AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Hei. Jeg er dritt lei av jobb og er tenkt til og sykmelde meg. Noen som har forslag til hva jeg kan spille på og si til legen i morgen? Anonymkode: 472cb...e26
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 "Jeg har ekstremt vondt i viljen." Anonymkode: 2137b...c26 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 Hvis du er lei av jobben sier du opp og finner en ny jobb. Anonymkode: 4c5a2...23e 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg er dritt lei av jobb og er tenkt til og sykmelde meg. Noen som har forslag til hva jeg kan spille på og si til legen i morgen? Anonymkode: 472cb...e26 Selv om du er et troll, så lurer jeg også på dette. Fikk knapt nok sykmld når jeg lå utslått med 40.5 i feber og pustevansker. Mens folk her inne får tydligvis sykmld når de ber om det. Anonymkode: 819f9...897 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Det er ikke noe gøy med trolltråder når de er SÅ dårlige Anonymkode: d7f9f...f20
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 Vær ærlig!! Det kommer du lengst med her i livet. Mennesket som lyger for sitt eget beste er dårlige mennesker i mine øyne da de oftere tyr til løgn og bedrag når de føler dette kan gagne dem!! Anonymkode: 2ff9d...a07
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 Du gjør følgende - Gi beskjed til legen at du føler du blir utsatt for ekskludering (mobbing) på arbeidsplassen uten å være helt spesifikk hvem som ekskluderer deg. (du vet, den følelsen som ingen kan arrestere deg på da alle følelser er helt sanne for deg) - Si at du føler deg nedstemt/deprimert - Si at du er overarbeidet/utbrent - ikke har noe mer overskudd lenger - Si at du spyr før du drar på jobb - Si at du sover dårlig om natten fordi du gruer deg til jobb - Si at du føler deg sliten hele tiden Ingen av disse tingene er noe legen kan kontrollere eller måle på noe vis, så fastlegen har ikke noe annen mulighet enn å sykemelde deg. Dette kan du gjenta i opp til 1 år uten at legen får gjort annet enn å forlenge sykemeldingen. Anonymkode: c6da5...7f4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 Hva gjør til at du er drittlei jobb? Hadde en uke ferie hjulpet? Et par dager med egenmelding for å få et avbrekk? Om dette har pågått over tid, ville jeg sett på muligheten for å bytte jobb, ev snakke med leder om hvordan du har det på jobb. Kanskje du kan få litt andre arbeidsoppgaver en stund? Anonymkode: 70667...704
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om du er et troll, så lurer jeg også på dette. Fikk knapt nok sykmld når jeg lå utslått med 40.5 i feber og pustevansker. Mens folk her inne får tydligvis sykmld når de ber om det. Anonymkode: 819f9...897 Du har vel egenmelding? Jeg opplever at har man behov for sykemelding, så er det ikke et problem å få det. Jeg har til og med takket nei til sykemelding, bedt om å få gradert fremfor 100 %. Det var gjerne ikke lurt av meg, da der forlenget sykdomsforløpet. Jeg tror legene gjennomskuer de som ikke vil jobbe og de som har et reelt behov. Anonymkode: b2b73...4d5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #11 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei. Jeg er dritt lei av jobb og er tenkt til og sykmelde meg. Noen som har forslag til hva jeg kan spille på og si til legen i morgen? Anonymkode: 472cb...e26 Folk som utnytter det fine systemet vi har i norge burde vært fratatt alle rettigheter. Håper du mister alt og ikke har penger til verken mat eller husrom. Anonymkode: 62271...de1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Selv om du er et troll, så lurer jeg også på dette. Fikk knapt nok sykmld når jeg lå utslått med 40.5 i feber og pustevansker. Mens folk her inne får tydligvis sykmld når de ber om det. Anonymkode: 819f9...897 Skjønner legen godt. Man sykmelder seg ikke bare fordi at man har 40,5 i feber og pustevansker. Da tar man egenmeldingsdager. Anonymkode: b7cf4...88c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #13 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner legen godt. Man sykmelder seg ikke bare fordi at man har 40,5 i feber og pustevansker. Da tar man egenmeldingsdager. Anonymkode: b7cf4...88c Enig i at man bruker egenmelding først, men jeg antar at de som ber om sykemelding enten er tom for egenmeldingsdager eller er så ny i jobb at man ikke har lov å bruke egenmelding. Anonymkode: 078d9...235
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #14 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du gjør følgende - Gi beskjed til legen at du føler du blir utsatt for ekskludering (mobbing) på arbeidsplassen uten å være helt spesifikk hvem som ekskluderer deg. (du vet, den følelsen som ingen kan arrestere deg på da alle følelser er helt sanne for deg) - Si at du føler deg nedstemt/deprimert - Si at du er overarbeidet/utbrent - ikke har noe mer overskudd lenger - Si at du spyr før du drar på jobb - Si at du sover dårlig om natten fordi du gruer deg til jobb - Si at du føler deg sliten hele tiden Ingen av disse tingene er noe legen kan kontrollere eller måle på noe vis, så fastlegen har ikke noe annen mulighet enn å sykemelde deg. Dette kan du gjenta i opp til 1 år uten at legen får gjort annet enn å forlenge sykemeldingen. Anonymkode: c6da5...7f4 Du kan vel ikke få sykemelding hvis det er arbeidsrelatert. Anonymkode: a9e7e...c0d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du gjør følgende - Gi beskjed til legen at du føler du blir utsatt for ekskludering (mobbing) på arbeidsplassen uten å være helt spesifikk hvem som ekskluderer deg. (du vet, den følelsen som ingen kan arrestere deg på da alle følelser er helt sanne for deg) - Si at du føler deg nedstemt/deprimert - Si at du er overarbeidet/utbrent - ikke har noe mer overskudd lenger - Si at du spyr før du drar på jobb - Si at du sover dårlig om natten fordi du gruer deg til jobb - Si at du føler deg sliten hele tiden Ingen av disse tingene er noe legen kan kontrollere eller måle på noe vis, så fastlegen har ikke noe annen mulighet enn å sykemelde deg. Dette kan du gjenta i opp til 1 år uten at legen får gjort annet enn å forlenge sykemeldingen. Anonymkode: c6da5...7f4 Det er mange ting legen kan se på pasienten om det er reelt eller ikke. Er man virkelig i den situasjonen du beskriver, så vil kroppssprak, stemme, ansikt og blikk kunne fortelle om det stemmer eller ikke. Men selvsagt kan man fake hvis man er god skuespiller. Men man må også regne med å ikke bli trodd. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan vel ikke få sykemelding hvis det er arbeidsrelatert. Anonymkode: a9e7e...c0d Jo, det kan man. Jeg ble det å endte opp som ufør, men hos meg var det reelt. Det var synlig for alle jeg var hos at jeg var psykisk syk - selv om jeg prøvde å ikke vise det, spesielt hos tiltaksarrangør der jeg var hos 3 forskjellige veiledere, og de alle vurderte meg så syk at de anbefalte ufør. Jeg var så syk at jeg aldri kom så langt som til arbeidsutprøving. Anonymkode: 8202a...88d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå