å lukte dersom det står fremme en arbeidsdag? 

Anonymkode: 6ca73...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes kokt kylling lukter rart, dersom den ikke kokes i buljong eller lignende.

Kjøtt generelt kokt i vann alene lukter spesielt.

Ferdig kokt kylling syntes jeg ikke lukter så veldig, ei hvis det har ligget framme. Med mindre den var kokt mot slutten av utløpsdatoen, da kan jeg syntes dey lukter litt funky..

Anonymkode: 5c88d...cec

Skrevet

Ja, kokt kylling lukter veldig. Lukten reduseres kraftig hvis du koker med buljong ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg syntes kokt kylling lukter rart, dersom den ikke kokes i buljong eller lignende.

Kjøtt generelt kokt i vann alene lukter spesielt.

Ferdig kokt kylling syntes jeg ikke lukter så veldig, ei hvis det har ligget framme. Med mindre den var kokt mot slutten av utløpsdatoen, da kan jeg syntes dey lukter litt funky..

Aqila skrev (10 timer siden):

Ja, kokt kylling lukter veldig. Lukten reduseres kraftig hvis du koker med buljong ☺️

Skal gis til en katt, så kan ikke koke i buljong :( 

Anonymkode: 6ca73...06f

Skrevet

Hvis du har på vifta på full, og kok med lokk så går det helt fint ❤️ gjør det ofte da jeg selv ikke kan spise salt, og lukta går relativt fort bort. Evt kan du jo bare si til eve tuelle gjester:"beklage hvis det lukte litt spesielt her, har kokt kylling til katten og det vet jeg kan lukte litt rart" 😅

Ps: finnes saltfri buljong hvis du e billig til å bruke litt ekstra penger på det :)

Skrevet

Kjøtt må oppbevares i kjøleskap. Det kan ikke være i romtemperatur i mange timer

Anonymkode: 2bfe8...3a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...